• 0

Belasting teruggave en verrekening

Goedenavond,

 

Ik ben 2 jaar terug failliet gegaan met mijn zaak in de mode. En nu heb ik de nasleep van schuldeisers, trage schuldhulpverlening en alle ellende die erbij komt kijken! Ik heb nu mijn prive belasting aangifte gedaan en zou 2700 euro moeten terug krijgen. Er ligt beslag op mijn loon dus ging er natuurlijk al vanuit dat ik dit niet zal ontvangen. Maar nu krijg ik van de week een brief met dagtekening van 9 juni dat het bedrag, of het resterende na verrekening overgemaakt zal worden met mijn eigen rekening nummer eronder. Nu is mijn vraag ontvang ik dit nu zelf? Of bedoelen ze met verrekeningen ook overige schuldeisers los van de belasting dienst? Het is weleens eerder verrekend met toeslagen die ik teveel had ontvangen maar dit heb ik nu niet. Heb namelijk bij de belastingdienst zelf geen schulden of openstaande dingen.

 

Kan er nergens wat over terug vinden! Hoe dit werkt het lijkt mij dat dan het rekening nummer van de betreffende schuldeiser onderaan de brief zou moeten staan en niet het mijne. Kan iemand mij misschien vertellen hoe dit werkt en hoe ik daar achter kom?

 

Alvast bedankt voor de moeite!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

De belastingdienst zelf verrekend tot 7 jaar na beëindiging faillissement evt. openstaande posten.

 

Derden mogen alleen beslag leggen op belasting tegoeden als het gaat om overheidsinstellingen zoals bv het UWV en in geval van achterstanden in de ziektekosten.

 

Waarom ben je 2 jaar geleden niet in de WSNP gegaan dan zou je volgend jaar overal vanaf zijn geweest en nu kan de nasleep nog een erg lang staartje krijgen.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

Dag

 

Als een aanslag een teruggave vermeldt dan geldt altijd dat eerst openstaande belastingaanslagen of toeslagen verrekend worden. Als er dan wat overblijft keren ze dat uit aan je.

 

De fiscus zal NOOIT teruggaven mogen uitkeren aan andere schuldeisers die mogelijk een vordering hebben op je. Wel kan het zijn dat de fiscus op last van een curator of bewindvoerder het restant stort op de derden- of bewindvoerdersrekening.

 

groet en succes

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 184 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.