• 0

Ondernemen in de reisbranche

Ik ben een jonge, doch redelijk ervaren ondernemer, met een interessant en potentierijk idee m.b.t. de reisbranche. Ik wil mij, dwars tegen de huidige trend in, richten op het luxesegment van deze markt, welke naar mijn mening een ondergeschoven kindje is (dat het economisch wat slechter gaat betekent nog niet dat er geen rijke stinkerts meer zijn...)

 

Wat betreft het soort vakantie, de bestemming en de marketing heb ik uitgebreide en 'verfrissende' ideeen. Gezien het feit dat mijn ervaring vooral ligt op het gebied van ICT en financien, heb ik toch nog een aantal belangrijke, praktische vragen:

 

- wat te doen met SGR/ANVR/IATA, etc. (aansluiten, ja/nee, wanneer, hoe?)

- hoe afspraken te maken met buitenlandse reisorganisaties/accommodaties etc.?

- vliegtickets aanschaffen voor klanten, hoe en tegen welke prijs?

 

Graag zou ik daarom van gedachten wisselen met iemand met ervaring in de reisbranche (ondernemers of medewerkers). Ik ben tevens geinteresseerd in bepaalde vormen van samenwerking of participatie.

 

Reacties op dit forum of via e-mail.

 

Bedankt.

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Niemand antwoord op zijn vragen? Ben wel benieuwd. Heb zo hier en daar wel wat mensen zien posten die affiniteit met de reisbranche hadden.

 

Van wat ik begrepen heb hoef je geen lid te zijn van de SGR/ANVR etc. Vliegtickets kan je regelen door gewoon eens op te bellen naar een vliegtuigmaatschappij die land op jouw bestemming.

  • 0

Hallo,

 

Ik heb jaren terug voor een reisbureau gewerkt.

 

SGR is een vereiste voor een professioneel reisbureau, het wekt vertrouwen bij je klanten.

ANVR is een optie, neem contact op.

IATA: is ook een optie. Wil je uiteindelijk winstgevend werken, is dit noodzakelijk, aangezien je anders veel te veel tijd kwijt bent met bellen.

 

Wil je contact met deze verenigingen/bedrijven, moet je vanaf een website van een reibureau op de betreffende logo's klikken.

 

 

  • 0
- hoe afspraken te maken met buitenlandse reisorganisaties/accommodaties etc.?

- vliegtickets aanschaffen voor klanten, hoe en tegen welke prijs?

 

om je klanten van goed advies te voorzien, en dat zal die doelgroep wel van je verwachten, zou je de locaties kunnen bezoeken en ter plekke contacten kunnen leggen of afspraken kunnen maken met mooie accomodaties.

om raamcontracten af te sluiten voor vliegtickets kan je contact opnemen met een accountmanager van een betrouwbare luchtvaartmaatschappij of een privejet verhuurder.

verwacht niet het onderste uit de kan te kunnen halen ten aanzien van de inkoopprijs, als starter en met lage volumes (vanwege je doelgroep) zul je daarvoor niet in aanmerking komen.

  • 0

Ben allereerst benieuwd of je wilt optreden als bemiddelaar (reisburo) of touroperator (de leverancier). In het laatste geval is voorfinanciering wellicht een probleem. Vele accomodaties en airlines eisen voor kortingen een minimale afname waarvoor je of vooraf en storting moet doen, of een bankgarantie moet afgeven. Wellicht dat in een startfase het bemiddelen op commissie-basis makkelijker is. Je bedenkt een reis met accomadaties en services en bedingt bij de "leveranciers" een percentage.

 

PS: Als je geen lid bent van de avr/sgr boek ik in elk geval niet bij je.

Specialist op het gebied van "advertising by products",

vinder van het juiste geschenk voor uw doel.

  • 0

Ik vraag me af hoeveel % van de reisbureau's lid is van de ANVR, weet iemand dat?

 

Wat zijn verder de eisen voor zo'n lidmaatschap? Van wat ik heb gehoord heb je te maken met een minimale omzet en scholing ed? Dit is natuurlijk nooit te doen als je net wilt beginnen?

 

Ben allereerst benieuwd of je wilt optreden als bemiddelaar (reisburo) of touroperator (de leverancier). In het laatste geval is voorfinanciering wellicht een probleem.

 

Begrijp ik het goed als ik zeg dat;

- een reisbureau alleen de reizen van 'anderen' verkoopt, en dus alleen klanten werft

- een touroperator al het werk doet voor de reis zelf (vliegreis boeken, accomodatie, leuk programma etc)?

 

Op de SGR site staat "Thans bedraagt die bijdrage voor touroperators EUR 1.134,00 en voor reisbureaus EUR 226,00"

Is dit bedoeld om verliezen op te vangen als gevolg van het terugboeken van gelden naar consumenten voor niet geleverde reizen? Een lidmaatschap ad 1134 euro geeft jou als onderneming dus alleen een uitstraling?

Is het eea niet gewoon goed te regelen met algemene voorwaarden? Of bijvoorbeeld flexibele betalingsregelingen (ervanuitgaande dat voor financiering geen probleem is)?

 

Alvast bedankt voor de antwoorden :)

  • 0

Begrijp ik het goed als ik zeg dat;

- een reisbureau alleen de reizen van 'anderen' verkoopt, en dus alleen klanten werft

- een touroperator al het werk doet voor de reis zelf (vliegreis boeken, accomodatie, leuk programma etc)?

Ja, dat is inderdaad het verschil tussen beiden.

 

Dat ik niet wil boeken bij een niet avr/sgr angesloten bedrijf is omdat ik een aantal risico's wil beperken. Ik vind het prettig zaken te doen met een onderneming die toetsbaar in het bezit is van vakbekwaamheid, is aangesloten bij een geschillenregeling (avr) en waarbij ik in geval van faillissement niet alle vooruit betaalde gelden kwijt ben (sgr)

Specialist op het gebied van "advertising by products",

vinder van het juiste geschenk voor uw doel.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    6 leden, 111 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.