Geplaatst: 15 mei 201213 j Domingo 3 berichten 0 Trofeeën 0 Reputatie Beste allemaal. Even een korte vraag. Ik wil graag een webwinkel beginnen in alcoholische dranken. Dat zal in eerste instantie alleen Rum zijn. Nou begrijp ik dat ik een slijterij vergunning moet verkrijgen en een diploma Sociale Hygiene moet hebben. Tevens moet het verkoop lokaal aan bepaalde voorwaarden voldoen. Echter ga ik dit online verkopen en zal dus geen "fysieke" winkel hebben. Is het op deze manier toch mogelijk een slijterij vergunning te krijgen?
Geplaatst: 15 mei 201213 j renep 2.4k berichten 8 Trofeeën 117 Reputatie Zie Alcohol verkopen via een webwinkel op Alcohol verkopen. René Applinet - informatieve websites | Lancelots - informatie en forum voor freelancers / zzp'ers
Geplaatst: 15 mei 201213 j Antwoord voor bedrijven 816 berichten 8 Trofeeën 69 Reputatie Hallo Domingo, Het klopt dat je een slijterijvergunning nodig hebt om sterk alcoholische drank te verkopen. Als je geen slijterij of andere winkel hebt dan mag je de drank op bestelling alleen afleveren vanuit een afgesloten ruimte waar geen klanten mogen komen. Met vriendelijke groeten, Elke RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.
Geplaatst: 15 mei 201213 j Domingo 3 berichten 0 Trofeeën 0 Reputatie Auteur Op 15-5-2012 om 07:54, Antwoord voor Bedrijven zei: Hallo Domingo, Het klopt dat je een slijterijvergunning nodig hebt om sterk alcoholische drank te verkopen. Als je geen slijterij of andere winkel hebt dan mag je de drank op bestelling alleen afleveren vanuit een afgesloten ruimte waar geen klanten mogen komen. Met vriendelijke groeten, Elke Beste Elke Dat had ik inderdaad begrepen. Heb ondertussen ook contact gehad met de gemeente en die gaat wat dingen nakijken. Maar mag je je eigen betonnen tuinhuis dan ook gebruiken als opslagruimte of worden hier nog eisen aan gesteld
Geplaatst: 15 mei 201213 j Mikky Vrolijk In Memoriam 11.3k berichten 8 Trofeeën 479 Reputatie In dit topic staat informatie welke je een eind op weg kan helpen. Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !
Geplaatst: 15 mei 201213 j Antwoord voor bedrijven 816 berichten 8 Trofeeën 69 Reputatie Hi Domingo, De vraag of je het tuinhuis mag gebruiken als ruimte voor opslag van de drank kun je het best voorleggen aan de gemeente. Het hangt af van de bestemming (waarschijnlijk wonen) en het beleid van de gemeente over het hebben van een bedrijf aan huis. Elke RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.
Geplaatst: 22 mei 201213 j OneStopWebshop 3 berichten 0 Trofeeën 0 Reputatie Een andere mogelijkheid is, dat je een samenwerking begint met een lokale slijterij die geen tijd, kennis of zin heeft om zelf een webwinkel te beginnen. Succes! http://www.one-stop-webshop.nl
Geplaatst: 12 september 20168 j Timmid1234 1 berichten 0 Trofeeën 0 Reputatie Dus als ik het goed begrijp, mag je met een slijterij vergunning online sterke drank verkopen. Zonder een fysieke slijterij te hebben.
Geplaatst: 12 september 20168 j Sander.J 249 berichten 9 Trofeeën 10 Reputatie Zo, schop jij even een 4,5 jaar oud topic omhoog ;D Maar inderdaad, dat is wat de overheid zegt hierboven. Maar zoals gezegd, check wel even hoe het zit met de opslag. verf voor elke hobby en project
Geplaatst: 12 september 20168 j Marco van den Maagdenberg 3.8k berichten 10 Trofeeën 255 Reputatie Beste Timmid, Welkom Reageren op een 4.5 jaar oud topic heeft geen zin. Mocht je vragen hebben, dan graag een topic starten met een duidelijke vraagstelling, rekeninghoudende met onze forumregels. Dit topic gaat op slot
Domingo
Beste allemaal.
Even een korte vraag.
Ik wil graag een webwinkel beginnen in alcoholische dranken. Dat zal in eerste instantie alleen Rum zijn.
Nou begrijp ik dat ik een slijterij vergunning moet verkrijgen en een diploma Sociale Hygiene moet hebben.
Tevens moet het verkoop lokaal aan bepaalde voorwaarden voldoen.
Echter ga ik dit online verkopen en zal dus geen "fysieke" winkel hebben.
Is het op deze manier toch mogelijk een slijterij vergunning te krijgen?