• 0

intercontinentale transportoplossing voor klein meubilair gezocht

Regelmatig krijg ik verzoeken van buiten de Europese unie om items te verzenden. (ik handel in kunst en design van de 20e eeuw). Echter de transportkosten overstijgen vaak de verkoopprijs. De gewone post is prima voor keline paketten, maar een stoel of een tafel (sowieso paketten boven de 1 meter nemen ze niet aan) dat werkt niet, dat is teveel risico op beschadigingen .Ik ben op zoek naar tips of ondernemingen die af en toe ruimte op te vullen hebben in containers of anderzijds zodat ik voor een gunstig tarief transporten gaan regelen voor mijn klanten.

iemand hier ervaring mee of is dit een leuk businessplan? Navraag leverde mij nl een groot aantal gegadigden op voor oplossingen hieromtrent.

 

[Mod edit: titel in hoofdletters verwijderd. Wordt gezien als schreeuwen. Dank u]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo MCM,

De oplossing voor dit "probleem" bestaat hiervoor eigenlijk al dat zijn container deel ladingen(LCL, Less Container Load) Wekelijks vertrekken er vanuit Rotterdam en Antwerpen naar bijna alle grote havens in de wereld containers vol met deel ladingen(naar de minder grote havens 1x in de 2 weken) hiermee kan je dus een deel van een container huren. Daarnaast als het om kleine zendingen gaat kan het lonen om het gewoon per "normale" luchtvracht te versturen dit omdat hier minder met minimum tarieven wordt gewerkt.

Zo de mogelijke oplossingen een keer met een expediteur bespreken. Deze kan voor je uitrekenen wat de kosten zijn voor bepaalde paketten/zendingen. Hou daarnaast altijd rekening met de juiste verpakking. Als laatste let altijd op met de regels omtrent(verpakkings) hout. In veel landen moet hout namelijk voldoen aan de ISPM 15 norm wat o.a stelt dat hout met hitte of gas behandeld moet zijn.

 

 

 

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Hallo MCM,

De oplossing voor dit "probleem" bestaat hiervoor eigenlijk al dat zijn container deel ladingen(LCL, Less Container Load) Wekelijks vertrekken er vanuit Rotterdam en Antwerpen naar bijna alle grote havens in de wereld containers vol met deel ladingen(naar de minder grote havens 1x in de 2 weken) hiermee kan je dus een deel van een container huren. Daarnaast als het om kleine zendingen gaat kan het lonen om het gewoon per "normale" luchtvracht te versturen dit omdat hier minder met minimum tarieven wordt gewerkt.

Zo de mogelijke oplossingen een keer met een expediteur bespreken. Deze kan voor je uitrekenen wat de kosten zijn voor bepaalde paketten/zendingen. Hou daarnaast altijd rekening met de juiste verpakking. Als laatste let altijd op met de regels omtrent(verpakkings) hout. In veel landen moet hout namelijk voldoen aan de ISPM 15 norm wat o.a stelt dat hout met hitte of gas behandeld moet zijn.

 

Je vergeet erbij te vermelden dat je wel helmaal langs de kassa gaat voor alle documenten, invoer etc etc. dan is 1 stoeltje zomaar 350euro duurder.

 

Voor TS is het goed te weten dat er een omslagpunt is tussen luchtvracht/koeries diensten zoals UPS/DHL en zee vracht. Ligt aan de goederen en locatie waar dat omslagpunt ligt. Maar voor schilderijen etc kom je denk ik op luchtvracht uit, net als voor 1 stoel.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 161 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.