Jump to content

Leona

Junior
  • Content Count

    8
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    student
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    36-40
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Is niet bespreekbaar. Heeft zelf spijt en t pand toch zelf nodig
  2. Das geen probleem Was in eerste instantie ook onze bedoeling, en na 5 jaar kopen Mogelijk doet 60%
  3. Bedrijfspand op bedrijventerrein. Ja
  4. De bank zegt je moet per vennoot zoveel privé op kunnen nemen. Wij doen de helft. Wij maken op wat er is. Maar dat telt niet. In eerste instantie werd bank niets, want gaven geen fiat op basis van prognose Ja ook allemaal al geprobeerd Dat was bv degene die ons zou helpen. En degenen die ik ken heb niet 5 ton liggen Ik begrijp je/jullie helemaal. Als ik nog andere opties zou weten had ik het gedaan Doe ik trouwens nog steeds. Denk dat heel Nederland morgenochtend mijn mails aan 't verwerken is Heb nog heel de week. Maar wordt wel beetje spannend nu
  5. Is nu beetje laat voor subsidieaanvraag
  6. En hoe doen we dat zonder voldoende middelen? Nog opties?
  7. Ik heb in vof een goedlopend bedrijf. Er is een bedrijfspand aangekocht van bijna 600k 10% uit eigen middelen aanbetaald. Alles leek goed te gaan. Geen beroep op ontbindende voorwaarden gedaan. Iemand uit de regio stelde voor "ons te helpen" Dat was november. Hij zou na de drukte met feestdagen weer contact opnemen. Dat ik half december vroeg wat hij voor gegevens van ons nodig had deed hem wat geërgerd reageren. Ik dacht naïef idd druk. Het was 3 Jan hoorde niks. 6 Jan, misschien weekje vakantie genomen? 13 Jan belde ik hem toch maar eens:hij had het er toevallig net gister met de club over gehad en vroeg toestemming ons businessplan door te mogen sturen aan 2 medegeintreseerden. Dat vond ik ok. Hoor weer niks. Ik stuur mail en hoor niks. 28 Jan na erg aandringen want zei ik 1 maart moeten we afnemen of zijn 60k kwijt kreeg ik antwoord. Hij had druk gehad maar zei dat ze eigenlijk alleen panden tot 250k deden, jullie pand is te groot voor ons.. Dus paniek hier. Ik heb werkelijk alles geprobeerd, maar 't is gewoon erg kort dag. Bij de Fundig circle zeggen ze je kan 100.000 lenen of 250k. Als vof. Dan krijg je een voorstel van 28k scheelt een 0 en belachelijk hoge afsluitkosten Misschien lukt deel via Mogelijk. Nl maar dan hebben we nog niet genoeg en er zijn meer kosten dan alleen pand. Inrichting kost 55k en verhuizen ook 5-10k Begrijpelijk wil verkoper niet meer wachten. Ik weet geen snelle betaalbare oplossingen meer. Wie wel? Want niet verplaatsen betekent einde bedrijf. We hebben niet de middelen dit nog een keer te doen en er is trouwens geen pand in de buurt beschikbaar. Is nogal afgelegen provincie
  8. hier een beetje aanvullende info mbt Ik heb bijvoorbeeld contact met een leverancier uit Engeland, die mij soms wat produkten kan leveren. Ik weet dat als ik een BTW-nummer aanvraag bij de Belastingdienst, dat ik dan geen belasting hoef te betalen over mijn ingekochte goederen. Ik moet het dan opgeven bij mijn aangifte als betaalde voorbelasting en kan die met dezelfde aangifte gelijk weer in mindering brengen. Wel ben ik dan BTW-plichtig als ik mijn produkt verkoop, waar ik dus rekening mee moet houden betreffende het bepalen van de verkoopprijs. Gaat van mijn winst na BTW-aangifte altijd 21% naar de Belastingdienst? Dit klopt niet helemaal. Met een BTWnummer betaald u in EU GEEN btw, dus u kunt ook niet verrekenen. U koopt voor 0 tarief, u geeft het wel op, en wel met het 21%tarief alleen u hebt die niet uitgegeven. U verkoopt en daarvan is 21% BTW ************* Of u hebt geen btwnummer, dan betaald u de BTW die in dat land geldt, u verkoopt voor wat u er voor wil vragen, u doet geen aangifte want u hebt geen btwnummer dus dat wat u ontvangt is voor uzelf. Echter die btw die u dan hebtbetaald daar kunt u niets mee *********** BTW is omzetbelasing. Dat heeft niets met aftrekposten te maken. Als u kantoorinventaris af wil trekken , kan het zijn dat u toch btw af kunt trekken Het is zo stel u koopt iets voor 10 euro excl btw in Nederland dan betaald u 12.10, u verkoopt het voor E 24.10 dan zijn 20 voor u en E 4.20 voor de belastingdienst. Als u voor paar tientjes wil gaan verkopen, dan kost het u teveel om een inschrijving van de kvk te hebben en de btwaangifte kost ook tijd, al kost dat niet als u het zelf doet, tijd kost het altijd. Maar wilt u het later wel zakelijk opzetten dan is het wel slim om alles meteen te doen. Want in het begin zullen uw kosten hoger zijn dan wat het opbrengt. U hebt ruimte, papier, enveloppe of dozen nodig, kantoorinventaries, pc enz Hoe het met de aftrekposten zit ben ik niet helemaal zeker maar normaal gesproken schrijf je in bij de kvk en die geven het door aan de belastingdienst. waarna je jezelf ondernemer mag noemen en normaal gesproken heeft een ondernemer kantoorinventaris nodig en een particulier niet. Volgens mij mogen beide thuis een ruimte opgeven als werkruimte. Dit jaar is het met factureren nog lastiger geworden, dus wellicht vind u de meest actuele informatie bij de belastingdienst zelf. Op die site staan ook veel vragen en antwoorden. Als iemand iets koopt van iemand met een btwnummer dan wil die altijd een btwfactuur. Voor degene die het koopt omdat die het kan verrekenen, dat is verrekenen dus als het eerst al is betaald. Voor degene die verkoopt is het van belang omdat die verplicht is om aan te tonen welk bedrag er voor is ontvangen en u zich"moet verantwoorden" of u het goed hebt gedaan met de btw. bv dat u als ondernemer niet iets zwart hebt verkocht om zodoende geen btw af te hoeven dragen. ************ Buiten de EU is het weer anders, u merkt er niets van of u in of excl btw koopt, het "lijkt"altijd 0 *********** En als u verkoopt buiten Nederland is het weer ingewikkelder Een Belgische ondernemer die van u koopt als u Btwplichtig bent die koopt voor 0, u geeft dan ook 0 op, u ontvangt dus 21% minder van een Belg dan van een Nederlander maar in feite maakt het niets uit U ontvangt E 20.- en die blijven van u. Verkoopt u aan een particulier dan behandeld u die alsof het een Nederlander is. Maar op uw aangifte moet u het wel aangeven. Want als u boven een fors bedrag komt wat per land verschillend is dan moet u in dat land ook een VATnr aanvragen. En binnen Europa maar geen EUlid is het weer anders, die hoeven nooit btw aan u te betalen Ik hoop dat u hier wat aan heeft
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept