• 0

crowdfun fun? Of ook nadelen?

Ik ben bezig met een crowdfundingcampagne voor een nieuw bedrijf (kaasmakerij). Ik doe dat via symbid en het loopt aardig. Wel veel werk om alles steeds bij te houden.

Nu vroeg ik mij af, is er hier iemand die ervaring heeft met de negatieve kanten van crowdfunding? Zijn die er?

 

En kan iemand iets zeggen over een reele verhouding investering/aandeel? (is nu 45.000 euro voor 25% van het bedrijf).

Alsvast bedankt, Peter Bosman Bergerkaas

Ondernemer, adviseur, samensteller Prijzen & Tarievengids, ZZP Gids, Handboek Parttime ondernemen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Peter,

 

Had niet zo snel opgemerkt dat het voor een bedrijf van jezelf was. :-[ Maar Publimix in je handtekening springt wel erg in het oog. ;)

 

Zelf heb ik niet zoveel ervaring met crowdfunding dus is het wachten op de experts hier. of misschien inschrijven voor de

 

TheNextEvent

 

Ik denk dat je in jouw geval daar heel gericht informatie kan vinden. En wellicht jouw eigen activiteiten onder de aandacht van andere ondernemers brengen :)

Link naar reactie
  • 0

Beste Henk, bedankt, (en nu oprecht) voor je reactie.

 

Misschien stap ik wel helemaal over van boeken naar kaas.

Tot voor kort wist ik ook niets van Crowdfunding, nu een klein beetje. Crowdfunding is in elk geval heel spannend. Leuk om de score van "ingelegd bedrag, volgers en investeerders" te volgen. Wat dat betreft is het heel direct meetbaar.

Alles wat aandacht krijgt groeit, dat geldt helemaal voor crowdfunding, als het te lang duurt en er geen momentum onstaat bij investeerders dan haken ze af.

 

Je krijgt bij crowdfunding in elk geval meer en betere feedback dan van de bank. (alhoewel die onder strikte voorwaarden ook wel wilde financieren).

 

Omdat het verschijnsel zo nieuw is ben ik benieuwd naar mensen die slechte ervaringen hebben of nadelen die ik over het hoofd heb gezien.

Ik hoop het niet natuurlijk maar wie weet.

 

 

 

Ondernemer, adviseur, samensteller Prijzen & Tarievengids, ZZP Gids, Handboek Parttime ondernemen.

Link naar reactie
  • 0
Misschien stap ik wel helemaal over van boeken naar kaas.

 

Spannend een overstap van "leesvoer" naar echt voer ;)

 

Ik zie dat je ook al in dit topic gereageerd hebt. maar daar zijn nog niet echt negatieve ervaringen in te lezen. Of die zijn er nog niet (ook al omdat het fenomeen zo betrekkelijk nieuw is) of mensen durven hun negatieve ervaring niet te delen.

 

 

Volgens mij kleeft er aan crowd funding ook een gevoel van 'met je blote bips in een verlichte etalage zitten'. En de meeste mensen willen hun billen toch niet aan iedereen laten zien. Tenzij je natuurlijk hele mooie hebt...

 

Dit lijkt mij inderdaad ook het grootste nadeel. Kan me zelfs voorstellen dat het lui met mindere bedoelingen aantrekt :-\

 

Heb je deze de bank voorbij al gelezen?

 

Ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar ervaringen met crowdfunding zowel positief als negatief. het is toch een alternatief voor reguliere financiering die in deze tijd vaak moeizaam is (zelfs met een onroerend goed als solide onderpand)

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 135 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.