• 0

DM-actie e-commerce

Hallo,

Onlangs publiceerde Nu.nl het volgende artikel: "Bestedingen op het internet blijven sterk groeien" Daar kan ik leuk op inspelen dacht ik. Dus samen met Annedien Hoen (impulsant) gaan brainstormen over een directmail actie. Het volgende idee is ontstaan:

 

Een simpele print-out van het artikel (zonder de reclame van anderen) met een begeleidende brief. De brief is hier als bijlage toegevoegd.

 

Graag krijg ik van jullie wat feedback, lijkt het wat? Is het helemaal niks?

 

Alvast bedankt, Jelmer.

conceptbrief_01.thumb.gif.889f2bf61b4e057eb59b031f05bd2262.gif

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Briefje is wel ok (alhoewel ik die engels 'oppurtunities' een beetje te populair vind) maar hoe specifiek is het artikel? Wanneer ze de omzet van de bol.coms en wehkamp online zien stijgen denk ik dat de bromfietsonderdelenboer op de hoek daar erg weinig aan heeft. In dat geval een levensloos musje dus.

Link naar reactie
  • 0

Briefje is wel ok (alhoewel ik die engels 'oppurtunities' een beetje te populair vind) maar hoe specifiek is het artikel? Wanneer ze de omzet van de bol.coms en wehkamp online zien stijgen denk ik dat de bromfietsonderdelenboer op de hoek daar erg weinig aan heeft. In dat geval een levensloos musje dus.

 

http://www.nu.nl/news.jsp?n=402378&c=57

Nu ook even in mijn originele post gelinkt.

Link naar reactie
  • 0

Nieuwsberichten aanhalen werkt doorgaans goed volgens mij. Het laat zien dat je aktueel bent/weet wat er gaande is en het voedt het 'ik wil erbij horen' gevoel van de klant.

 

Het taalgebruik in het bijgaand schrijven ben ik niet zo kapot van. Informeel is prima, maar je je't wel erg veel. Daar zou ik mee oppassen.

www.booreiland.nl | Graphique très chic!

Link naar reactie
  • 0

Artikel is erg generiek en het onderzoeksburo meldt zelf dat er een verschuiving van kopen op afstand via de catalogus naar internet is. Met andere woorden een (groot) deel van de groei komt omdat al die wehkamp klanten online hun bestelformuliertje invullen ipv het papiertje. Zowiezo is een onderzoek door een branche organisatie naar z'n eigen bestaansrecht al wat dubieus. Dood musje dus. Aan de andere kant weten je klanten dat niet en zijn/lezen ze misschien minder kritisch. In ieder geval is een groei in online verkopen een argument om een webshop te verkopen.

 

Idee is in ieder geval leuk en ga ik onthouden.

Link naar reactie
  • 0

Dat met de "je"'s lijkt me een bewuste keuze die ook voor leads kan werken. De gehele brief komt daardoor direct, to the point en informeel over, hier kunnen mensen voor vallen.,

 

Die Engelse opmerking vind ik dan echter weer "over the top", doet me teveel denken aan de Tell Sell verhalen en trekt voor mij de uitstraling die daarvoor werd gecreeerd in twijfel.

 

 

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Wat mij opviel is dat je als telefoonnummer een mobiel nummer opgeeft. Is dit alleen in het voorbeeldje of ook uiteindelijk de bedoeling?

 

De bedoeling, en voor mij helaas de enige mogelijkheid (naast het inhuren van een telefoonbeantwoorddienst).

 

Ik ga nog even naar de Engelse opmerking kijken, misschien idd wel wat te "new".

 

Jelmer

Link naar reactie
  • 0

Het idee dat je inspringt op positief nieuws vind ik sterk. Ik zou met je

brief alleen iets meer hierop inspelen.

 

Bijvoorbeeld.

 

"Ik stuur je dit artikel, omdat voor het tiende achtereenvolgende jaar de totale bestedingen via internet groeit. Reeds 3,5 miljoen mensen kopen via het internet. Graag zou ik de mogelijkheden aan je willen voorleggen hoe je winstgevend kan profiteren deze doelgroep. ........"

 

Door in te gaan op een webshop breng je meteen de kosten naarboven ipv de winst.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dat met de "je"'s lijkt me een bewuste keuze die ook voor leads kan werken. De gehele brief komt daardoor direct, to the point en informeel over, hier kunnen mensen voor vallen.

 

De aanhef "beste relatie" vind ik dan wel erg uit de toon vallen. Ik zou me afvragen of het een generieke brief is of een persoonlijk gerichte, informele boodschap. Waarom geen persoonlijke aanhef?

