• 0

Financieel plan (mode)

Hallo mensen,

 

Ben bezig met mijn ondernemingsplan zo ver allemaal gedaan maar echter het belangrijkste gedeelte financieel dat is voor mij echt heel erg moeilijk.

Ik heb serieus echt moeite met rekenen( boekhouding doe ik dus niet ;-)) maar goed, ik moet wel financieel gedeelte hebben ivm eventuele investeerders etc etc..

 

Zijn er eventuele bureau's of mensen die daar bij kunnen helpen, hoe hoog zijn vergoedingen daarvoor of zijn hier mensen die willen helpen? Dit betreft voor een kledinglijn die ik wil gaan opzetten en wil het net zoals Josh Veldhuizen op pre-order basis gaan doen. Heb hier echt hulp bij nodig, gaat echt ALLEEN om financieel gedeelte dus overige word niet getoond en hoef die persoon NIET te doen.

 

Hoor het graag!

 

Thanks

 

Groeten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voordat je dit onderdeel zo makkelijk afschuift aan een ander (tegen betaling) is het misschien handig om zelf hier een begin mee te maken en te kijken hoe ver je zelf kan komen.

Vervolgens kijk je waar je vast loopt en probeer je met behulp van specifieke vragen hulp te krijgen op bijvoorbeeld dit forum. Ik weet bijna zeker dat je hiermee een heel eind kan komen. Dit bespaart je kostbaar geld. Vervolgens zou je je financieel plan op dit forum misschien nog kunnen laten controleren door de vele experts die op dit forum aanwezig zijn.

 

Kijk ook eens op de website van de KVK voor een voorbeeld van een financieel plan.

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp je reactie. Ik had even duidelijker moeten zijn, ik heb echter wel een begin gemaakt maar vind het erg moeilijk om een rekensom om het maar zo even te zeggen te maken op basis van pre order en er zijn mensen die daadwerkelijk moeite hebben met rekenen vind aan ene kant echt erg jammer dat je zo reageert, ik schuif helemaal niks af op anderen.

 

Ik zal mijn financiele gedeelte hier plaatsen dat vind ik een zeer goed advies. Wat ik nu heb is zeg maar als je hele productie zou laten doen maar ik zou het graag naar pre order basis willen, wat wil zeggen dat je bijvoorbeeld van 10 kledingstukken, 100 laat maken en wanneer het op is dat klanten eerst moeten betalen en ong 2 weken later kledingstuk geleverd krijgen. Ben wel aan twijfelen wat een andere goede oplossing is want niet elke klant wil eerst betalen en dan pas later ontvangen, helemaal als je niet een bekende designer bent haha.

 

Enfin, ik zal wat ik heb hier even plaatsen en waardeer enorm feedback.

Link naar reactie
  • 0

Hierbij financieringsplan.

 

Ik ben echt aan het puzzelen hoe je beste dit kan doen op basis van pre-order. Dus dat je als ondernemer ( weet niet of dat realistisch maar heb begrepen dat wel mogelijk is) van elke kledingstuk ongv 150 laat maken, wanneer het uitverkocht is weer kan laten produceren.

Zo bespaart je kosten en weet je hoeveel animo er voor is etc.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik bedoelde het zeker niet negatief, maar ik denk dat het handig is als je laat weten waar je vast loopt zodat leden van dit forum je verder op weg kunnen helpen.

 

 

 

Ik begrijp het! Heel erg bedankt! Ik voeg gewoon even alles toe.

 

Wat ik nu dus heb is sowieso veelste veel qua begroting en moet echt enorm dalen maar ook realistisch. Zelf ben ik nu bezig met 10.000 euro sparen en zou ik het liefst rond 30.000 euro qua lening willen ivm dat ik alleen maar vanuit zal werken, webdesigner nodig heb en productie van kleding, koerier.

Waar ik tegen aan loop is productie van de kleding op pre-order basis kan daar ook weinig online van vinden

Financiering.docx

Link naar reactie
  • 0

Ben net wakker en net als zoveel andere ondenemers een drukke dagbesteding, dus wat geduld zou prettig zijn.

 

Heb net wel je cijferstjes gezien, maar mij is niet helemaal duidelijk wat je wilt, als het gaat om de optelsommen zijn we zo klaar, als je wilt dat gekeken wordt naar de realiteitszin, is het nodig het gehele plan te prsenteren.

 

Omschrijf nogmaals in het kort waar je behoefte aan hebt, waar je vraagpunten liggen, wellicht dat je dan beter op weg bent te helpen.

Link naar reactie
  • 0

Gaat niet om optelsommen, betreft wat realistisch is qua pre-order hoe ik dat beste kan uitrekenen. Is het bijvoorbeeld mogelijk om van de 15 kledingstukken, per kledingstuk 100 afname te nemen? En dan wanneer online uitverkocht is weer te bestellen zodat je weet wat binnen komt en weer kunt bestellen zodat het veel geld scheelt met investeren.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 75 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.