• 0

Energie contract ontbinden

Beste mensen,

Kan mij iemand helpen, want ik ga met mijn bedrijf stoppen ivm niet meer kan betalen en ik kreeg vandaag een brief van Orro energie, dat ik 3 jaar bij hun vast zit! Heb ik kleine lettertjes niet gelezen! Het is begonnen met een handtekening voor de winnaar van een energie! Het was zo snel verteld en de helft snapte ik niet, maar is gebeurd! Wat kan ik er aan doen? Ik ga stoppen met mijn bedrijf omdat het niet meer haalbaar is voor mij en heb 3 maanden opzegtermijn voor mijn huur! Ik probeer de huur nog te betalen, als het lukt en de rest van de rekeningen, daarna ga ik eruit! Is er misschien een oplossing?

Mvg,

Mascha

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0
3 maanden opzegtermijn voor mijn huur! Ik probeer de huur nog te betalen, als het lukt en de rest van de rekeningen, daarna ga ik eruit! Is er misschien een oplossing?

 

Ik neem aan dat je een bedrijfspand/winkel huurt en hiervan de huur opgezegd hebt. Zolang je het pand gebruikt betaal je voorschotten en wordt het saldo tegoed/bijbetalen vast gesteld bij de eindrekening. Als je het pand verlaten hebt kun je vragen om een afrekening.

 

En zeer waarschijnlijk zullen er in het contract wel bepalingen staan over beëindiging en of je voor het verstrijken van de contractduur een boete verschuldigd bent.

 

Staat het contract op jouw bedrijf?

Link naar reactie
  • 0

Maar als je het pand verlaat, gebruik je toch ook geen energie meer? Als je er dan nog aan vast zit krijg je uiteindelijk wat je dan nog moet betalen later weer terug. Of je past je termijnbedrag aan. En ik mag aannemen dat een eventuele nieuwe huurder van het pand een nieuw contract afsluit met een willekeurige energieleverancier.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Ze zullen moeilijk 3 jaar lang het voorschotbedrag kunnen eisen. Maar wel aanspraak maken op vergoeding van kosten. vaak rekenen ze hier een vast bedrag voor.

 

Nogmaals deze informatie zou in je overeenkomst moeten staan. Kijk er even in of maak een scan en stuur die eventueel per PM.

 

Verder schrijf je dat het op jouw naam staat. Heb je een eenmanszaak? Als particuliere afnemer ben je vaak beter beschermd dan als bedrijf.

 

Misschien toch wat voer voor de juristen alhier. :P

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    6 leden, 292 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.