• 0

(Help) Operational Lease Contract Opheffen

Hoi Allemaal,

 

Onlangs heb ik een vrachtwagen overgenomen van een vriend van mij. Vrachtwagen heeft een netto operationele lease contract die nog bijna 2 jaar moet.

 

Helaas blijkt deze business toch moeilijker te zijn dan dat de vriend mij verteld heeft, als ik niet tijdig stappen onderneem kan mijn BV hierdoor failliet gaan.

 

Nu probeer ik wegen te vinden om van deze vrachtwagen af te komen.

 

Op zich is de waarde van de vrachtwagen meer dan de uitstaande verplichting, maar ik heb helaas niet de investeringsmiddelen om nog twee jaar de maandelijkse lease bedrag te betalen.

 

Is het mogelijk om de vrachtwagen terug te geven aan de verhuurder of zijn er andere mogelijkheden?

 

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

 

 

Is het mogelijk om de vrachtwagen terug te geven aan de verhuurder of zijn er andere mogelijkheden?

 

 

 

Normaliter zijn er geen mogelijkheden de auto zomaar terug te geven en van het contract af te zijn. Het verlies voor de leasemaatschappij zou dan flink zijn.

 

Je kan proberen zelf een andere partij te vinden die het contract wil overnemen.(leasemaatschappij zal wel goedkeuring moeten geven.

 

Je kan proberen te achterhalen wat de boete zou zijn als je nu het contract opzegt. Wellicht kan je dan een betalingsregeling treffen voor de boete.

 

Succes!

 

Danny

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.