• 0

Kilometer vergoeding inboeken en tegen rekening vraag.

Na het zoeken en lezen van vele berichten dan toch mijn eerste vraag:

(Ik heb gezocht en gelezen maar kom er nog niet helemaal uit)

Ik ben ZZPér, en heb 264 zakelijke kilometers gereden in mijn prive wagen.

Ik heb verder geen autokosten opgegeven als brandstof of wat dan ook, dus alles is prive betaald.

264 km * 0,19 € = 50,16 € welke ik dus als kosten mag opgeven, maar hoe boek ik dit nu correct in.

Ik wil verder geen geld starten naar prive, de kosten mogen gewoon op de winst drukken.

Wat ik nu heb gedaan is een memoriaal boeking aangemaakt alsvolgt : (zie afbeelding)

nr01.jpg

Nu kijk ik in mijn balans resultaat rekening en begin ik te twijvelen of ik het goed heb gedaan.

Want eigenlijk lijkt het er op dat ik een prive storting heb gedaan, en die 50,16 dus tegoed heb.

plus ik druk 50,16 op de winst door de autokosten op te geven aan rekening 4400 kilometer vergoeding.

Het zal zo simpel zijn, maar ik hoop dat iemand mij even een schop in de juiste richting kan geven.

Alvast hartelijk dank,

Groet,

Marcel

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Je hebt de journaalpost goed gemaakt, je zou in plaats van prive opnamen inderdaad de rekening privestorting kunnen gebruiken. In de IB aangifte worden stortingen en opnamen namelijk apart gevraagd. En het klopt dat zolang jij de km vergoeding niet opneemt je formeel gezien een vordering hebt.

Link naar reactie
  • 0

Beste Roel,

Hartelijk dank voor de reactie ! En gelukkig heb ik dan toch de juiste manier gehanteerd.

Ik ga even uitzoeken wat het prive opname/storting stukje inhoud, ik heb namelijk standaard geen grootboekrekening 'storting'

(overigens houd ik mijn administratie voorlopig alleen bij om het te leren, aangiftes doe ik niet zelf, zeker de IB niet :) )

Nogmaals dank

Groet Marcel

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar