• 0

Leaseauto

Vraagje!

Ik ben een aandeelhouder van 2 BV'S . Ik wil een zakelijke auto leasen. Maar omdat mijn bedrijven negen maanden maar actief zijn, moet ik bij de leasemaatschappijen en de banken veel rente betalen voor de auto(minimaal %9 )

Mijn vraag is, kan ik de auto ipv leasen in een keer betalen van een BV en verhuren aan andere bv? Wat zijn de voordelen en nadelen hiervan? Ik heb bij allebeide b.v. 's genoeg geld op bankrekening.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Vraagje!

Ik ben een aandeelhouder van 2 BV'S . Ik wil een zakelijke auto leasen. Maar omdat mijn bedrijven negen maanden maar actief zijn, moet ik bij de leasemaatschappijen en de banken veel rente betalen voor de auto(minimaal %9 )

Mijn vraag is, kan ik de auto ipv leasen in een keer betalen van een BV en verhuren aan andere bv? Wat zijn de voordelen en nadelen hiervan? Ik heb bij allebeide b.v. 's genoeg geld op bankrekening.

 

Waar baseer je dit op? Rente in een leasecontract, althans bij een leasemaatschappij, heeft weinig te maken met hoelang je actief bent. Als je cijfers op orde zijn en goed onderbouwde prognoses kunt aanleveren zijn er wel leasemaatschappijen die zaken willen doen, vaak wel met een vorm van zekerheid zoals een borg of aanbetaling.

 

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

Doe jezelf een plezier en check op de site en de mensen van leaseloket.nl. Zijn onderdeel van De Lage Landen (en dus Rabo). Ik heb hier een jaar gewerkt als interim en mij viel op dat veel ondernemers veel aannemen over hoge kosten en dergelijke, maar niet zelf checken. Idem voor startende ondernemers.

 

Als het alsnog duur is: jammer, maar kostte je maar 1 telefoontje.

 

(Disclaimer: ik werk niet meer voor het bedrijf)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Om je vraag kort en krachtig te beantwoorden: Ja dat kan. Je kunt in 1 BV een auto hebben en die aan een andere BV leasen. Ik heb veel klanten die dat bijv. doen na afloop van een gewoon leasecontract: ze kopen dan de auto in de holding en leasen die dan aan de werkmaatschappij.

 

Vraag is wel waarom je het zou willen doen. Leasen is niet per se duurder of goedkoper dan gewoon kopen, maar levert voornamelijk gemak en zekerheid op. Als je het daarvoor doet: prima.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 118 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.