• 0

Like's Facebook

Hierbij een best specifiek vraagje:

Het aantal likes vanuit facebook op een site is belangrijk, zie bijvoorbeeld de post van Sandra "Facebook fanpage".

 

Ik gebruik de tool SEOquake om om het aantal likes bij te houden, (TIP: dat is handige gratis tool om je site te monitoren). Die tool toont ook het aantal FB likes.

 

Nu de vraag: Het aantal likes volgens de tool komen niet overeen met het aantal likes die FB registreert,

 

Mogelijke oplossingsrichting: De likes via voornoemde pagina's zie ik binnenkomen, omdat ik 'eigenaar' ben van die FB pagina's. maar bezoekers van onze site kunnen hun mening ook kenbaar maken via de AddThis Button onderaan bijna alle pagina's op onze site Overigens, ook AddThis is veelgebruikte tool, maar dan voor het bouwen van websites.

 

Ik vrees dat de afwijkingen in het aantal likes een symptoom is: namelijk dat voornoemde FB pagina's en die volgens AddThis button niet aan elkaar gekoppeld zijn.

 

Weet iemand hoe dit komt -en beter nog- hoe je dit oplost?

Straks doe ik moeite voor het 'ophalen' van het aantal likes, maar blijkt dat de verkeerde te zijn.

Ik heb al even gegoogled op het probleem, maar niets gevonden.

Nu moet ik eerlijk melden dat ik niet zo'n doorgewinterde FB gebruiker ben.

 

Ik ben benieuwd naar jullie reactie(s) of vragen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je post is een beetje warrig en bevat enorm veel irrelevante links. Maar van wat ik er van begrijp wil je simpelweg weten waarom de teller bij Addthis afwijkt met het aantal likes op je FB pagina. Klopt dat?

 

Met addthis vinden mensen een link leuk. Dus de domeinnaam zelf. Dat is iets anders dan je pagina op Facebook. Je moet een zogenaamde "widget" van FB plaatsen op je site als je wilt dat mensen je pagina leuk vinden ipv. je domeinnaam zelf.

 

Verder heb je twee vrijwel identieke FB paginas. Beter schrap je er 1 en houd je het bij 1 pagina. Dat is veel overzichtelijker, beter en makkelijker.

Link naar reactie
  • 0

Wouter, dank voor je reactie.

 

... bevat irrelevante links

Mijn verwijzingen zijn ter verduidelijking bedoeld; De vraag is voor iemand als jij (blijkbaar) direct duidelijk, maar voor anderen misschien niet. Ik probeer daarmee de richtlijnen van HL te volgen (concreet en specifiek te zijn). Het is niet mijn bedoeling jou of anderen hiermee te verwarren.

 

Maar van wat ik er van begrijp wil je simpelweg weten waarom de teller bij Addthis afwijkt met het aantal likes op je FB pagina. Klopt dat?

Chapeau, klopt helemaal.

En kun je dat zien (en weet je zo de oplossing)?

 

Je moet een zogenaamde "widget" van FB plaatsen op je site als je wilt dat mensen je pagina leuk vinden ipv. je domeinnaam zelf.

Raad je een widget aan of raken bezoekers dan in verwarring t.o.v. de like-mogelijkheid op de verschillende pagina's?

 

Verder heb je twee vrijwel identieke FB paginas. Beter schrap je er 1 en houd je het bij 1 pagina. Dat is veel overzichtelijker, beter en makkelijker.

Dank voor de tip! Reden is dat er twee sites bestaan en FB m.i. twee sites kan steunen. Maar je opmerking laat me deze keuze heroverwegen...

Link naar reactie
  • 0

Met addthis kunnen mensen een bepaalde link "liken" of op twitter zetten. Dat is vooral handig bij blogposts, nieuws, artikelen en dergelijk. Je nieuwe artikelen worden op die manier sneller verspreid over internet. Addthis heeft niets te maken met een pagina op Facebook zelf.

 

Als je wilt dat de likes die mensen geven via je website opgeteld worden bij je Facebook pagina, dan plaats je in plaats van de addthis widget een widget van Facebook zelf.

 

Je maakt dan het beste een algemene Facebook pagina met de naam van je bedrijf. Op die Facebook pagina kan je dan bijvoorbeeld de artikelen en links van je website doorplaatsen. Zo steunt je Facebook pagina al je sites en links.

 

Wij doen het bijvoorbeeld zo;

Op de homepage staat een widget van facebook zelf. Als mensen daar op like drukken, dan liken ze in feite de Facebook pagina. Bij elk artikel van ons staat een addthis widget. Als men daar op like drukt, dan delen ze de link naar het artikel met hun Facebook vriendjes.

Link naar reactie
  • 0

Dag Wouter,

Wederom dank voor je reactie en toelichting | tip en snelheid ervan.

