Jump to content

Jean Ecogeneration

Super Senior
  • Content Count

    249
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

14

Personal info

  • How did you find us:
    zoekmachine
  • Address
    Hilleshagerweg 47, Mechelen, 6281AD, Netherlands
  • First name
    Jean
  • Last name
    Hupperets
  • Company or organization name
    Ecogeneration Pelletkachels en Biomassa-
  • Website address

Register

  • You are:
    ondernemer
  • What age group do you belong to?
    36-40
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    geen

Company info

  1. Zo te zien kun je een vrijstellingsaanvraag indienen als je aan de volgende voorwaarden voldoet : - alleen u of uw inwonende gezinsleden de auto in Nederland gebruiken - uw werkgever schriftelijk verklaart dat de auto aan u ter beschikking is gesteld én u de auto hoofdzakelijk (meer dan 50%) voor uw werk buiten Nederland gebruikt. De kilometers die u voor woon-werkverkeer aflegt, tellen niet mee. - u geen invloed heeft op de beslissing in welk land de auto wordt geregistreerd. https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/themaoverstijgend/programmas_en_formulieren/vrijstelling_bpm__vrijstelling_bpm_werknemer
  2. Ik heb een jaar of 13 geleden inmiddels mijn horecabedrijf in dezelfde "middelgrote studentenstad' verkocht via een horecamakelaar (Tower, waar toen een ex-Heineken vertegenwoordiger werkte met een gigantisch netwerk). Volgens mij was dat toen nog 'no cure, no pay'. Kostte uiteindelijk wel flink meer dan €600, maar was het wel waard. Ik weet dat horecabedrijven verkopen inmiddels erg moeilijk is geworden door uitermate moeizame financiering. De meeste horecabedrijven die ik ken die tegenwoordig overgaan naar een andere uitbater worden verpacht of de koper wordt eigenlijk gefinancierd door de verkoper zelf dmv van huurkoop of een lening. Meestal zijn dat overnamekandidaten die uit de directe omgeving komen (werknemers, collega's, klanten en andere bekenden). Het loont dus misschien wel om je verkoopplannen in deze kring bekend te maken. Een muziekcafé met een typisch genre is misschien een ideaal object om aan een groep enthousiaste klanten over te doen (hier bij ons in de omgeving laatst ook gebeurd: klanten en bewonersgroep nam een muziek-/buurtcafe over en gaan het exploiteren als stichting). In elk geval veel succes!
  3. Maak er gewoon de Pieterpatch van. Dan heb je meteen een pakkende productnaam met een knipoog die volgens mijn gut-feeling de huidige merkrechten niet schaadt.
  4. Dat het op gajes lijkt maakt het ook net op een ironische wijze toepasselijk (als overtreder van het merkenrecht). Kun je dus mooi gebruiken in je verhaal. Daarnaast heeft het dezelfde romeinse uitgang als Julius en kun je dus nog een beetje voortborduren op je huidige herkenbaarheid.
  5. Dit soort fraude tegengaan kan wellicht door het toevoegen van twee elementen: 1) het gebruik van niet-voorspelbare controlemechanismes (in een social share platform kan dat door bv huurders een foto van de auto te laten maken bij het terugbrengen die ze kunnen toevoegen aan een auto-dossier dat alleen geraadpleegd mag worden bij conflicten tussen huurder/verhuurders/verzekeraars) 2) het bestraffen van misbruik met maximale boetes + het claimen van de onderzoeks- en conflictresolutiekosten. Misschien kun je ook overwegen om 2 soorten verzekeringen aan te bieden: eentje met een beperkte uitkering voor de barrels en een all-risk voor de meer waardevolle autos.
  6. Karim: we handelen alles al af via de Nederlandse DHL of het Nederlandse CheapCargo. Phileine: ik woon zelfs in België maar over het algemeen zijn de Belgische logistieke dienstverleners (en de instelling van hun medewerkers) minder efficient en klantgericht dan de Nederlandse. Veel Belgische ondernemers versturen om die reden via Nederland... Ik geloof wel dat het nu wat beter gaat o.a. omdat de concurrentie van PostNL voelbaar is in België.
