• 0

kvk genoeg voor merkenrecht?

Beste HL-ers,

 

Ik wou laatst een gebruikersnaam opeisen op twitter, hun reactie was dat ik moest aantonen dat ik het merkenrecht bezit. Is me kvk hiervoor genoeg, of moet ik een duur merkenrecht aanschaffen?

 

Bvd, Denniz. 8).

© 1987 - 2012 Internet Explorer is geen browser het is alleen om Firefox of Google Chrome te downloaden. - WebBuro NiXiO Development met style en van kwaliteit - We listen the best music for free on Whoomy.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nog een relevante bijdrage op Ius Mentis:

 

Gebruik in social media

 

Een bedrijf kan twitteren, facebooken of hyven om zo haar publiek te bereiken. Ook dat kán onder de Handelsnaamwet vallen. Echter, reclame op een website of social media is niet automatisch hetzelfde als bedrijfsmatig actief zijn in de zin van de handelsnaamwet. Het moet echt gaan om een zelfstandige bedrijfseconomische activiteit. In een Utrechtse zaak oordeelde de rechter dat een Amsterdams café geen bezwaar kon maken tegen Facebook-, Hyves- en Twitteraccounts van een Eindhovens café met dezelfde naam. Deze accounts waren slechts "ondersteunend aan de exploitatie van het café" en geen zelfstandige bedrijfsactiviteit.

 

Ook de Bossche rechter oordeelde dat een café niet zomaar op kan treden tegen een concurrent uit een andere regio, enkel omdat hij op social media actief is. De belangrijkste reden was hier dat van het publiek wel enige oplettendheid gevraagd mag worden als ze ergens "vriend" van worden, zodat van verwarring in de zin van de handelsnaamwet geen sprake kan zijn. Bovendien kan een café eigenlijk helemaal niet via internet actief zijn: uit een beeldscherm komt geen bier.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 177 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.