Jeroen Pernot

Senior
  • Aantal berichten

    38
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Geslacht
    Male

Jeroen Pernot's trofeeën

  1. Buiten alle reeds vermelde punten redden veel nieuwe producten het niet door. Gebrek aan financiële kracht / uithoudingsvermogen Te lange acceptatietijd van het nieuwe product Benodigde (distributie) partners geven het product geen / onvoldoende kans.
  2. Je meldt dat het programma o.a. een overzicht biedt van de webpagina's die bezoekers aanklikken. Deze informatie is voor veel bedrijven nuttig. Ik ben voor een nieuw project op zoek naar een statistiekprogramma die aangeeft in welke producten bezoekers geinteresseerd zijn. Het beteft een dynamische website. Ik ben benieuwd Jeroen
  3. De volgende zaken zijn belangrijk; CE keuring http://www.kema.com/nl/ Distributiecontract: http://www.kvk.nl/artikel/artikel.asp?artikelID=25189 Invoerrechten: http://www.douane.nl Verder heb je een relatienummer nodig van een transportonderneming bijv. DHL of UPS. Succes, Jeroen
  4. Je kan deze bestellen bij de KvK. http://www.kvk.nl/artikel/artikel.asp?artikelID=25189
  5. Nieuwe bezoekers aantrekken werkt, maar vergeet niet dat je uit je huidige bezoekers waarschijnlijk veel meer omzet kan behalen. Heb je inzicht in de conversie van aantal kopers / aantal bezoekers? Verbeteringen in je websites met het doel een hogere conversie hebben als voordeel dat investeringen in het aantrekken van nieuwe bezoekers rendabeler zijn. Daarbij nog wat tips; - Weet wie je doelgroep is en welke media deze lezen. - Je productassortiment is smal en ondiep. Vergroot je productassortiment, waardoor je aanbod tegemoet komt aan de behoefte van meer mensen. Succes, Jeroen
  6. Hallo, Ik heb jaren terug voor een reisbureau gewerkt. SGR is een vereiste voor een professioneel reisbureau, het wekt vertrouwen bij je klanten. ANVR is een optie, neem contact op. IATA: is ook een optie. Wil je uiteindelijk winstgevend werken, is dit noodzakelijk, aangezien je anders veel te veel tijd kwijt bent met bellen. Wil je contact met deze verenigingen/bedrijven, moet je vanaf een website van een reibureau op de betreffende logo's klikken.
  7. Het idee dat je inspringt op positief nieuws vind ik sterk. Ik zou met je brief alleen iets meer hierop inspelen. Bijvoorbeeld. "Ik stuur je dit artikel, omdat voor het tiende achtereenvolgende jaar de totale bestedingen via internet groeit. Reeds 3,5 miljoen mensen kopen via het internet. Graag zou ik de mogelijkheden aan je willen voorleggen hoe je winstgevend kan profiteren deze doelgroep. ........" Door in te gaan op een webshop breng je meteen de kosten naarboven ipv de winst.
  8. Als ik het goed begrijp willen ze jou design toepassen op een ander CM systeem binnen hetzelfde bedrijf. Dan verandert er volgens mij helemaal niks qua eigendomsrechten e.d. Verder lijkt het me logisch dat jouw klant eigendom is van het ontwerp en de website, tenzij hij je maandelijks betaalt in de vorm van een licentie.. Ik koop in ieder geval uitsluitend een website als het ontwerp en de techniek mijn eigendom worden. Zo te horen betreft het een aardige grote klant, dus ik zou hoe dan ook oppassen met deze materie.
