• 0

Starten als ZZP's: huidige voorlopige aanslag wijzigen of nieuwe aanvragen

Hallo,

 

Ik ben nieuw hier en wil bij deze een ieder alvast bedanken voor alle aanwezige input hier op het forum. Daar heb ik mijn voordeel al flink mee kunnen doen.

 

Voor het volgende ben ik eigenlijk opzoek naar tips/advies, wat het makkelijkste is om te doen:

Vanaf 1 januari 2013 start ik als ZZP'r. Momenteel werk ik nog in loondienst. Ik heb een fiscale partner en een koopwoning. Momenteel krijgen wij een maandelijke voorlopige belastingteruggave (deze voor 2012 ingevuld, loon, hypotheek etc allemaal ingevuld en zodoende krijgen we per maand al een voorlopige belastingteruggave.

 

Vanaf 1 januari gaat mijn situatie er dus anders uitzien, daarbij heb ik o.a. begrepen dat ik alleen aangifte moet gaan doen (en dat dat verstandig is om dat per maand te doen). Mijn partner zal dan 1x per jaar aangifte gaan doen, de teruggave was toch al gebasseerd op mijn inkomen + hypotheek.

 

Mijn vraag is nu: is het verstandig om mijn huidige voorlopige belastingteruggave te gaan wijzigen. Of kan ik die beter beeindigen en daarna gewoon een nieuwe voorlopige in vullen gebaseerd op de nieuwe situatie?

 

Alvast dank voor jullie antwoorden.

 

groeten,

Benno

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Als de VT nu op jouw naam staat zou ik gewoon een nieuwe voorlopige aanslag vragen door de wijzigingen op te geven met de VA die je van de site van de belastingdienst kunt downloaden. Omdat je inkomsten niet meer onder de loonheffing vallen zul je via de IB belast worden. Vermoedelijk zit er dan geen teruggave meer in maar zul je een voorlopige aanslag krijgen die je gedurende het kalenderjaar in maandelijkse termijnen kunt betalen.

Mocht je situatie wijzigen in de loop van het jaar (meer, minder inkomsten bvoorbeeld) kun je dit middels een wijziging indienen.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.