• 0

Garage zakelijk kopen?

Ik vroeg me af wat mijn fiscale mogelijkheden zijn rondom het kopen van een garage.

 

Ik rijd momenteel prive

Ik ben van plan een elektrische auto zakelijk te kopen (levering verwacht Q2/3 2013)

Ik maak al gebruik van de garage (privehuur)

 

Is het mogelijk de parkeerplek in de garage zakelijk te kopen? Of moet ik wachten tot ik een zakelijke auto heb? (Of kan dit uberhaupt niet?)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goede morgen Ronaldbrand,

 

Als je de parkeerplek uitsluitend privé gebruikt kan de belastingdienst, bij een nader onderzoek, de kosten ervan als niet zakelijk aanmerken.

 

Indien je echter deze parkeerplek ook zakelijk gebruikt. B.v. voor het parkeren door bezoekers van de onderneming of voor de zakelijke auto wordt het voor de belastingdienst al moeilijk om de kosten als niet zakelijk aan te merken.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jan van Nistelrooij.

Link naar reactie
  • 0

Beste Ronalbrand,

 

Misschien kun je je post wat verduidelijken. Onderneem je vanuit een ib-onderneming of vanuit een BV? Hoort de garage bij je eigen woning (aanhorigheid) of staat deze los daarvan?

 

Als je de garage koopt (los van de eigen woning) en deze uitsluitend gebruikt voor stalling van je zakelijk auto lijkt het me mogelijk de garage op de balans als bedrijfsmiddel te activeren. Als je een auto in privë rijdt, zul je de garage ook als privé vermogen moeten etiketteren (box 3).

 

Succes,

 

Odeon

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 205 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.