 

Het concept op zich vind ik prima.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

Onlangs publiceerde Nu.nl het volgende artikel: "Bestedingen op het internet blijven sterk groeien" Daar kan ik leuk op inspelen dacht ik. Dus samen met Annedien Hoen (impulsant) gaan brainstormen over een directmail actie. Het volgende idee is ontstaan:

 

Een simpele print-out van het artikel (zonder de reclame van anderen) met een begeleidende brief. De brief is hier als bijlage toegevoegd.

 

Graag krijg ik van jullie wat feedback, lijkt het wat? Is het helemaal niks?

 

Alvast bedankt, Jelmer.

 

Hoihoi,

 

Wat taalkundige opmerkingen:

De brief zou ik niet beginnen met "ik". Ooit heb ik op school geleerd dat dat not done is;-) Verder zou ik "je zal" ipv "je zult" schrijven. En het is "mee wilt profiteren "ipv "mee wil" zonder t.

Tot slot moet er, denk ik, een streepje tussen online en besteding.

Persoonlijk denk ik dat de brief heel verschillende reacties kan oproepen. Mensen die het geweldig vinden en mensen die het helemaal niets vinden.

Ik zou heel goed bedenken wie je wel en wie je niet een dergelijke brief stuurt.

Jacobien

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

Onlangs publiceerde Nu.nl het volgende artikel: "Bestedingen op het internet blijven sterk groeien" Daar kan ik leuk op inspelen dacht ik. Dus samen met Annedien Hoen (impulsant) gaan brainstormen over een directmail actie. Het volgende idee is ontstaan:

 

Een simpele print-out van het artikel (zonder de reclame van anderen) met een begeleidende brief. De brief is hier als bijlage toegevoegd.

 

Graag krijg ik van jullie wat feedback, lijkt het wat? Is het helemaal niks?

 

Alvast bedankt, Jelmer.

 

Hoihoi,

 

Wat taalkundige opmerkingen:

De brief zou ik niet beginnen met "ik". Ooit heb ik op school geleerd dat dat not done is;-) Verder zou ik "je zal" ipv "je zult" schrijven. En het is "mee wilt profiteren "ipv "mee wil" zonder t.

Tot slot moet er, denk ik, een streepje tussen online en besteding.

Persoonlijk denk ik dat de brief heel verschillende reacties kan oproepen. Mensen die het geweldig vinden en mensen die het helemaal niets vinden.

Ik zou heel goed bedenken wie je wel en wie je niet een dergelijke brief stuurt.

Jacobien

 

 

Geen streepje tussen online en besteding, online zegt namelijk iets over hoe je het besteed.

 

verder vind ik het een prima stukje, alleen zou ik in de toekomst dan ook gewoon informeel blijven en dan niet strak in pak naar een afspraak gaan.

Link naar reactie
  • 0

Het is inderdaad wel een heel erg informeel/joviaal stukje tekst. Ik weet niet of ik dat zou waarderen, tenzij het komt van iemand die ik daadwerkelijk persoonlijk ken. Aan wie ga je dit versturen?

 

Wat betreft het 'Ik' gebeuren... het schijnt in NL inderdaad not-done te zijn, maar in de engelstalige wereld heel normaal. Geen idee of mensen zich daar nog aan zullen storen, lijkt me sterk eigenlijk.

 

Het "Beste Relatie," zou ik echt proberen te vervangen voor "Beste [voornaam]," - mits dat technisch haalbaar is (qua druk/print en qua adresbestand). Op een of andere manier verraadt het nu het niet-persoonlijke van de mailing.

Link naar reactie
  • 0

Het taalgebruik is gewoon heel persoonlijk en afhankelijk aan wie je het gaat sturen. Je kan deze informele vorm kiezen (ondanks de opmerkingen) en toch goede zaken doen. Het is iets wat jezelf wilt uitstralen met je bedrijf, dus doe het dan consequent. Laat je niet leiden door de meningen van andere mensen, want wie zegt dat je in nederland niet met 'ik' mag beginnen? Het is niet gebruikelijk, maar het kan wel...

 

Uiteraard bestaat de kans dat mensen dit niet leuk of netjes vinden, maar wil je die mensen als klant? Je kiest een bepaalde uitstraling en op basis daarvan kiezen mensen jou als bedrijf. Hou het consequent en volg je gevoel.

 

Om mijn mening er nog even achteraan te gooien: ik vind het wel bij je passen, alleen het 'beste relatie' moet je even persoonlijk maken (ik neem aan dat je weet naar wie je het gaat mailen / sturen).

 

Persoon

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 160 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.