 

Ik hoop dat ik niet zeur en hoop op je begrip; daarom mijn vervolgvraag:

Weet je ook waarom SEOquake een ander aantal likes ziet dan dat ik op FB heb staan? Ik neem aan dat SEOquake het aantal likes telt vanuit een refererende site op Facebook. Zie eventueel bijgaand de bron van de teller (hoewel ik dat niet kan lezen, begrijp jij dat misschien wel). Als SEOquake een ander aantal telt, doen zoekmachines dat ook en hetgeen niet ten goede komt op onze 'ranking'.

 

Mijn interpretatie: Misschien bestaat er een andere Facebooksite van ons op internet en ben ik gekoppeld aan een andere -daarvan losstaande- Facebook site van ons bedrijf. Zo zie ik bijvoorbeeld een FB site ACMO met onze naam die 43 likes bezit maar waar niets mee gedaan lijkt te worden. Ook zie ik een FB site ACMO waar wel een eigenaar aan gekoppeld lijkt te zijn. Maar ik vind geen FB site op onze naam waar het aantal likes overeenkomt met het aantal conform de SEOquake teller. En dat terwijl ik FB site ACMO onderhoud. Voordat ik dus moeite doe voor meer onderhoud op de onze FB site (en m'n eigen URL probeer te halen), wil ik weten of ik met de juiste bezig ben.

 

Dus ik vraag me af:

- of ik bezig ben met de juiste FB site te onderhouden (wordt deze misschien elders al opgebouwd),

- hoe wordt ik 'eigenaar' van bovenstaande gelijknamige FB site(s) (als dit überhaupt kan),

- hoe koppel ik mijn gegevens daaraan (of visa versa) en

- zet ik de likes van de door mij onderhouden ACMO ? en ACMO ?? over (of visa versa).

Maar misschien zit ik op de verkeerde weg | begrijp ik het niet helemaal.

 

m.v.g. + b.v.d.

Bron_teller_likes_volgens_FB_in_SEOquake.txt

Link naar reactie
  • 0

Dus ik vraag me af:

- of ik bezig ben met de juiste FB site te onderhouden (wordt deze misschien elders al opgebouwd),

Best sluit je alle facebookpagina's van ACMO die jij beheert, op 1 na. Vanaf nu ga je met die ene pagina verder.

 

Het is niet mogelijk dat een programmaatje van jou die pagina's meet, tenzij jij het programmaatje op een van die pagina's ingesteld hebt in plaats van op je eigen pagina. Daarom werk je best met 1 pagina.

 

- hoe wordt ik 'eigenaar' van bovenstaande gelijknamige FB site(s) (als dit überhaupt kan),

- hoe koppel ik mijn gegevens daaraan (of visa versa) en

- zet ik de likes van de door mij onderhouden ACMO ? en ACMO ?? over (of visa versa).

Dat is allemaal niet mogelijk. Het zijn slechts pagina's van anderen die toevallig ook ACMO heten.

Je kan geen pagina's van iemand anders overnemen, of niet zonder medewerking van de huidige eigenaar althans. Je kan geen likes tussen pagina's uitwisselen of overzetten.

 

Registreer gelijk een naam op Facebook. Dat kan eenvoudig via de instellingen van de pagina en wordt je tegenwoordig ook gevraagd wanneer je een nieuwe pagina maakt. Je krijgt dan zoiets als facebook.com/naam_van_pagina. Een stuk overzichtelijker.

Link naar reactie
  • 0

Wederom dank voor je reactie.

 

Ik zal er 1 (blijven) onderhouden en de ander achter de hand houden, om de naam gereserveerd te houden.

 

Registreer gelijk een naam op Facebook. Dat kan eenvoudig via de instellingen van de pagina en wordt je tegenwoordig ook gevraagd wanneer je een nieuwe pagina maakt. Je krijgt dan zoiets als facebook.com/naam_van_pagina. Een stuk overzichtelijker.

 

Ik heb geprobeerd een naam te registreren. Als ik dit doe onder de naam ACMO, blijkt deze al bezet te zijn hoewel de naam nog niet vindbaar lijkt te zijn als ik deze intoets als de URL.

Bovendien, het wederom opzetten van een (nieuwe) pagina, vind ik zonde van mijn tijd en die van degenen die al hebben geliked (vervuiling van het internet ;) ). Dus wilde ik de bestaande FB-site registreren, maar (als ik juist ben geinformeerd) moet ik daarvoor eerst voldoende likes hebben (tenzij jij dit anders ziet, dan hoor ik het natuurlijk graag). Dan wachten we daar maar op...

Daarnaast zal ik de andere FB site die ik beheer als officieuse pagina van de hoofdpagina melden op FB (elke dag leer ik weer meer!).

 

(ik reageer om je te laten weten dat ik echt iets doe met je opmerkingen; ook als dank voor de moeite die je voor me doet)

 

M.v.g. en vriendelijk bedankt tot zover

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    0 leden, 119 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.