• 0

Welke volgorde voor het vinden van een investeerder?

Beste lezers,

 

 

Om mijn bedrijf gezond te houden maar vooral ook concurrentie voor te blijven ben ik opzoek naar een investeerder. Of beter gezegd wil ik naar een investeerder gaan zoeken. Ik ben al erg veel aan het lezen en veel wijzer geworden.

 

Ik heb eigenlijk op dit moment 1 vraag waar ik niet zo snel een antwoord op kan vinden. Deze is als volgt.

 

Mijn aanbod wil ik gaan uitbreiden maar vooral ook importeur worden. Ik heb al een leverancier op het oog maar ik weet niet goed welke volgorde ik moet aanhouden. Ga ik eerst bij de leverancier polsen of er mogelijkheden bestaan om hun importeur in Europa te worden of ga ik eerst op zoek naar de investeerder die dit mogelijk gaat maken.

 

Schrik ik de leverancier af als hij instemt en ik zeg "ja wacht nog even want ik heb geen geld"(wat maanden kan duren) of kom knullig over bij de investeerder als ik zeg dat ik nog geen concreet doel heb voor het geld?

 

Wat denken jullie dat de beste volgorder is?

 

 

Bedankt voor het mee denken.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je met een goed verhaal komt dan is dat mogelijk, maar dan moeten zij wel overtuigd worden van jouw meerwaarde.

 

Is niet de makkelijkste weg als je de andere partij nog niet kent en als jij en/of je shop niet echt bekend zijn.

 

Waarom niet tegelijkertijd benaderen? Het een hoeft het ander niet uit te sluiten.

 

Een concreet doel voor het geld heb je wel, namelijk uitbreiding van je assortiment. Dat moet je natuurlijk wel goed verwoorden en overtuigd overbrengen.

Link naar reactie
  • 0

@Wouter Hol;

 

Een goed verhaal. Tja, dat is niet mijn sterkste kant!

In Amerika is dit merk al flink aan de weg aan het timmeren. In Europa is het vooralsnog niet te verkrijgen dus zie ik eigenlijk mijn kans schoon.

 

Mijn shop behoort nu al tot 1 van de grootste van NL echter omdat zo te houden ben ik er van overtuigd dat ik zal moeten uitbreiden.

 

 

@René van Zandwijk

 

Ik vraag mij dan ook af hoe dit juridisch in elkaar steekt. De leverancier zal toch zekerheden willen.

Enig idee hoe ik dit dan moet aanpakken?

Link naar reactie
  • 0

 

@René van Zandwijk

 

Ik vraag mij dan ook af hoe dit juridisch in elkaar steekt. De leverancier zal toch zekerheden willen.

Enig idee hoe ik dit dan moet aanpakken?

 

Het is niet naast de deur maar persoonlijk langs gaan en de situatie voorleggen zal beter werken dan het via mail of telefonisch te regelen.

De leverancier zal bij goedkeuring wel met contracten komen.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

Belangrijke leverancier kan prima investeerder zijn. Die heeft een strategisch belang (meer afzet) en is daardoor minder gefocust op aandelenrendement. Bovendien is hij zelf de oorzaak van jouw financieringsbehoefte en kan hij deze dus ook verkleinen. Jouw verhaal en bovenal trackrecord zijn essentieel. Kan je ze van de win-win overtuigen? Doel is samen mooie business doen.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor het mee denken! Ik zou niets liever doen dan bij ze op bezoek gaan. Inmiddels heb ik ze een email gestuurd en wacht ik de reactie in spanning af.

 

Hierna zal ik mijn poker face opzetten en eens kijken of ik inderdaad een dergelijke constructie er uit kan slepen.

 

@StefanO;

 

Jouw verhaal en bovenal trackrecord zijn essentieel. Kan je ze van de win-win overtuigen? Doel is samen mooie business doen.

 

Wat bedoel je precies met het "trackrecord"? Of ik ze kan overtuigen van een win-win...ik ga mijn best doen. Weet nog niet goed hoe maar laat ik eerst maar eens de reactie afwachten!

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor het mee denken! Ik zou niets liever doen dan bij ze op bezoek gaan. Inmiddels heb ik ze een email gestuurd en wacht ik de reactie in spanning af.

 

Hierna zal ik mijn poker face opzetten en eens kijken of ik inderdaad een dergelijke constructie er uit kan slepen.

 

@StefanO;

 

Jouw verhaal en bovenal trackrecord zijn essentieel. Kan je ze van de win-win overtuigen? Doel is samen mooie business doen.

 

Wat bedoel je precies met het "trackrecord"? Of ik ze kan overtuigen van een win-win...ik ga mijn best doen. Weet nog niet goed hoe maar laat ik eerst maar eens de reactie afwachten!

 

Met track record doel ik op je eerdere successen. Een verhaal kan wel goed zijn, maar degene die het vertelt is alles bepalend. Je moet het vertrouwen krijgen dat JIJ degene bent die het een succes gaat maken. Goede plannen zijn immers overal. Het gaat om de uitvoering en dus om degene die dat gaat doen. Vandaar dus dat ik track record belangrijk vind.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 169 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.