• 0

hoe openen boetiek specifieke kledij

Hallo , ik ben een jonge ondernemer.

Ik zou graag samen met mijn moeder een boetiek starten .

Het enige probleem is dat we niet weten hoe we juist aan de geschikte kledij geraken.

We willen wat meer retro gerichte kleding aanbieden aan onze klanten.

Maar hoe geraken wij aan leveranciers van deze specifieke kledij?

 

Kan iemand mij hierbij helpen of informatie en tips geven .

Bedankt alvast voor de antwoorden !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 1

Gebruik de zoekterm "vintage clothes" ipv retro en je zal verbaast zijn wat er allemaal te koop is.

De markt voor vintage bestaat uit echte liefhebbers en zij kopen deze kleding meestal zelf online rechtstreeks in de States of GB.

 

Zover ik weet zitten er geen groothandels in NL maar importeert men alles uit onder meer de States en GB.

 

Voor welke periode gaan jullie, de jaren 50, 60 of 70 ?

 

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

Wij zouden voor een mengeling gaan van 50's , 60's , 70's , en 80's. Zo is er voor elk wat wils en kunnen de mensen die voordien dit soort kleding niet kenden toch fan worden van dit soort kleren.

Ik weet dat er veel online word gekocht maar uit ondervinding weet ik ook dat mensen soms graag de kledij willen passen voor ze het kopen en dat ze dit liefst op het moment zelf willen doen.

Hier in de wijde omtrek is er nergens zo een winkel te vinden , dus veel concurrentie zullen we zeker niet hebben.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn eerste reactie op jouw antwoord is dat het assortiment te breed wordt, liefhebbers van een bepaalde periode willen zo weinig mogelijk te maken hebben met de andere periodes.

 

Hebben jullie al een ondernemingsplan gemaakt?

 

Door het maken van een ondernemingsplan worden jullie geconfronteerd met zaken zoals afbakening, marketing etc. waardoor je een beter inzicht krijgt over de te volgen strategie.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

wij hebben nog geen ondernemingsplan gemaakt , maar zijn gewoon nog aan het brainstormen hoe we het allemaal gaan aanpakken , want een eigen winkel open je niet zomaar en is een serieuse investering.

Hebben de nog niet liefhebbers dan niet graag wat meer keuze of denk je dat we echt moeten gaan voor de echte liefhebbers van dit soort kleding?

Waar vind ik contacten die mij aan dit soort kledij helpen of zou ik contact opnemen met dezelfde soort boutiques, ver van hier dan , hoe zij dat gedaan hebben? Dit zullen ze waarschijnlijk niet graag hebben??

Link naar reactie
  • 0

Je bent ondernemer in de mode branche, en je vraagt hier op Higher Level waar je je spullen vandaan moet halen? Als je gaat ondernemen in de mode of textiel, dan heb je verstand van de branche, en weet je dus bij benadering waar je je inkoop moet doen, of heb je je kanalen om daar achter te komen. Als je die kanalen niet hebt, moet je je afvragen of je wel een boetiek wilt beginnen, toch?

Link naar reactie
  • 1

Ja ik heb inderdaad niet veel ervaring met vintage dat is waar , maar ik weet goed genoeg waar ik andere kledij zou moeten inkopen als dit dan al de bedoeling was.

Ik ben ook nog jong en kan nog niet alles weten , door ervaring leert men zegt men toch.

Daarom vraag ik jullie echte vakmensen , om jullie hulp.

Er is niks verloren daarbij dacht ik.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 350 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.