• 0

Meer vierkante meters benutten in damesmodezaak

Goedendag beste meedenkers,

 

Allereerst leuk dat jullie meedenken in mijn zaak. Per Oktober neem ik een zaak over waar ik 10 jaar in gewerkt heb . Het betreft een damesmodezaak met 80m2 boven en 80m2 kelder. Het betreft A merken; Tom Tailor, NOA NOA, etc

 

Mijn investering qua overname is fors en met 4 hoorfdmerken ga ik starten. Echter deze investering is fors om de winkel goed vorm te geven en de betalingen te doen in een rustige periode.

 

Ik heb echter ook nog een winkelruimte in de kelder van 80m2? Hoe zou ik hier iets mee kunnen doen. De kelder is via een trap begaanbaar in de winkel en het is te duur om daar een medewerker neer te zetten en mijn inkoop daarvoor te doen.

 

Ik heb wel zaken gelezen over consignatie maar hier heb ik nog te weinig kennis van.

Wie is creatief en ziet mogelijkheden voor deze ruimte. Finanacieel zit ik aan een plafond dus vandaar mijn vraag.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Het eventuele aanbod in je kelder is minder zichtbaar dan het assortiment in de winkel, dus je verkoopt in eerste instantie aan bestaande klanten. Zijn dat er genoeg?

 

Zit je op een drukke lokatie?

 

Heb je al met je huidige leveranciers overlegd?

 

Eventueel kun je aan aanvullend assortiment denken. Veel modemerken doen tegenwoordig ook aan house furnishings en accessories (horloges, zonnebrillen, etc). Of je maakt er een outletkelder van, waar je overschotten verkoopt.

 

En dan heb je nog impulsassortiment dat soms aan modewinkels wordt toegevoegd. Sieraden, cosmetica, huishoudelijk, kaarsen, verlichting en zelfs meubels.

 

Wellicht is er een kunstenaar of artisan in je buurt die geen goede verkoopplek heeft....

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb wel zaken gelezen over consignatie maar hier heb ik nog te weinig kennis van.

Wie is creatief en ziet mogelijkheden voor deze ruimte. Finanacieel zit ik aan een plafond dus vandaar mijn vraag.

 

Dag dezjavumode.

 

Wellicht is het een optie om in de rubriek "vraag en aanbod" de vraag te stellen of er leveranciers zijn die kleding in consignatie aan je willen leveren ?

 

Indien er zich gegadigden aanmelden zijn die zeker bereid om je uit te leggen wat de voor- en nadelen zijn en wat de voorwaarden zijn voor deze leveringen. Je kunt dan nog altijd een beslissing nemen.

 

Daarnaast zijn er natuurlijk vele mogelijkheden om de ruimte te gebruiken. Daarbij is het natuurlijk ook van belang waar je eigen interesses of kennis / kunde liggen. Je kunt de ruimte b.v. ook gebruiken om wisselende exposities te houden zoals van bruidskleding of werkkleding etc.

 

M.i. zijn er mogelijkheden genoeg maar wel sterk afhankelijk van je eigen ideeën /voorkeur.

 

Met vriendelijke groet,

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 80 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.