• 0

Wat vinden jullie van onze (vernieuwde) webwinkel?

Omschrijving van je concept:

Al enige maanden zijn we online en (wellicht ook omdat ik het erg leuk vind) het werd tijd om de website enigszins te vernieuwen. Het had naar mijn inziens geen duidelijke structuur en tevens waren er bepaalde onderdelen niet helemaal 'af'.

 

Enigszins bang voor de vernieuwing, omdat conversies goed zijn, toch maar de beslissing gemaakt om de webwinkel enigszins een frisse uitstraling te geven.

 

We verkopen bescherming voor je smartphone en tablet. Hier is het niet tot gelimiteerd. Daarnaast verkopen we een hoop leuke accessoires die van toepassing zijn bij je smartphone en tablet. Maar ook andere handige en belangrijk: stijlvolle accessoires dat met bekabeling te maken heeft.

 

We zijn voornamelijk gericht op Apple en Samsung. De andere categorieen zijn enigszins verwaardloosd, zodra er tijd is worden die opgefrist.

 

Verder kan ik wel een heel verhaal gaan ratelen over het concept maar dat heeft geen toevoeging de feedback die ik hoop te ontvangen.

 

Link naar (vernieuwde) website

Als je een duidelijke productpagina wilt zien, kun je het beste het eerste product op de homepage aanklikken, de rest is er slechts met een bestand ingestopt.

note: het design van de (vernieuwde) website gaat over naar het verouderde design (ivm producten en categorieen die in de andere database bevinden). Wil je aandacht spenderen aan de inhoud van de producten, kijk dan op de website met het verouderde design.

 

Link naar huidige (en verouderde) website

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Aan de website gewerkt om deze te vernieuwen, is inmiddels zo goed als klaar op het compleet testen na.

Momenteel is er nog iemand bezig met het navigatie menu, wordt nog aan gewerkt dus.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Men kennis laten maken met een scala aan nieuwe producten waar ze wellicht nog nooit eerder van hadden gehoord. Ook is het een uitdaging om men te overtuigen dat ze met een smartphone van 500 euro, beter accessoires voor 50 euro kunnen kopen dan accessoires voor slechts 10 euro.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Naast de handvol aantallen die het goed doen, zijn er een hoop die 'rotzooi' verkopen vanuit china en die ook zo overkomen. Een beetje de euroshoppers van de albert heijn. Vergelijk ons assortiment met het AH huismerk en de A-merken.

 

Wij richten ons niet op die rotzooi maar juist meer op de kwaliteitsaspect van de producten. Daarnaast bieden we in tegenstelling tot de vele andere ook extra accessoires van unieke merken al zeg ik het zelf.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik ben voornamelijk benieuwd naar jullie kijk op o.a. de bruikbaarheid van de webwinkel. Denk aan het volgende:

 

Hoe gemakkelijk kun je bestellen?

Valt de bestelknop genoeg op, ondervind je obstakels bij het bestellen?

 

Is het direct duidelijk hoe het bestelproces in elkaar zit?

Weet je welke stappen je moet doorlopen en is het duidelijk dat je bijvoorbeeld ook zonder account kan afrekenen?

 

Kun je alle informatie dat je nodig hebt om een bestelling te plaatsen direct vinden, of mis je nog iets?

Denk hierbij aan informatie zoals de levertijd, details van het product, eventuele betaalwensen etc.

 

Komt de website betrouwbaar over?

Kun je snel achter onze contactgegevens komen etc? Klantbeoordelingen bruikbaar?

 

Was het je direct duidelijk wat wij allemaal verkopen?

Is het je ook duidelijk dat het zich niet limiteerd tot beschermingen voor devices?

 

Indien je naar een specifiek product op zoek bent, zou je dit snel kunnen vinden?

Is de navigatie duidelijk en overzichterlijk?

 

Heb je iets ontdekt op de vernieuwde website wat je mist, wat wel aanwezig was op de oude website?

Misschien vond je de tags onder de navigatie wel handig?

 

Indien je een vraag zou hebben, kun je deze snel beantwoord krijgen op onze service pagina?

 

En wellicht het belangrijkste:

Waarom zou jij hier juist wel of juist niet bestellen als je naar een product op zoek bent dat wij verkopen?

 

Houd je niet in, maar laat je gaan.

 

Hartelijk bedankt voor je tijd!

Ricardo.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zou voor de variant met de grijze knop gaan. Ik herken je zoektocht overigens, ik heb zelf ook de neiging om dagelijks iets aan te passen aan mijn site en dan kan het om hele kleine details gaan. Succes.

Inderdaad. Dat was ik hopelijk toch van plan om nu af te gaan leren, maar blijf toch weer bezig. Zoals van moet die titel nou 20px en uppercase of zou het toch beter zijn als deze wat minder uit proporsie staat dan de andere teksen op de website, met 17px en uppercase, of wellicht helemaal geen uppercase.

 

De site is in ieder geval vanacht omgezet. Alleen de verbeterde navigatie moet er deze week nog in geplaatst worden.

 

Wat betreft de winkelwagen knop, denk dat ik toch blijf hangen bij het huidige, doorlinken naar de productpagina. Met name omdat ik de voorraad status nog niet kan weergeven bij die knop, en toch een duidelijke call to action knop wil hebben.

 

Voor degene die nog niet gereageerd hebben, ben benieuwd wat jullie nu van het geheel vinden. En iedereen die tot zover heeft gereageerd, bedankt voor de bijdrage natuurlijk.

Link naar reactie
  • 0

Voor de verzendkosten werken met een disclaimer?

 

Gratis Verzending *

 

 

* Gratis verzending voor brievenbuspost en bij bestelling boven de 100 euro

 

Boven de 100 Euro snap ik, maar of iets brievenbus post is of niet weet ik

als klant niet. Zeker bij kleine zaken hangt dit van de verpakkingswijze at.

Roept bij mij alleen irritatie op.

 

Link naar reactie
  • 0

Voor de verzendkosten werken met een disclaimer?

 

Gratis Verzending *

 

 

* Gratis verzending voor brievenbuspost en bij bestelling boven de 100 euro

 

Boven de 100 Euro snap ik, maar of iets brievenbus post is of niet weet ik

als klant niet. Zeker bij kleine zaken hangt dit van de verpakkingswijze at.

Roept bij mij alleen irritatie op.

 

 

Hoe vind je het dat bij ieder product vermeld staat of dat dit product gratis wordt verzonden of niet?

Vind je het irritant dat je deze zekerheid pas hebt na het bekijken van het product en dat het voorheen enigszins vaag is?

Link naar reactie
  • 0

Het feit dat wij met z'n allen al zo fanatiek discussiëren over die verzendkosten is wat mij betreft een teken aan de wand. Het schept verwarring en is dus waarschijnlijk schadelijk voor jouw conversie. Maar wil je het zeker weten, dan moet je gaan testen. Draai eerst eens 1 - 2 maanden met deze constructie, daarna een periode met een quote als "Gratis verzending vanaf 25 euro" en misschien zelfs wel een testperiode waarin je helemaal geen verzendkosten in rekening brengt. Als dit significante verschillen in de omzet oplevert, dan weet je waar het (waarschijnlijk) aan ligt.

 

Ik ben even nieuwsgierig maar wat gaat er precies met je hoofdnavigatie gebeuren? Blijft dat zo'n mega-dropdown als dat er nu staat? Zo ja, dan weet ik nog niet wat ik er van moet denken eerlijk gezegd. Dit is wel heel groot, intimiderend uitgebreid, overlappingen in de menu-items... En daarbij: als Samsung en Apple nog een paar toestellen lanceren dan moet ik verticaal scrollen in de navigatiebalk. Pfoei... Als dit maar gaat werken...

 

Succes weer!

iOptimize

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
  • 0

Het feit dat wij met z'n allen al zo fanatiek discussiëren over die verzendkosten is wat mij betreft een teken aan de wand. Het schept verwarring en is dus waarschijnlijk schadelijk voor jouw conversie. Maar wil je het zeker weten, dan moet je gaan testen. Draai eerst eens 1 - 2 maanden met deze constructie, daarna een periode met een quote als "Gratis verzending vanaf 25 euro" en misschien zelfs wel een testperiode waarin je helemaal geen verzendkosten in rekening brengt. Als dit significante verschillen in de omzet oplevert, dan weet je waar het (waarschijnlijk) aan ligt.

 

Ik ben even nieuwsgierig maar wat gaat er precies met je hoofdnavigatie gebeuren? Blijft dat zo'n mega-dropdown als dat er nu staat? Zo ja, dan weet ik nog niet wat ik er van moet denken eerlijk gezegd. Dit is wel heel groot, intimiderend uitgebreid, overlappingen in de menu-items... En daarbij: als Samsung en Apple nog een paar toestellen lanceren dan moet ik verticaal scrollen in de navigatiebalk. Pfoei... Als dit maar gaat werken...

 

Succes weer!

iOptimize

Ik vind het zelf ook onduidelijk en zal er echt eens aandacht aan gaan besteden.. nadat ik volgende week heeel eventjes van mijn vakantie ga genieten. Ik had twee weken geleden al dingen moeten schilderen die nog niet eens gedaan zijn..

 

Dankjewel voor je kritiek op de navigatie *****!!

Net een hoop geld aan uitbesteed ja! ;)

 

Ik vind het zelf ook vervelend nu ik het zie. Wanneer je van boven met je muis naar onderen over de navigatie hovert, dan krijg je deze niet zomaar weg. Je moet namelijk weer 10 meter naar onder scrollen. Ik ben van plan om de categorieen enigszins te wijzigen zodat het met 60-70% minder hoog wordt. Moet nog even kijken. Dankjewel wederom!

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 193 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.