• 0

Wat voor overeenkomst bij werken op commissiebasis?

Goedemiddag,

 

Voor een nieuw concept wat ik aan het ontwikkelen ben, wil ik een aantal partners betrekken, die ik op basis van verkoopresultaat wil gaan betalen.

 

Voor de beeldvorming, dit zal een soort van advertentieverkoop gaan worden voor een internetconcept. De partners wil ik xx% van de gegenereerde omzet gaan betalen.

 

Nu is mijn vraag: wat voor (arbeids)overeenkomst past hierbij?

 

Alvast bedankt voor het meedenken!

 

Gr, Bert

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat bedoel je met “wanneer iemand nog geen ondernemer is, en zich aanmeld bij KVK om dit te gaan doen”?

 

Als ik het zou doen, dan zou ik alleen ondernemers inhuren. Ondernemers die helemaal zelf moeten weten hoe zij dit aanpakken. Pas wanneer zij iets verkocht hebben, dan krijgen zij geld (xx%).

Dat kan geen arbeidsovereenkomst zijn, want er is helemaal geen gezagsverhouding.

 

Als het geen ondernemer is?

Ik zou hem dan niet inhuren, maar misschien zou dat dan ook geen arbeidsovereenkomst zijn (alhoewel het mij dan dubieuzer lijkt).

 

Link naar reactie
  • 0

Voor personen die al ondernemer zijn en dit erbij willen doen, is er ook geen enkel probleem.

 

Maar wanneer iemand wél het werk wil gaan doen, maar nog geen eenmanszaak oid heeft, wat dan? Is er een mogelijkheid dat dit kan zonder een eenmanszaak op te richten én zonder een arbeidsovereenkomst? Betalen per stuk ofzo?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Iemand nog suggesties hoe dit goed op te lossen is? Het contract wat ik een beetje in gedachten heb lijkt opdat van een krantenbezorger, afhankelijk van de hoeveelheid werk (kranten) wordt er betaald, los van minimumlonen oid. Maar weet dus niet precies wat voor contract dat dan is...

Link naar reactie
  • 0

Ja, je reactie had ik gelezen. Maar zoals ik ook schreef zitten aan de kvk inschrijving wat haken en ogen voor ons. Enerzijds is het een redelijke drempel (zeker voor het werk wat we laten uitvoeren), en daarnaast zit er met oog op verkapte loondienst ook een risico aan.

 

Weet je wat het contract van een krantenbezorger is? Welke voorwaarden?

 

Thanks

Link naar reactie
  • 0

Quote:

 

Een krantenwijk lopen, kranten bezorgen

Een krantenwijk lopen lijkt simpel, maar er komt verantwoordelijkheid bij kijken. Als bezorger ben jij een belangrijke schakel binnen het distributieproces. Als bezorger sluit je geen arbeidsovereenkomst af met de depothouder, maar een zogenaamde “overeenkomst tot opdracht”. Het verschil is simpel. Bij een arbeidsovereenkomst moet jij persoonlijk arbeid verrichten. Je krijgt ook doorbetaald als je ziek bent. Maar bij een “overeenkomst tot opdracht”, zoals een krantenwijk, heb je alleen de verplichting om de kranten op de juiste tijd en bij de goede adressen te bezorgen. Je wordt “afgerekend” op het resultaat. Als je ziek bent, moet je dan ook zelf voor vervanging zorgen (eventueel in overleg met de depothouder).

 

(Tip: google op 'overeenkomst tot opdracht' eens)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 84 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.