Ik heb nu bijna een jaar een eigen onderneming als zzp' er. Regelmatig heb ik dit forum kunnen raadplegen voor diverse administratieve handelingen, dank daarvoor! Maar nu ik ga stoppen moet ik afrekenen met de belastingdienst en ik kom daar toch niet echt uit. Mijn apparatuur (laptop/printer), niet verkochte voorraad, gereedschap en inventaris (kastje, postbakken etc.) wil ik naar privé overhevelen. Wat is nu precies de stakingswinst en waar moet ik BTW over betalen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Stephanovic
Stephanovic
Ik heb nu bijna een jaar een eigen onderneming als zzp' er. Regelmatig heb ik dit forum kunnen raadplegen voor diverse administratieve handelingen, dank daarvoor! Maar nu ik ga stoppen moet ik afrekenen met de belastingdienst en ik kom daar toch niet echt uit. Mijn apparatuur (laptop/printer), niet verkochte voorraad, gereedschap en inventaris (kastje, postbakken etc.) wil ik naar privé overhevelen. Wat is nu precies de stakingswinst en waar moet ik BTW over betalen?
Restwaarde (verkoopbaar voor):
Apparatuur: 950 euro
Inventaris: 75 euro
Restvoorraad: 150 euro
Gereedschap: 50 euro
Contant: 450 euro
Rekening: 800 euro
Bij voorbaat dank!
Stephan
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/38157-beeindiging-onderneming-stakingswinst/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag