ik wil binnenkort een eenmanszaak beginnen waarmee ik software verkoop op internet.. Dit betreft zowel kant-en-klare producten als software die op maat gemaakt moet worden. Vrijwel al mijn klanten zullen zich buiten nederland (en sommige buiten europa) bevinden omdat het nogal gespecialiseerde software is. Deze software mail ik dan gewoon naar die persoon, ik zie hem/haar dus nooit in het echt en heb vrijwel nooit een adres... Vrij normaal lijkt me voor online softwareverkoop.
Ik las ergens dat het maken van een factuur verplicht is, klopt dit?
Even ter informatie: ik zal als "bewijs" hebben: email correspondentie, paypal "bankafschriften", eigen bankafschriften (voor klanten die niet via creditcard betalen), en dat is het denk ik.
Maargoed, dit zou totaal geen probleem zijn.
Maar, wat ik verder nog las: in geval van een "elektronische factuur" zou ik allemaal vage dingen moeten doen... Zo is het alleen een geldige factuur als het ook een "geavanceerde digitale handtekening" heeft ofzoiets... HELP! Is dit echt serieus??
Meer (praktische) informatie over dit was erg onduidelijk.
Alvast dank!
PS: Of kon dit beter in 'Regelgeving, juridische en fiscale zaken'?
*edit: linkjes voor naar waar deze claims vandaan komen:
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
seis
seis
Hoi,
ik wil binnenkort een eenmanszaak beginnen waarmee ik software verkoop op internet.. Dit betreft zowel kant-en-klare producten als software die op maat gemaakt moet worden. Vrijwel al mijn klanten zullen zich buiten nederland (en sommige buiten europa) bevinden omdat het nogal gespecialiseerde software is. Deze software mail ik dan gewoon naar die persoon, ik zie hem/haar dus nooit in het echt en heb vrijwel nooit een adres... Vrij normaal lijkt me voor online softwareverkoop.
Ik las ergens dat het maken van een factuur verplicht is, klopt dit?
Even ter informatie: ik zal als "bewijs" hebben: email correspondentie, paypal "bankafschriften", eigen bankafschriften (voor klanten die niet via creditcard betalen), en dat is het denk ik.
Maargoed, dit zou totaal geen probleem zijn.
Maar, wat ik verder nog las: in geval van een "elektronische factuur" zou ik allemaal vage dingen moeten doen... Zo is het alleen een geldige factuur als het ook een "geavanceerde digitale handtekening" heeft ofzoiets... HELP! Is dit echt serieus??
Meer (praktische) informatie over dit was erg onduidelijk.
Alvast dank!
PS: Of kon dit beter in 'Regelgeving, juridische en fiscale zaken'?
*edit: linkjes voor naar waar deze claims vandaan komen:
http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/veranderingen2004/5a57ca1.htm (ctrl+f, elektro)
en zelfs een hele brochure op: http://www.belastingdienst.nl/common/dl/ob20804.pdf maar als je dat leest zul je zien dat die brochure je volstrekt niet verder helpt)*
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/3739-software-verkopen-via-internet-elektronische-factuur/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag