• 0

Ik ben al een tijdje het boek "Turn click into customers" aan het lezen en ben gegrepen door de dynamische wereld van website conversie. Het gedrag van mensen op een website en waarom bijvoorbeeld de ene layout beter werkt dan de andere is interessant voor iedereen met een product of dienst.

Het doel van deze topic is het informeren van u als website beheerdere/ontwerper/eigenaar over website conversie. Mede HL bloggers wil ik vragen dit topic eerst met simpele informatie te starten en niet gelijk in het diepen te duiken. Zo kunnen we langzaam aan de complexiteit over dit onderwerp opvoeren.

Onderwerpen die in deze topic besproken kunnen worden:

[*]Wat is conversie?

[*]Wat moet ik doen om de conversie te vergroten?

[*]Mijn website,landingspagina's en conversie?

[*]Adwords en conversie?

[*]SEO en conversie?

[*]Vormgeving/Layout en conversie?

[*]Waarom blijft onze conversie steken op x%?

website-conversie.jpg

Wat is conversie

Conversie is de omzet die je uit je leads/klanten haalt.

U heeft een bedrijf met x producten of diensten welke verkocht worden door een sales persoon, catalogus verspreiding en natuurlijk via de website. Elk van deze verkoopkanalen hebben contact met mogelijk klanten. Uit deze contact kunnen bestellingen komen wat dan als conversie gezien wordt.

Even een sommetje ter verduidelijking van conversie:

Website heeft 1000 bezoekers en van die bezoekers nemen 15 bezoekers contact op of bestellen iets, de conversie is dan 1,5%

De som: 15 / (1000/100) = 1,5%

"Ik probeer elke 7 dagen een post te schrijven in dit topic met nieuwe informatie en inzichten".

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/36405-website-conversie-algemeeninformatief/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

• 0

Mede HL bloggers

Bedankt voor je inzet, maar HL is géén blog. Ik weet dat andere ondernemersfora die functionaliteit wel hebben, maar HL is een vraag/antwoord forum.

Over conversie en alle andere onderwerpen die je noemt is verder al heeeel veel geschreven

Frans

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar