Ik loop al een tijdje met dit vraagstuk rond. We hebben vorig jaar een aanvraag gehad van 300 kledingstukken op maat op basis van een reeds bestaand kledingstuk die onze klant reeds had. Mijn klant wilde het graag 1 op 1 (99,9%). Dit heb ik uitgezet bij één van mijn toeleveranciers. Deze toeleverancier heeft hier ook een origineel sample voor ontvangen, welke dan nagemaakt zou moeten worden. Op basis daarvan is een offerte uitgebracht en door ons geaccepteerd. Hier hebben we keurig een orderbevestiging van gehad.
Uiteindelijk is er een productiesample gekomen, echter was het een volledig verschillende stof. Dit zou worden doorgegeven aan de fabrikant en worden aangepast. Uiteindelijk, ca. 3 mnd na ontvangst van hun orderbevestiging , kwamen ze met het bericht dat de fabriek niet aan de juiste stof kon komen en dat ze het nu via een andere fabrikant moesten doen. De originele sample jas van mijn klant is ook naar deze fabrikant gegaan en op basis daarvan kreeg ik te horen dat de stuksprijs ca. 10-15% duurder zou worden, en dat anders de order zou worden geannuleerd. Met veel tegenzin en onder protest uiteindelijk hiermee akkoord gegaan. Onze klant had het gewenste aantal inmiddels verhoogd naar 400 stuks.
Na lange tijd kregen we een nieuwe productiesample echter was de stof nog steeds niet goed in vergelijking met het origineel. Er bleek nog een coating aan zowel binnenzijde als buitenzijde te ontbreken. Dit doorgegeven aan onze toeleverancier. Komen ze vervolgens met het bericht dat de stof niet kan, tenzij we de order verhogen naar 700 stuks.
Wij zijn van mening dat dit niet zomaar kan. Ze hebben een sample gehad bij de offerte aanvraag en ook de fabrikanten hebben het originele model in bezit gehad. Mag mijn leverancier de order de hele tijd herroepen en aanpassen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
geschenkplein.nl
geschenkplein.nl
Beste Higherlevellers,
Ik loop al een tijdje met dit vraagstuk rond. We hebben vorig jaar een aanvraag gehad van 300 kledingstukken op maat op basis van een reeds bestaand kledingstuk die onze klant reeds had. Mijn klant wilde het graag 1 op 1 (99,9%). Dit heb ik uitgezet bij één van mijn toeleveranciers. Deze toeleverancier heeft hier ook een origineel sample voor ontvangen, welke dan nagemaakt zou moeten worden. Op basis daarvan is een offerte uitgebracht en door ons geaccepteerd. Hier hebben we keurig een orderbevestiging van gehad.
Uiteindelijk is er een productiesample gekomen, echter was het een volledig verschillende stof. Dit zou worden doorgegeven aan de fabrikant en worden aangepast. Uiteindelijk, ca. 3 mnd na ontvangst van hun orderbevestiging , kwamen ze met het bericht dat de fabriek niet aan de juiste stof kon komen en dat ze het nu via een andere fabrikant moesten doen. De originele sample jas van mijn klant is ook naar deze fabrikant gegaan en op basis daarvan kreeg ik te horen dat de stuksprijs ca. 10-15% duurder zou worden, en dat anders de order zou worden geannuleerd. Met veel tegenzin en onder protest uiteindelijk hiermee akkoord gegaan. Onze klant had het gewenste aantal inmiddels verhoogd naar 400 stuks.
Na lange tijd kregen we een nieuwe productiesample echter was de stof nog steeds niet goed in vergelijking met het origineel. Er bleek nog een coating aan zowel binnenzijde als buitenzijde te ontbreken. Dit doorgegeven aan onze toeleverancier. Komen ze vervolgens met het bericht dat de stof niet kan, tenzij we de order verhogen naar 700 stuks.
Wij zijn van mening dat dit niet zomaar kan. Ze hebben een sample gehad bij de offerte aanvraag en ook de fabrikanten hebben het originele model in bezit gehad. Mag mijn leverancier de order de hele tijd herroepen en aanpassen?
Ik ben erg benieuwd naar jullie mening!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/37481-mag-toeleverancier-lopende-order-aanpassen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag