• 0

dealer/agentschap constructie

Hallo allemaal,

 

Ik heb in het buitenland een product gevonden voor de bouw wat ik erg interessant vind.

Ik heb de producent gebeld en vertelt dat ik geïnteresseerd ben ik zijn product. Nu is het zo dat ik een kleine starter ben en geen middelen heb om 20 van deze producten in te kopen en dan te hopen dat ik ze daar kan verkopen.(verkoopprijs is 17000 EUR en inkoop 13000 EUR). Ik zit dus te denken aan een soort dealer/agent constructie. De producent zegt dat daar mogelijkheden toe zijn en ik ben nu dus aan het kijken hoe ik er het voordeligst uit kan komen. Ik zou de producten naast NL vooral in het buitenland verkopen.

 

Ik heb hier een paar vragen bij waar ik het antwoord nog niet specifiek op heb kunnen vinden:

 

1.   Wie heeft hier meer ervaring mee? Ik vraag me namelijk af wat de beste constructie zou zijn.

2.   Is de marge van 25% voor een dealer een beetje een normale marge in bouwproducten/machines?

3.   Is een staffelling van marges normaal? Hoe meer ik verkoop, hoe goedkoper ik inkoop?

 

Voor nu bedankt!

 

Groeten, Najmi

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zorg dat je naast je bruto en netto marges, ook weet wat jij zelf allemaal moet bekostigen en faciliteren. Ga jij ook de machines zelf leveren, installeren, onderhouden, garantie er op geven, marketing verzorgen? Of geef je alleen de order door aan de leverancier?

Link naar reactie
  • 0

Als je inkoopt in buitenland is dat exclusief BTW, je zal echter wel BTW af moeten dragen over je verkoop.

 

De marge klinkt niet als heel hoog, maar wat je er voor moet doen is dan ook van belang. Als je een showroom moet aanhouden of er constant voor op de weg moet zitten mag die wel omhoog,of je moet er natuurlijk met gemak 10 per week van kunnen verkopen..

Wie doet het vervoer en de import als het van buiten Europa is?

Aan de hand van wat er van jou verwacht wordt, zal de marge aangepast moeten worden.

 

Waarom denk je dat het product interessant is? Hebben meerdere mensen dat bij je aangegeven, of heb je verstandvan de bouw?

Als het echt zo een interessant product is moet je afspreken dat je eerst verkoop kan doen met gebruik van een sample of zoiets, zo een bedrijf is er ook bij gebaat dat jij voor hun gaat verkopen.

 

 

succes ermee

 

Ervaring met middelgrote bedrijven in moeilijke tijden en crisismanagement. Toch gek op vieze handen en ik denk graag met u mee.

Link naar reactie
  • 0

De leveringsmogelijkheden zal ik met de producent moeten bespreken. Lijkt mij de kortste weg als zij ze leveren. Installatie en onderhoud is niet aan de orde. Het is een kleiner product. Waar de garantie komt te liggen is wel weer een goede vraag. Bij de leverancier denk ik (weer een bespreekpuntje). Marketing wil ikzelf oppakken.

De bruto/netto/btw opmerkingen heb ik ook opgeschreven.

Dank alvast voor deze eerste reacties!

Link naar reactie
  • 0

Als je maar een of twee producten in de buurt (je kennissenkring of familie) kunt verkopen zou je kunnen overwegen er een paar (bijna) zonder marge te doen en daarover afspraken te maken.

- Dan komt het treintje misschien op gang, zij worden geholpen want goedkoper als zo kunnen ze het niet krijgen.

- Jij doet direct ervaring op en weet voor de toekomst ook hoe je de volgende producten afgeleverd moet krijgen.

- Je wordt direct een interessante gesprekspartner voor de leverancier want je hebt al wat laten zien, misschien kan je daardoor een importeurschap afspreken (zo een groot mogelijke regio, met een bepaalde termijn en target).

Met die eerste kopers spreek je dan af dat zij als wederdienst het product willen showen of meegeven indien niet gebruikt..

 

succes ermee

 

Ervaring met middelgrote bedrijven in moeilijke tijden en crisismanagement. Toch gek op vieze handen en ik denk graag met u mee.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 154 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.