• 0

iphone of andere smartphone, afschrijven of niet

 

Ik krijg geen eenduidig beeld of ik de aanschaf van een Iphone (het toestel dus) in 1 keer als kostenpost mag opvoeren in mijn BV of in 2,3 of 5 jaar moet afschrijven. De aanschaf was in Q4/2011. Ik dacht gelezen te hebben dat er meer flexibiliteit in 2011 is tav afschrijvings/afboek mogelijkheden.

 

Het toestel wordt 100% zakelijjk gebruikt.

 

Ik zou graag het toestel van ca 700 EUR in 1x willen afboeken als kosten.

 

bedankt alvast.

 

gr.

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 1

Zaam,

 

Alle bedrijfsmiddelen van 450 euro of meer moeten in principe worden afgeschreven, sinds 2007 geld een verplichte minimale afschrijvingstermijn van 5 jaar ongeacht een verwachte kortere gebruiksduur. Beter gezegd er geld een maximale afschrijving van 20% van de aanschafwaarde per jaar. (zie laatste gele blokje in voorgaande link.

 

In 2010 en 2011 gold een tijdelijke regeling willekeurige afschrijving, in die regel was het mogelijk om bedrijfsmiddelen in 2 jaar af te schrijven dus maximaal 50% in het jaar van aanschaf en 50% in het 2e jaar.

Deze regeling kun je dus toepassen op je Iphone omdat de aanschaf in 2011 viel.

 

Link naar reactie
  • 0

Roel,

 

dank je. Dit is precies wat ik zeker wilde weten.

 

Wat betreft Roel z'n vraag aan mij, een Iphone is niet een computer of laptop in mijn optiek, en ik heb genoeg online gelezen om twijfel te hebben of mobiele telefoons niet gewoon in 1x kunnen worden afgeschreven.

Zo zijn er ook aanbiedingen waarbij je een iphone toestel met flinke korting kan kopen (minder dan 450 EUR) maar binnen een jaar via de maandelijkse abonnements kosten uiteindelijk je toestel betaald. In dat geval had ik alles in 1 jaar kunnen afboeken, vandaar mijn vraag.

 

bedankt en gr.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.