• 0

Dropshipping via één of meerdere leveranciers ?

Hallo,

 

Ik ben bezig met het opzetten van een webshop, ik wil gebruik gaan maken van dropshipping.

Het probleem waar ik tegen aan loop is dat ik niet afhankelijk wil zijn van één leverancier. Als ik echter met twee of drie leveranciers ga werken loop ik de kans per bestelling twee of drie keer verzendkosten te moeten betalen die ik natuurlijk niet door kan berekenen.

 

Hoe lossen jullie dit op of hoe gaan jullie er mee om? Gebruik je maar één leverancier? neem je het risico?

 

Alvast bedankt!

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je zegt het zelf eigenlijk al.

 

Als je meerdere dropship leveranciers aanhoudt dan moet je wellicht soms meerdere verzendkosten betalen en ontvangt je klant meer dan 1 pakketje.

 

Ik zie het probleem niet zo met afhankelijk zijn van één leverancier. Waarom zou het geen probleem zijn als je bijvoorbeeld drie leveranciers zou hebben?

 

Stel leverancier A verkoopt product 1. Voor product 1 ben je afhankelijk van leverancier A.

Leverancier B verkoopt product 2. Voor product 2 ben je afhankelijk van leverancier B.

Leverancier C verkoopt product 3 en 4. Voor product 3 en 4 ben je afhankelijk van leverancier C.

 

Zou leverancier A en B beide product 1 en 2 aanbieden, dan ben je inderdaad niet afhankelijk van één leverancier, wat je wellicht fijner vindt. Maar hebben de leveranciers allemaal verschillende producten dan ben je alsnog afhankelijk van één leverancier voor ieder product.

 

Het is een probleem als je zelf geen voorraad aanhoud.. De verzendkosten blijf je betalen, daar kun je geen oplossing voor vinden.

 

Daarnaast, is het risico zo groot? Moeten je klanten een hoog bedrag aan verzendkosten betalen?

Waar je eigenlijk op 'verliest' zijn de verzendkosten die de klant maar eenmalig betaald wanneer er meerdere producten worden besteld die jij bij meerdere leveranciers moet bestellen. Je kan er voor kiezen om deze 'missende' verzendkosten gewoon als verlies te nemen. Uiteindelijk houd je toch nog wel winst over per product/bestelling mag ik hopen. Je bent er daarnaast in principe ook niet veel meer tijd aan kwijt omdat het toch één klant is.

Link naar reactie
  • 0

Het zou gaan om leveranciers met verschillende producten. Het zit hem ook niet in de voorraad maar in het aanbod.

Het lijkt mij beter en leuker om zelf om productassortiment samen te kunnen stellen als het assortiment van één leverancier over te nemen.

 

tevens lijkt het mij een risico om compleet afhankelijk te zijn van één leverancier, stel dat de samenwerking niet goed verloopt, afspraken niet worden nagekomen, slecht werk word geleverd of het bedrijf failliet gaat. Dan zou ik of in één keer met lege handen staan of met spoed op zoek moeten naar een nieuwe leverancier omdat de huidige dan mijn naam niet ten goede komt.

 

Zolang het producten bedraagt met een grotere marge is twee keer verzendkosten rekenen geen enkel probleem, als is het wel jammer. Gaat het om kleinere producten met een kleine winstmarge dan zou dat een probleem kunnen worden, als deze situatie veel voor zou komen.

 

Op dit moment probeer ik een beetje een situatie schets te maken hoe groot de kans is dat ik de dubbele verzendkosten voor eigen rekening moet nemen.

 

Bedankt voor het mee denken, soms krijg ik hier op het forum door één opmerking of post al een andere inkijk op zaken waar ik mezelf al een tijdje op aan het blindstaren was!

 

Link naar reactie
  • 0

@Sabra, zoiets zou goed mogelijk zijn, ik ben hier momenteel mee aan het puzzelen en vroeg me ook vooral af hoe andere erover denken.

 

Als je webshop's bezoekt is het lastig te zeggen wat hun handelswijze is aangezien veel producten van een dropship leverancier ook gewoon in te kopen zijn.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 178 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.