  7. Er zijn wel veel identieke problemen te vinden op die FB pagina: zowel nationale als internationale zendingen die soms weken later afgeleverd worden en al die tijd "in sortering - planning wordt gemaakt" als status laten zien. En DHL die dat normaal schijnt te vinden en al die tijd klanten die iets van informatie willen hebben afscheept met berichten als "wat vervelend dat het pakket al weken verdwenen is, maar wacht nog maar even, we zijn aan het zoeken".
  8. Ik heb ook een contract bij DHL Parcel (daarmee doen we vooral palletzendingen - gaat altijd goed), dit waren echter net de kleine zendingen die via Cheapcargo verstuurd werden. Volgens onze accountmanager moet Cheapcargo formeel gezien dan ook de onderzoeken starten bij DHL en eventuele claims voor ons indienen. De pakketten lijken (volgens DHL) te verdwijnen in (of na) het sorteercentrum in Utrecht. Cheapcargo zegt dat het de pakketten zijn die via Duitsland naar België/Luxemburg verscheept worden die massaal verdwijnen en weken later pas opduiken. Het lijkt dus niet aan het Pakketpunt te liggen. De afmetingen zijn vooral kleinere dozen (max 35x25x15 / 4kg). Ik denk inderdaad dat het verstandig is om de volgende keer zo groot mogelijk te verpakken of zelfs op een kleine pallet te zetten. Op de Facebookpagina van DHL Parcel zijn er veel berichten over extreem laat aankomende zendingen van zowel van zakelijke als particuliere verzenders (naast de gebruikelijke klachten van ontvangers over slechte afleveringen).
  9. Ik verzend wekelijks een tien- tot twintigtal zendingen in de Benelux via diverse vervoerders. Sommige via Cheapcargo en andere via vervoerders waar we zelf contracten mee hebben. De helft gaat uiteindelijk via DHL. De laatste weken merk ik echter dat een groot deel van onze kleinere DHL zendingen in de Benelux verloren gaat of zeer lang onvindbaar is (status "in sortering / planning wordt gemaakt". DHL ontkent dat er problemen zijn maar ik krijg via Facebook en diverse fora toch wel andere signalen. Heeft er nog iemand dergelijke ervaringen met DHL? Welke vervoerder zouden jullie aanraden voor kleinere Benelux pakketzendingen?
  10. Tja, een 100% passende/legale/bevredigende oplossing bestaat er blijkbaar (nog) niet. En als er niemand belang bij heeft om je uit te schrijven (en je daar ook niemand aanleiding toe geeft) lijkt me het aanhouden van je huidige inschrijving de minste van alle kwaden.
  11. Uit ervaring kan ik je mededelen dat als je over een adres beschikt in Nederland (eigen huis of huurwoning op je naam) en je gewoon aan je verplichtingen voldoet en iemand hebt die je post opent en eventueel wat zaken voor je in Nederland kan regelen (werknemer, accountant, vrienden/familie?) dat je echt niet zomaar uitgeschreven wordt. Een 15-tal jaar geleden dreigde ik ook door mijn toenmalige gemeente uitgeschreven te worden omdat ik ergens niet tijdig op had gereageerd (ik woonde toen al lange tijd in het buitenland, maar viel liever onder Nederlandse regeling met mijn VOF), echter door het opsturen van het bewijs dat ik een eigen woning had in die gemeente en een verklaring dat ik me ook nergens anders blijvend wilde vestigen hebben ze me gewoon ingeschreven laten staan. Nooit meer wat van gehoord en ik heb me er ook nooit meer mee bezig gehouden waar ik feitelijk verbleef en hoe lang. Wel altijd gezorgd dat er iemand mijn post doorstuurde en zaken persoonlijk voor me waar kon nemen.
  12. Wij hebben ook een Belgisch BTW nummer. We hebben dit door een kleine Belgische boekhouder laten aanvragen die ook elk kwartaal de aangiftes voor ons doet. Was relatief eenvoudig.
  13. Huub: het is niet 'of' maar 'en': je afnemer moet een geldig EU BTW-nummer hebben én je moet ook kunnen aantonen dat de levering ook feitelijk geexporteerd is. Voor dat laatste gebruik ik een door de afnemer ondertekende exportverklaring (met kenteken van het voertuig waarme de goederen de grens over gaan) of de overzichten van onze transporteur.

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept