• 0

Wat vind je van gratis promotie voor kleine webshop?

Omschrijving van je concept:

Voor kleine webshops is het moeilijk (tot onmogelijk) om te promoten op kortingssites, tenzij een affiliate programma wordt gestart of een directe deal wordt gemaakt. Dat terwijl juist de kleine webshops vaak leuke acties hebben, maar het bereik missen.

 

Met BespaarDeals willen we tijdelijk de mogelijkheid bieden om de kleinere webshops gratis te promoten, in ruil voor een goede verwijzing naar BespaarDeals.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

- Het voorstel kort maar toch zo duidelijk mogelijk omschreven op de pagina voor webshop promotie.

- Enkele kleine webshops gemaild maar doordat dit eigenlijk ongevraagde mail is, ben ik hiermee gestopt.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Samen profiteren van meer traffic en een breder aanbod voor de bezoekers creëren.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Bestaande kortingsites bieden deze mogelijkheid niet tot nauwelijks.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

- Of je hieraan mee zou doen als webshopeigenaar. Waarom wel/niet?

- Of ik in andere topics over website promotie en linkruil deze methode onder de aandacht kan brengen?

 

 

Op zoek naar een kortingscode?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ook bij bestaande kortingssites kan ik prima mijn kortingscodes aanmelden als ik dat zou willen. Zelfs derden zoals bijvoorbeeld mijn klanten of bezoekers kunnen dat voor mij doen. Daar heb je geen affiliate programma of wat dan ook voor nodig. Kortingsites willen dat juist graag want een kortingssite zonder korting is natuurlijk niks.. Ik denk dus dat je het mis hebt dat het voor de webwinkel moeilijk tot onmogelijk is om te "promoten" op kortingssite.

 

Linkruilen is niet van deze tijd, dus als je aan zou komen met een linkruil verzoek dan ben je niet heel geloofwaardig.

 

Ik denk niet dat het zin heeft voor een webwinkel om via een kortingscode site een kortingscode aan te bieden. Alleen mensen die specifiek op zoek zijn naar korting bij jouw winkel (en dus jouw webwinkel al kennen) zullen misschien op zo'n site terecht komen. Maar korting geven is iets wat je juist zo min mogelijk wilt doen. Je zult er volgens mij dus niet meer klanten en/of omzet uit halen.

 

- Of ik in andere topics over website promotie en linkruil deze methode onder de aandacht kan brengen?

Je eigen product of dienst aanbieden, oftewel spammen, is niet de bedoeling, werkt averechts en zal worden weggehaald door het beheer van dit forum.

Link naar reactie
  • 0

Je site is niets meer dan een verzameling affiliate links (die je verstopt achter redirects) naar de grote jongens. Hoe gaat een bezoeker van jouw site daar een link naar een klein webshopje vinden / wat voor waarde heeft dat?

 

Verder is het 'tijdelijk gratis' maar vertel je niet wat het daarna kost. Ook de voorwaarden vermeld je niet behalve 'Minimum vereiste is dat de shop professioneel is opgezet.'.

 

Klinkt als een, wel originele moet ik zeggen, manier van linkjes binnen harken. Meer niet.

 

Toevoeging: de bestaande (niet verlopen) links die ik getest heb op je site geven niet eens de beloofde korting.....

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties!

 

Ook bij bestaande kortingssites kan ik prima mijn kortingscodes aanmelden als ik dat zou willen.

Bij sommige sites kan dit inderdaad, alleen heb je verder totaal geen invloed op de plaatsing ervan. Met het aanbod van BespaarDeals worden je kortingscodes zeker geplaatst (niet gelijk 20 codes opsturen ;))

 

Je site is niets meer dan een verzameling affiliate links (die je verstopt achter redirects) naar de grote jongens. Hoe gaat een bezoeker van jouw site daar een link naar een klein webshopje vinden / wat voor waarde heeft dat?

Er staan nu nog veel affiliatelinks op, true, er moet immers ook verdiend worden. Maar als toevoeging wil ik dus kleine shops promoten.

 

Bezoekers vinden de link naar de aangesloten webshops via BespaarDeals (overzicht, meest populaire deals, etc) of bijv. in de volgende situatie:

 

Consument is op zoek naar product X, wat wordt aangeboden door shop A, B en C. Consument tikt in Google: kortingscode shop A/B/C. Als vervolgens de aangesloten shop mét kortingscode verschijnt, is de kans zeer groot dat die shop de klant bindt.

 

Verder is het 'tijdelijk gratis' maar vertel je niet wat het daarna kost.

Wat ik met 'tijdelijk gratis' bedoel is dat deze mogelijkheid tijdelijk online zal staan. Eenmaal aangemeld is blijven profiteren van de deal. Ik zal kijken hoe ik dit duidelijker kan maken.

 

Maar korting geven is iets wat je juist zo min mogelijk wilt doen. Je zult er volgens mij dus niet meer klanten en/of omzet uit halen.

Of een korting werkt is een hele andere discussie en hangt af van het product/doelgroep, maar daar gaat deze topic niet over.

Op zoek naar een kortingscode?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 130 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.