• 0

Heb ik als inwonende een eigen vermogen?

Hallo allemaal,

 

Ik ben mij aan het oriënteren in het ondernemersvak, maar stuit op een probleem.

 

Ik ben 18 jaar en woon bij mijn moeder thuis. Nu snap ik dat ik dit huis niet betaald heb, maar ik sta hier wel ingeschreven bij de gemeente en ben ook enige erfgenaam. Hoe werkt dat i.v.m. je eigen vermogen? Als ik eenmanszaak opricht is er natuurlijk altijd het risico van een persoonlijke aansprakelijkheid, maar hoe weet de belastingdienst/eventuele schuldeiser nou wat van mij is en waar kunnen ze aanspraak op maken?

 

Ik ga er natuurlijk niet vanuit dat dit bij mij zal gebeuren, zeker omdat ik een dienst wil aanbieden en daardoor dus ook geen grote investering hoef te maken, maar ik wil mij wel voorbereiden op eventuele gevolgen. (logisch)

 

Bij voorbaat dank voor de reacties!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zolang het huis op naam van je moeder staat en ze nog leeft, is het niet van jou en zal het ook niet bij je vermogen horen.

De spullen die van jou zijn in dat huis behoren echter wel tot je eigen vermogen. Daar kunnen schuldeisers dus wel aanspraak op maken. Om onprettige discussies te voorkomen bij een eventueel boedelbeslag kun je dan beter een lijstje maken met spullen die echt van jou zijn en dit bijhouden (je kunt ook je moeder vragen om dit te doen voor haar spullen, maar dat wordt wel erg omslachtig).

vriendelijke groet,

 

Jean

 

Importeur van Adler en Pasian pelletkachels en Ariterm pellet-CV.

www.ecogeneration.nl · www.pasian.nl · www.adlerpellet.nl · www.ariterm.be

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 119 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.