• 0

Hoe krijg je je winkel/salon op de kaart?

Er komen steeds nieuwe locatiediensten bij zoals bv nu Scoupy dat kortingen doorgeeft aan klanten in de buurt.

 

Hoe krijg je je winkel of salon of hotel op al die kaarten? Moet je je aanmelden bij de bron of bij de ontwikkelaars die diensten ontwikkelen op basis van beschikbare kaartdata?

 

Heeft iemand daar ervaring mee?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik weet niet of iedereen daar dan op zit te wachten?

Dan zou het zoiets worden als inschrijven bij de KVK en dan maar zien waar je gegevens overal terecht komen.

 

Aanmelden op één punt met doorgifte van relevante informatie zou wellicht wel iets zijn als je bij die aanmelding ook door kan geven waar je wel/niet vemeld wil worden. Bij wijzigingen in een adres zou het dan ook handig zijn wanneer die dan doorgegeven worden aan al die punten. Nu zie je dat er veel websites zijn die de gegevens ergens vandaan halen en publiceren maar bij een eventuele verhuizing niet meewijzigen.....

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet of iedereen daar dan op zit te wachten?

Dan zou het zoiets worden als inschrijven bij de KVK en dan maar zien waar je gegevens overal terecht komen.

 

Inschrijven bij de KvK is verplicht. Dit zou vrijwillig zijn en natuurlijk zou het optioneel kunnen zijn op welke maps en op wiens maps je wil staan. Ik denk maar hardop. Ben niet bezig met een nieuwe dienst...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik denk hardop met je mee ;D, maar waar wil je dan heen?

 

Wie zo'n dienst zou moeten faciliteren? Moet dit dan ook 'gratis' zijn? Ik neem namelijk aan dat er al internetbureau's zijn die meedenken met de klant en je aanmelden bij alle relevante websites?

 

[aanvulling] zoals ik in mijn eerdere post al had opgemerkt denk ik wel dat er kansen zijn voor zo'n dienst als die er dan ook voor zorgdraagt dat alles (automatisch) netjes up-to-date blijft zodra je het bij één partij verandert.

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

Het zou om te beginnen al handig zijn om een overzicht te hebben van lokatierelevante online mapdiensten (die bv ook toegankelijk zijn via Tomtoms, mbieltjes en tablets). Je ziet nu door de problemen van Apple dat er maar een paar echte bronnen zijn van goede (of slechte) mapdata, en er zijn waarschijnlijk heel veel ondernemers die maar wat graag de correcte data doorgeven.

 

Ik zat bv gisteren te kijken naar Shopsavvy dat product- en prijsdata koppelt aan lokatiedata, zodat de klant op zijn mobieltje kan zien of een product dat hij wil kopen in de buurt of online beschikbaar is. Dat vergt dus een bijna permamente koppeling van voorraaddata en prijsgegevens aan lokatiedata bij dat bedrijf.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dan beginnen we maar vast met zo'n overzichtje in de hoop dat andere mensen aanvullen.

 

Op Google Maps beland je via een Google Account. Mijn ervaring is prima, want alleen de melding op zich al was genoeg voor een veel betere zoekpositie. Het helpt als je aanvullende info toevoegt, zoals foto's, video's en reviews van klanten.

 

Op Tomtom kom je terecht via Tomtom Places.

 

Voor Navteq is Mapreporter de ingang. Deze licht (even) uit de lucht....

 

Andere tips?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.