• 0

Problemen met leverancier

Hallo allemaal!

 

Ik ben enige tijd terug een webshop begonnen en het loopt nu storm.

Maar ik betaal nu de hoofdprijs voor mijn inkoop, en de producenten in Frankerijk willen mij niet bevooraden omdat ik volgens hun de markt kapot maak.

Dit is echter niet het geval gezien het feit er al meerdere web shops voor concurrerende prijs hun producten weg zetten.

Hoe ga ik een fabrikant vinden die mij wel wilt bevooraden zonder dat ik absurd hoge prijzen aan mij klanten moet berekenen? Ik heb ook ernstig het idee dat hier cartel vorming plaats vind. ( p.s Het gaat om proteine dieten)

 

Alvast hartelijk dank voor uw reactie,

 

Roy Sterks

 

 

 

 

 

Wie zijn rijdom wil vergroten moet zijn hebzucht verminderen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

fabrikanten zijn inderdaad meestal niet blij met discounters, uit prijs bescherming kunnen ze je uiteraard niet beleveren, volgens mij kan je daar weinig tegeninbrengen.

persoonlijk vind ik de site er niet zo heel erg professioneel uitzien, dan kan ook een reden zijn?

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Buiten dat zijn er nog vele verbeterpunten aan de site. Maar mij lijkt het ook gek dat de site een belangrijke reden voor de leverancier is. Ik denk toch dat het voornamelijk de prijzen zullen zijn. Hoe zijn de prijzen precies samengesteld? Heb je een andere baan ernaast en kun je het voor deze prijs aanbieden omdat het meer hobby is of niet? Als dat het geval is snap ik het standpunt van je leverancier volledig. Met deze prijzen concurreer je namelijk je concurrenten eruit, als vervolgens blijkt dat jou prijzen er geen rekening mee houden om een volledige bedrijfsvoering te kunnen houden, dan ga jij ook overkop en heeft je leverancier niemand meer om aan te leveren.

 

Daarnaast heeft het denk ik ook met de leeftijd van de webshop te maken. Ik zie op SIDN dat je domeinnaam begin februari geregistreerd is, dat betekent dat de webshop nu maximaal een goede 4 maanden bestaat, opzich niet gek dat levernaciers huiverig zijn als je dan ook nog eens lage prijzen kunt aanbieden. Wat heb je voor een betaling voorgesteld? Achteraf op factuur? Vooraf? Dat zijn allemaal dingen die mee kunnen spelen, je bestaat immers nog niet zo lang dus niemand weet of je je wel staande houd of als het even een paar keer mis gaat je gemakkelijk over kop gaat. Kortom kijk ook even naar jezelf probeer even de buitenstaander te zijn en de risico's te vinden waarom een levernacier potentieel niet me je in zee zou willen gaan, en probeer die risico's af te dekken.

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Gijs,

 

Deze webshop is core business. Je mag best weten dat de inkoop van deze producten +- 0.60 cent bedraagt, dus voldoende marge. Ik heb al pre payment voorgesteld dus daar kan het ook niet aan liggen.

Mijn inziens zijn er onderling prijsafspraken gemaakt, maar ik snap dan niet dat sommige van mijn concollega"s wel de zelfde prijzen mogen hanteren. Een van de producenten wilde mij bevoorraden mits ik zijn producten voor niet minder dan 1.80€ in de markt zou zetten, maar dit vind ik onzinnig omdat ik het toch onder private label breng... :-\

 

Mvg, Roy

Wie zijn rijdom wil vergroten moet zijn hebzucht verminderen.

Link naar reactie
  • 0

De meeste groothandels en fabrieken krijgen rillingen bij "laagste prijs garantie". Misschien een vreemde vraag, maar zou het niet een optie zijn om je business model om te gooien en in plaats van op prijs op een andere vlak, bijv. service,, snelheid van levering, assortiment te gaan concurreren?

 

N.b. Als de inkoop 60 cent is en je verkoopt het voor 84 cent (1 euro incl. BTW), dan is dat niet een marge waar ikzelf tevreden mee zou zijn. Wellicht dat je een gemiddelde order 200 euro is, in dat geval kan ik me nog voorstellen dat de marge voldoende is. Maar een bestellingen van 3 euro met slechts 72 cent marge kunnen, lijkt mij, niet uit. Maar goed, dat is iets wat jij het beste kan beoordelen.

 

N.B. 2. Je rekent 6.75 euro verzendkosten. Een standaard PostNL pakketzegel kost 6.75 euro zonder BTW. Jij moet echter wel BTW over verzendkosten rekenen. Netto houdt je dus 5.67 euro over op de verzendkosten. Jouw shop laat zien dat er geen BTW gerekend wordt over de verzendkosten. Ik vrees dat je nog best wat BTW moet gaan afdragen, als je dat nog niet gedaan hebt.

 

EDIT ik zie dat jouw producten onder 6% BTW vallen. Mijn berekeningen hierboven zijn gebaseerd op 19% BTW, maar dan nog blijft het verhaal staan dat de marge m.i. vrij klein is en je geen BTW rekent over verzendkosten..

Link naar reactie
  • 0

Bas,

 

Ik zou eens goed kijken naar wat Wouter zegt, ik wou ongeveer een zelfde verhaal beginnen typen. Misschien is het niet slecht (ook voor jezelf) om eens een duidelijk overzicht te maken van al je kosten en te kijken of het inderdaad wel realistische prijzen zijn. Denk ook aan je opslagkosten, alles goed met BTW zoals Wouter ook al aangeeft en dergelijke. Ik denk dat je prijzen dan wat duurder gaan worden wil het een levensvatbaar bedrijf zijn, en ik denk dat dat zeker meespeelt bij de leveranciers. Zij weten dondersgoed welke kosten je allemaal hebt en denken denk ik gewoon dat je bedrijf niet levensvatbaar is met deze prijzen.

 

Neem daarbij dat je nog maar net bestaat om dat idee of het wel levensvatbaar is of niet nog wat te versterken. Dan zou ik als leverancier ook wel twee keer nadenken voor ik je spullen zou verkopen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 186 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.