  9. Ik weet dat een bedrijfsnaam dicht bij de core business ligt en dat het probleeem "een geschikte bedrijfsnaam" kan ontaarden in een discussie over de core business van mijn bedrijf. Prima, ik lees nuttige commentaren, maar ik wilde het onderwerp terugbrengen naar hetgene waar ik de topic voor starte. Een bedrijfsnaam. Onze core business en strategie is heel helder. Wij weten wat we willen, waar we naar toe gaan en hoe we het gaan doen. We maken bewust de keuze om de komende drie jaar verschillende markten te betreden. De marktkeuze wordt ingegeven door een kansrijk product dat voldoet aan onze criteria. Na 3 jaar zijn we op alle aanwezige markten goed ingevoerd (zowel qua marktkennis als netwerk). Mogelijke uitbreidingen van het portfolio dienen zich "automatisch" ;) aan met het gevolg dat het portfolio per markt uitbreidt. Resultaat, een onderneming met verschillende divisies die stuk voor stuk een bepaalde markt bewerken. Mogelijk krijgen de divisies aparte bedrijfsnamen, maar aangezien we starten met 1 product wil ik deze onder één bedrijfsnaam (dus geen MERKNAAM) plaatsen. Een naam die geldig blijft met meerdere (verschillende) producten in de portfolio. Nu ik ons plan in 2 alinea's neerzet val me een methode in. De Hoofdletters staan voor woorden die mijn core business omschrijven. Zoals. SAM Sense opportunities, Analyze and Market them Graag jullie feedback en please "help me" op deze manier nieuwe bedrijfsnamen te verzinnen. Thanx,
  10. Ik wil een overkoepelende naam die sterk is in verschillende landen. Dit geldt ook voor de producten, maar het is goed mogelijk dat deze merknamen worden afgestemd op de geografische markt. Ons doel is om de komende 3 jaar 6 producten (non food) te introduceren. We zijn voorlopig niet van plan producten zelf te ontwikkelen. De producten worden niet ingewisseld (ruitewissers voor chocola), maar zullen naast elkaar opereren. Wij hebben een aantal criteria opgesteld waaraan een product moet voldoen (zoals de potentie om binnen 3 jaar een bruto-winst van x te genereren). Onze keuze voor een product/markt wisselt dus niet. Wel is het goed mogelijk dat we ons ook op 6 verschillende markten kunnen begeven. Kortom we zijn een marketing oganisatie en geen handelsonderneming. We zijn ons ervan bewust dat dat grote bedrijven het aantal merken en markten terugbrengen markt en synergie voordelen. Prima, moeten ze doen.Wij moeten de eerste jaren allereerst geld verdienen. We opereren natuurlijk zeer kostbewust, maar mogelijke kostenbesparingen door synergie zijn nu puur theoretisch. Synergievoordelen wil ik graag over drie jaar aanpakken. Eerst maar eens omzet ;) Maar even terug naar de kern van dit topic; een overkoepelende bedrijfsnaam. Wat vinden jullie van: Advonture Montear Ik ben benieuwd
  11. Annedien, Het bedrijf MediaMonks heeft een gepersonaliseerd on demand traject (software, print, aflevering) i.s.m. een drukker ontwikkeld dat volgens mij precies voldoet aan jouw wensen. Voor contactgegevens zie http://www.mediamonks.nl Good luck Jeroen
  12. De strategie besteed ik nooit uit. Wel voer ik met vele mensen overleg om tot de beste aanpak te komen. Qua uitvoering overweeg ik altijd de kosten en baten van uitbesteding. In mijn geval besteed ik de marketingcommunicatie uit zoals een DM brief uit en mijn website. Marktonderzoek besteed ik alleen uit indien het een kwantitatief onderzoek betreft. Kwalitatieve onderzoeken wil ik zelf uitvoeren. Groet, Jeroen
  13. Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik bedoelde met generiek, dat wij verschillende producten op verschillende markten willen gaan verkopen, niet dat wij een generieke naam willen. Nee juist een onderscheidende en dat is nu juist het probleem.
  14. Dat komt omdat de business waarin we actief (zullen) zijn ook generiek is. Het vermarkten van eindproducten! Onze core business is; - opsporen van potentieel succesvolle eindproducten - deskanalyse business case - contact met de markt - Go / no go beslissing - vermarkten De naam moet dus generiek zijn, en in de basis voldoen aan de ruime criteria. In de toekomst, wanneer we door ontwikkeling ons specifieker richten op bepaalde markten kunnen we het merk laden met specifiekere eigenschappen. Jeroen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.