Beste leden,

Ik wil graag een online shop oprichten waarbij ik cadeaubonnen in de vorm van E-tickets wil verkopen (a la vakantieveilingen.nl). Echter, ik kan niet echt een systeem vinden die o.a. de volgende opties aanbiedt:

- Automatisch aanmaken (na bestelling) van de E-ticket

- Acceptant kan de E-ticket online declareren d.m.v. bijv. een barcode en de E-ticket moet dan automatisch op verzilverd worden gezet

- Administratief goed verwerken van de verzilverde E-tickets

- Alle mogelijke statistieken moeten bekend zijn (verkopen per acceptant, verzilverde tickets door de acceptant, hoeveel nog openstaand etc.etc.

Dit is maar een kort lijstje van hetgeen wat het systeem moet doen. Ik heb maar 1 partij gevonden die het uitgebreid kan aanbieden met o.a. bovenstaande functies en dat is Intersolve maar dat is gewoonweg niet haalbaar omdat het tienduizenden euro's kost bij die gasten.

Hebben jullie er ervaring mee en kunnen jullie mij wellicht naar iemand verwijzen die iets soortgelijks heeft gemaakt en natuurlijk professioneel is opgebouwd?

In ieder geval bedankt voor jullie hulp.

Mvg,

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/37636-cadeaubonnen-giftcard-systeem/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

• 0

Of er open source pakketten voor dit soort systemen zijn en of die voldoen aan jouw wensen, dat weet ik niet. Maar als er wat verbouwd moet worden aan een open source pakket dan is een paar duizend euro aan kosten niks. Als je maatwerk oplossingen wilt (misschien een automatische koppeling met je acceptanten?) dan ben je al snel alsnog dat bedrag van tienduizenden euro's kwijt.

Mijn open source shop, bijvoorbeeld, heeft ook vele tienduizenden euro's gekost. En dat kost hij nog steeds.

Bedenk ook dat je nog geld moet reserveren voor alle andere bijkomende kosten, bijvoorbeeld marketing. Het voorbeeld wat je noemt heeft bijvoorbeeld al een ijzersterke naamsbekendheid. Als je daar tegen wilt concurreren mag je een goed plan en dito budget hebben, denk ik. :)

• 0

Duidelijk! Echter, ik wil niet gaan concurreren en de software zelf op de markt gaan aanbieden. Ik wil een cadeaubon E-ticket shop realiseren. Als je miljoenen omzet is tienduizenden euro's geen probleem maar moet die omzet wel eerst gerealiseerd worden:)

Of er open source pakketten voor dit soort systemen zijn en of die voldoen aan jouw wensen, dat weet ik niet. Maar als er wat verbouwd moet worden aan een open source pakket dan is een paar duizend euro aan kosten niks. Als je maatwerk oplossingen wilt (misschien een automatische koppeling met je acceptanten?) dan ben je al snel alsnog dat bedrag van tienduizenden euro's kwijt.

Mijn open source shop, bijvoorbeeld, heeft ook vele tienduizenden euro's gekost. En dat kost hij nog steeds.

Bedenk ook dat je nog geld moet reserveren voor alle andere bijkomende kosten, bijvoorbeeld marketing. Het voorbeeld wat je noemt heeft bijvoorbeeld al een ijzersterke naamsbekendheid. Als je daar tegen wilt concurreren mag je een goed plan en dito budget hebben, denk ik. :)

• 0

Ik zou eens gaan struinen tussen de verschillende beschikbare plug-ins voor open source webshop systemen zoals open cart en zen cart. Wieweet bestaat er een plug-in die er voor zorgt dat je al iets hebt wat lijkt op wat je zoekt! :)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar