• 0

Welke (waarom deze) bank??

Hallo allemaal,

 

Ik heb een vraag met betrekking de bank die gebruikt wordt.

 

- Welke bank hebben jullie gekozen en waarom?

 

Ik kan me voorstellen dat internetbankieren een grote + is.

Maar welke afwegingen hebben jullie nog meer gemaakt bij het kiezen van de "juiste" bank?

 

En wanneer zouden jullie veranderen van bank?

Als andere banken sneller/betere afhandelingen of meer rente geven?

 

Ik hoop dat jullie mij met deze vragen kunnen helpen.

 

Met vriendelijke groet,

Maarten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Veel mensen klagen over de service van hun bank, maar stappen niet over omdat het te veel rompslomp is.

 

Anderen blijven bij de bank waar pa en ma de spaarcentjes op gezet hadden.

 

Hoe je het ook draait of keert banken zijn duur, of je nu geld wisselt, in het buitenland pint, je saldo opvraagd, voor alles moet betaald worden, immers die geweldig intelligente dame/heer achter de toonbank moet ook betaald worden om je richting pin-automaat te sturen.

 

Feit is wel dat er hier veel "startende" ondernemers zitten die nog niet de luxe van Mees, van Lanschot, Staal of La Bouchere kunnen veroorloven. Tot die tijd je blijven ergeren aan je bank kan, overstappen en het ergens anders proberen kan ook.

 

Overigens op het moment dat de bank echt aan je kan verdienen komen ze wel naar jou toe.

Link naar reactie
  • 0

ik kan niet anders zeggen dan dat ik altijd met genoegen met de fortis bank heb samengewerkt .

 

Fortis heeft een uitstekend online-banking progamma en de kosten zijn nihil . tevens denkt de fortis met haar clienten mee. je steld een vraag en krijgt niet alleen maar een ja of nee te horen . er word ook gelijk uitgelegt waarom je het antwoord krijgt , wat eventueel de andere opties zijn en wat je beslist niet moet doen .

 

bij fouten bij de bank word niet als client afgescheept met : dat is uw eigen verantwoordelijkheid . zoals de postbank/ing nogal eens tracht te doen . nee , fortis gaat direct met jou op zoek naar een oplossing .

heb je geen tijd om zelf te bellen en te wachten tot je aan de beurt bent , dan vul je een online formuliertje in en je kunt tot op het kwartier precies aangeven hoelaat je gebeld moet worden . je kan gelijk je vraag erbij zetten en de juiste afdeling belt dan dus terug .

 

al met al is fortis een bank waar je op kan bouwen met weinig bureaucratie en dus geen kastje naar de muur gevallen .

Link naar reactie
  • 0

Ik heb rekeningen gehad bij Fortis en Postbank, in mijn jeugd, en daar was ik niet altijd even enthousiast over. Het lokettengevoel bij de Postbank bevalt me niet zo, omdat er altijd enorme wachttijden zijn bij ons postkantoor (Amsterdam Osdorp). En dan zijn het meestal mensen die voor postzegeltjes, briefkaarten e.d. komen. Moet ook gebeuren natuurlijk, maar niet bij mijn bank ;). Fortis kwam saai, ongeïnspireerd en onpersoonlijk op mij over.

 

Nu heb ik alles bij de ABN AMRO; bankrekeningen privé en zakelijk, sparen, verzekeringen, beleggen... allemaal bij De Bank :-*.

 

Ik ben erg benieuwd naar Citibank, maar die zijn nog maar mondjesmaat actief in Nederland.

http://www.mediabattery.com | http://www.startupidentity.nl

visual identity, webdesign & -development, tv consultancy and music artists support

Link naar reactie
  • 0

Ik heb hier nog niemands ervaringen gelezen met de SNS bank, de ING bank en Fortis. Terwijl de diensten van de laatste twee toch vrij veel worden gebruikt door ondernemers.

 

Kan iemand dat bevestigen?

Misschien moeten daarvoor eerst meer echte ondernemers zich bij HL aansluiten, in plaats van alleen maar studenten, ondernemer-wanna-bees, hobbyisten en een handje vol echte starters. ;D ;D

 

Mijn ervaringen zijn in ieder geval slecht met de ING bank. Vorig jaar op de startersdag meegemaakt dat ze kleine ondernemers al snel door verwijzen naar de Postbank. Zolang er geen duizenden euries per maand op de rekening worden bijgeschreven is ING niet in jou geïnteresseerd. Verkopen dan liever hun Postbank produkt. Ik heb zo’n trainee in een veel te groot pak en een verkeerd geknoopte das maar eens gevraagd wat ze eigenlijk op de startersdag deden.

Link naar reactie
  • 0

Van Lanschot. Zeer persoonlijke service, eigen account manager die alles voor mij oplost, dus geen stupide wachtrijen en praten met -tig afdelingen die nooit bereikbaar zijn. Heb al mijn financiële zaken bij ze ondergebracht dus zowel zaken als privé, is ook keuze voor de lange termijn. Eén contactpunt, maximale hulp, minimale moeite.

 

Wat uitstraling betreft denk ik dat deze bank past bij mij positionering en klantenkring. Zie er ook wel de waarde van in termen van branding en denk dat ondernemers wat dat betreft consistent moeten zijn in hun externe communicatie.

 

 

 

Van Lanschot mailde mij dat ze alleen zaken doen met bedrijven met een omzet van minimaal 3 miljoen euro.

Niet echt geschikt voor kleine bedrijven dus...

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.