• 0

Hoe moet je de inkoopsprijs berekenen

Kon zo gauw niet de juiste plek vinden voor mijn vraag, excuus.

 

Ik heb een aantal losse vraagjes, maar begin even met eentje.

Door rond te snuffelen op internet bij bedrijfjes, heb ik een goed beeld van de verkoopprijs.

Nu snap ik niet hoe je zoiets nu op papier moet berekenen.

Ik neem aan dat ik de inkoopprijs moet weten, waarna ik een winst berekening kan maken met de verkoopprijs. Dus wat zou het mij opleveren. Ik zal toch inkomsten moeten zien te maken uit het bedrijf.

Punt is alleen dat geen enkele groothandel mij van prijzen wil voorzien omdat ik geen bedrijf ben nog.

Is er een andere manier om de inkoopprijs te berekenen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja dat is heel moeilijk. Je kan uit de verkoopprijs namelijk niet de inkoopprijs afleiden. Misschien moet je eens andere bedrijven uit jouw branche benaderen of ze je de prijzen willen opsturen? Een andere mogelijkheid is het inschrijven bij de kvk. Maar ik heb het idee dat je nog aan het orienteren bent? Ook kan groothandel A veel lagere prijzen hebben dan groothandel B. Het is dus ook belangrijk om een goede groothandel te benaderen.

 

Groeten, Erik-Jan

Als je jezelf niet serieus neemt, doen andere dat ook niet!

Link naar reactie
  • 0

Door rond te snuffelen op internet bij bedrijfjes, heb ik een goed beeld van de verkoopprijs.

Nu snap ik niet hoe je zoiets nu op papier moet berekenen.

Ik neem aan dat ik de inkoopprijs moet weten, waarna ik een winst berekening kan maken met de verkoopprijs. Dus wat zou het mij opleveren.

...

Is er een andere manier om de inkoopprijs te berekenen?

 

Ik geloof dat ik jouw vraag niet helemaal snap.

Ik neem aan dat jij dingen wilt inkopen en vervolgens met winst wilt verkopen.

Als ik je goed begrijp weet je wel wat de verkoopprijs wordt, maar weet je niet voor hoeveel jij datgene wat jij wilt verkopen kunt inkopen.

 

Mocht dit jouw vraag zijn, dan wil ik graag benadrukken dat er geen enkel verband is tussen de inkoopprijs (I) en de verkoopprijs (V).

 

Natuurlijk geldt dat V>I, maar over (V-I)/I is helemaal niets te zeggen. Een bedrijf denkt niet "Ik kan iets voor I kopen, dus ga ik het voor 1.1*I verkopen". Een bedrijf denkt "Ik kan iets voor V verkopen, en I

 

Concluderend: je kan I niet berekenen als je V weet. De enige manier om achter I te komen is door informatie te vragen van verschillende leveranciers/groothandelaren/concullega's.

 

Ik hoop dat dit helpt

Hofstadter's Law: It always takes longer than you expect, even when you take into account Hofstadter's Law.

Link naar reactie
  • 0

Haha, inderdaad msteer, de paardenbranche.

Ik ben nu bezig met het aan kunnen bieden van ruitersport artikelen. En daar zat ik dus mee in de knoei.

 

Zal mijn uitleg nogmaals herhalen, zodat het snappend word.

 

Ik heb dus een hele hoop andere site's afgesnuffeld naar de prijzen die bij artikelen gevraagd worden. Zodoende weet ik dus een beetje aan wat de koper betaalt voor een artikel. Ben zelf ook ruiter, dus kom ook regelmatig in een ruiterzaak.

 

Het enige punt wat ik nog had was, dat groothandels mij geen prijslijsten willen geven omdat ik nog geen BTW en KvK nummer heb aangevraagt (omdat ik dat wel een grote stap vind) Dus zodoende had ik geen inkoopsprijs om ernaast te leggen. Prijzen uit mijn duim zuigen gaat ook niet :P

Dus was mijn vraag eigenlijk, hoe los ik dit nu op, ik heb die inkoopsprijzen toch echt nodig voor de berekening.

 

Nu werd hierboven de tip gegeven om andere zaken eens aan te schrijven, en dat vond ik een slimme zet. Dus ik heb een (internet)kennis om hulp gevraagt. Zij vertelde me dat 10 euro inkoop 20 euro verkoop word. Of te wel 2 maal de inkoop.

Nu wacht ik nog eventjes de andere af, en dan kan ik denk ik weer vooruit ;D

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.