Featured Replies
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Richard64
De huidige en enige eigenaar van het bedrijf waar ik werk wil uit het bedrijf stappen omdat deze in een ander bedrijf wil stappen en een nieuwe uitdaging wil. De huidige eigenaar van het bedrijf wilde in eerste instantie graag dat het bedrijf overgenomen gaat worden door 2 collega’s (door een vrouwelijke collega en mij: wij hebben nl. beiden een gelijkwaardige en grote inbreng in de groei van het bedrijf gehad) echter nu komt toch ook een familielid (eerste graad) bij in het bedrijf. Nu is er door het familielid en mijn vrouwelijke collega een voorstel voor de aandelenverdeling opgesteld waar ik niet bij was. Wel is mij vooraf gevraagd aan welke verdeling van de aandelen ik zat te denken (ieders 1/3 deel). Het voorstel is nu dat het familielid de helft van de aandelen krijgt en van de andere helft van de aandelen krijgt mijn vrouwelijke collega 4/5 en ik 1/5 deel. Het familielid wil ook de meeste inspraak in het bedrijf hebben. Dat het familielid de helft van de aandelen krijgt vind ik geen probleem.
Echter gezien de gelijkwaardige inbreng in het bedrijf van mijn vrouwelijke collega en mij had ik eigenlijk verwacht cq zou ik het logisch vinden dat de andere helft van de aandelen gelijkwaardig over ons beiden verdeeld zouden worden. Mijn vrouwelijke collega is natuurlijk wel uiterst content met deze verdeling. Ik ben met genoemde verdeling niet echt content. Natuurlijk heb ik al aangegeven dat ik meer aandelen wil echter daar gaan beiden niet mee akkoord dit zonder een duidelijke reden op te geven. Het voorstel is dat ik voor mijn deel in het bedrijf kan komen.
Als ik nog in het bedrijf wil dan wil ik toch liever meer aandelen. Echter als ik nog weer een keer ga proberen om meer aandelen te krijgen hoop ik niet dat ze gaan zeggen dat ze mij helemaal niet meer bij in het bedrijf willen hebben. Dus het is ook nog misschien akkoord gaan met het deel wat ik nu kan krijgen of helemaal niets…
Daarnaast vind ik deze situatie en aandelenverdeling geen goede start om het bedrijf over te gaan nemen.
Heeft iemand advies en tips voor mij inzake deze situatie?