• 0

Delftse studenten: geen funding in Nederland, maar wel in San Francisco

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Jammer, dat er zo veel talent en innovatie moet verhuizen, omdat er in dit land geen visie voor is.

 

"Ze wilden geen risico’s nemen, maar risico’s indammen."

 

Deze quote (halverwege het artikel) zegt een hoop over de instelling van Nederlandse investeerders tav dit soort projecten.

 

Ook dit stukje:

 

"Zijn rol als ceo opgeven voor een meer ervaren bestuurder kan Daniels zich niet voorstellen. ‘Dat werd in Nederland van me geëist door potentiële investeerders. Onze huidige investeerders zien de waarde in van de oprichters. Dat snappen ze."

 

Deed me meteen denken aan een artikel wat iemand hier (of was het op een ander forum, weet het niet zeker) heeft gepost van Steve Blanks, over startups.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zeker als je nagaat dat het om een relatief kleine investering gaat (5 mjn) kun je niet begrijpen waarom dit in Nederland niet te realiseren was. Aan de andere kant, investeerders zitten er natuurlijk in voor hun eigen rendement, niet om zulke techbedrijven in Nederland te houden. Als geen enkele VC er hier geld in wil steken dan is dat omdat het risico voor hen te hoog is - kan ik niemand kwalijk nemen als het om je eigen centen gaat.

 

Wat ik niet begrijp is dat wij hier een prachtig ministerie van ELI hebben (met de I van Innovatie), die er blijkbaar niet voor kan zorgen dat dergelijke bedrijven in Nederland blijven Dat ministerie heeft namelijk we als belang om dit soort bedrijven hier te houden. Schep dan op zijn minst de randvoorwaarden die financiering van dergelijke startups mogelijk maken. Dit bedrijf komt nooit meer terug naar Nederlandse bodem terwijl we zulke ondernemingen (en ondernemers) zo hard nodig hebben (innovative, lean, mean and clean).

 

*** Edit: met nooit meer terug naar NL bedoel ik natuurlijk dat het hier nooit meer dan een filiaal zal zijn ***

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    1 lid, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.