Ga naar inhoud

Hoe vind ik een investeerder? Waar moet ik op letten?

Geplaatst:

robertcreative

Goedemiddag, ik ben een ondernemer in hart en nieren en kom uit een ondernemersfamilie. Ik heb sinds 2010 een eigen executive search en werving en selectiebedrijf, maar door de nodige ernstige privéproblemen ben ik ook financieel in de problemen gekomen. Ik ben namelijk in april 2011 mijn moeder verloren die toen 61 jaar oud was. Mijn vader kreeg drie dagen later een herseninfarct met een beenamputatie waardoor hij arbeidsongeschikt is geraakt. Geen verzekeringen afgesloten ervoor en wel een zaak die hij had waar hij nog volop in werkte voor zijn herseninfarct. Ik heb samen met mijn zus de boel proberen te redden, maar zonder succes. En eind augustus 2011 lag mijn vader dood op de grond en hij was net 63 jaar geworden. Mijn bedrijf liep zeer goed voordat dit alles gebeurde, maar door dit voorval met enorme nasleep heb ik een tijdje mezelf verstopt, maar met therapie en cursussen er weer bovenop gekomen. Helaas gaat de wereld verder en staat niet stil voor jouw problemen. De uitvaartrekeningen en alle andere rekeningen gingen gewoon door. Ik kreeg hier en daar nog wat inkomsten uit mijn bedrijf, maar ik had geen geld meer om echt te investeren in het verwerven van extra kandidaten. Ik ben nu weer volop met veel energie aan het werk, maar aan de andere kant heb je ook een achterstand en is het erg benauwd om op deze manier te ondernemen.

Nu heb ik aardig wat klanten opgebouwd en eigenlijk te veel vacatures om ze allemaal in te vullen. De kosten heb ik altijd beperkt gehouden en zo heb ik géén dure lease-auto of een extern kantoor of dure applicaties, maar een goede innovatieve recruitment software met een professionele website. Mijn wens is om mijn bedrijf van een eenmanszaak om te zetten in een BV, een extern kantoor te hebben en 2 medewerkers die mij helpen met het zoeken naar personeel, zodat ik me kan bezighouden met de saleskant van het vak, maar ook de uiteindelijke kwaliteitscontrole. Ik vind het leuk om mensen te motiveren, te inspireren en aan te sturen. Verder zou ik ook wat willen investeren in de profilering op internet + social media en om onze kandidatendatabase verder te vullen. In de toekomst wil ik ook de tijdelijke (interim) markt gaan oppakken waar op de langere termijn meer inkomsten uit te halen zijn, maar er kapitaal nodig is om klappen op te vangen.

Mijn vragen zijn: Denk je dat er mogelijkheden zijn, als je mijn verhaal leest, om financiering te krijgen (de bank wijst het af) en waar ik een private investor zou kunnen vinden?

Ik denk dat er ongeveer een bedrag van € 40.000,-- nodig is in het begin. Ik zou niet weten in welke constructie, maar ik heb weleens gelezen in een 1/3 aandelenpakket met jaarlijkse winstuitkering en natuurlijk een waardevermeerdering van het deel dat geinvesteerd is. Met de investering is het wat makkelijker om te groeien, dus dat deel dat geinvesteerd is wordt ook meer waard.

Featured Replies

Geplaatst:

Arjen Bos

Als je een investeerder 1/3 van de aandelen aanbiedt voor 40k euro dan betekend dat dat je huidige bedrijf 80k waard moet zijn.

Ik denk dat de eerste stap is om een document te maken dat beschrijft waar die waarde van 80k zit.

Geplaatst:

Marco van den Maagdenberg

Beste Robertcreative,

Het komt me voor je verzoek gaat om het verkrijgen van financiering, en niet om informatie hoe e.e.a. werkt, vandaar dat ik hier een slot op zet en straks zal verwijderen. Verzoeken om financiering zijn niet toegestaan,

Voor nadere informatie hoe e.e.a. in zijn wek gaat verwijs ik je naar de waardevolle bijdragen columns van Ties van der Laan, zoek even op deze naam. Mochten er daarna nog inhoudelijke vragen zijn, dan kan je die altijd stellen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.