Ik weet het, alweer zo'n BTW vraag... Maar ook ik heb nu al een hoop gelezen, en ben nog niet veel wijzer. :( Ik lees heel veel over NV's E-zone's,
De situatie:
Ik beheer de website www.curacao-internet.com . Deze website richt zich op inwonenden/bedrijven van Curacao. Ik wil als reseller webhosting services aanbieden plus eventueel website design.
Vallen beide produkten onder electronische diensten (website design / webhosting leveren)?
Ook beheer ik de website www.curacaotoerisme.nl waar bedrijven uit Curacao artikel/reclame ruimte op mogen huren.
Ik huur als NL eenmanszaak webserver ruimte. Hiervoor krijg ik een factuur (inkoop plus 19%btw).
Ik verkoop aan een bedrijf of particulier in Curacao:
- een webhosting pakket
- artikel/reclame ruimte op 1 van mijn websites
- levering grafische diensten zoals ontwerpen website, folders, drukwerk e.d. Dit kan een totaalprijs zijn, of betaling per uur.
Nu valt Curacao volgens mij in de categorie: Levering buiten de EU.
Is dat ook zo, omdat Curacao een land is binnen het Koninkrijk der Nederlanden?
En nu de cruciale vraag....
Wat moet ik doen met de BTW??? (Verleggen / 0% tarief / 19% tarief?)
Wat moet ik op de factuur zetten?
En wat ben ik aan omzetbelasting, na verkoop, verschuldigd aan de Nederlandse fiscus en/of Curacaose fiscus?
Levering webdienst aan bedrijf in Curacao is: ???% BTW
Levering webdienst aan particulier in Curacao is: ???% BTW
Op de belastingdienst website kom ik tot de volgende summiere conclusie: De dienst is belast in het land van uw afnemer. De wetgeving van dat land geldt.
Wat betekend dat voor mij? Ben ik omzetbelasting verschuldigd aan de Curacaose fiscus?
Bij voorbaat dank voor de genomen moeite.
Overigens heb ik dezelfde vragen voor Bonaire (bijzondere gemeente binnen Nederland)
en Aruba (ook een land binnen het Koninkrijk der Nederlanden)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
AndyRoosendaalNL
AndyRoosendaalNL
Ik weet het, alweer zo'n BTW vraag... Maar ook ik heb nu al een hoop gelezen, en ben nog niet veel wijzer. :( Ik lees heel veel over NV's E-zone's,
De situatie:
Ik beheer de website www.curacao-internet.com . Deze website richt zich op inwonenden/bedrijven van Curacao. Ik wil als reseller webhosting services aanbieden plus eventueel website design.
Vallen beide produkten onder electronische diensten (website design / webhosting leveren)?
Ook beheer ik de website www.curacaotoerisme.nl waar bedrijven uit Curacao artikel/reclame ruimte op mogen huren.
Ik huur als NL eenmanszaak webserver ruimte. Hiervoor krijg ik een factuur (inkoop plus 19%btw).
Ik verkoop aan een bedrijf of particulier in Curacao:
- een webhosting pakket
- artikel/reclame ruimte op 1 van mijn websites
- levering grafische diensten zoals ontwerpen website, folders, drukwerk e.d. Dit kan een totaalprijs zijn, of betaling per uur.
Nu valt Curacao volgens mij in de categorie: Levering buiten de EU.
Is dat ook zo, omdat Curacao een land is binnen het Koninkrijk der Nederlanden?
En nu de cruciale vraag....
Wat moet ik doen met de BTW??? (Verleggen / 0% tarief / 19% tarief?)
Wat moet ik op de factuur zetten?
En wat ben ik aan omzetbelasting, na verkoop, verschuldigd aan de Nederlandse fiscus en/of Curacaose fiscus?
Levering webdienst aan bedrijf in Curacao is: ???% BTW
Levering webdienst aan particulier in Curacao is: ???% BTW
Op de belastingdienst website kom ik tot de volgende summiere conclusie: De dienst is belast in het land van uw afnemer. De wetgeving van dat land geldt.
Wat betekend dat voor mij? Ben ik omzetbelasting verschuldigd aan de Curacaose fiscus?
Bij voorbaat dank voor de genomen moeite.
Overigens heb ik dezelfde vragen voor Bonaire (bijzondere gemeente binnen Nederland)
en Aruba (ook een land binnen het Koninkrijk der Nederlanden)
Dààr waar het feest moet zijn!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/36497-btw-bij-levering-naar-curacao-bonaire-aruba/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag