Beleggen ??

Aanbevolen berichten

een domme vraag voor vele vaste chatters hier. Maar ik heb totaal geen verstand van beleggen. Hoe gaat het te werk en wat zijn de voordelen ervan. wat ik ongeveer begrijp is dat je geld op een bedrijf zet. en als die bedrijf winst maakt met laten we zeggen 1 procent dat je bedrag dan met 1 procent omhoog gaat. Maar dat is dan ook alles wat ik weet, en mischien ook niet juist. ik heb abnamro internet bankieren en zag daar ook een optie hiervoor. Wie van kan mij hiermee helpen. :-[ :-[

Link naar reactie

Ten eerste: dit heeft niks met ondernemen te maken en past daarom dus niet echt op dit forum thuis.

 

Beleggen:

Je hebt verschillende soorten beleggingsproducten: aandelen, opties, warrants, obligaties etc. Aandelen zijn het makkelijkst en deze ga ik je dan ook uitleggen.

 

Als je een aandeel koopt, koop je alsware een stukje van een bedrijf. Stel ik verwacht dat KPN binnen 4 maanden goed stijgt, dan koop ik nu 300 aandelen KPN, voor laten we zeggen 10 euro per stuk. Ik investeerd dus 3000 euro. Over 5 maanden kost een aandeel KPN 15 euro, en verkoop ik. Dan krijg ik dus 15x300 = 4500 euro. Winst dus.

 

Maar verlies lukt natuurlijk ook heel makkelijk :)

 

Zo iets duidelijker?

 

Jelmer.

Link naar reactie

Het is me duidelijk aandelen kopen is makkelijker .is er ook informatie over de stijging van verschillende bedrijfen zodat je ongeveer een beeld kan krijgen over de toekomst van die bedrijf kwa winst maken. En is het ook mogelijk aandelen van een bedrijf buiten nederland te kopen?

Link naar reactie

Gewoon even kijken...teletekst, krant.....internet..?!! ???

 

Inderdaad, op telektekst en op internet kan je de keursen volgen met een vertraging van ongeveer 15-30 minuten. Echt realtime wordt binnenkort of is al mogelijk bij Alex, echter, Alex is vooral voordelig als je met wat meer geld aandelen koopt. Bij mijn bank (Rabobank) kan je de keurzen volgen, advies inzien en prognoses van analisten bekijken. Is dat niet bij de ABN mogelijk?

 

Jelmer.

Link naar reactie

Beleggen is leuk, spannend en soms ontspannend tegelijk. Probeer het gewoon eens in de gaten te houden en doe eens fictief mee. Een leuke plaats om fictief mee te doen is op www.iex.nl. Hier maak je gewoon een portefuille aan en je krijgt 100.000 euro om te beleggen. Alles gaat realistisch en je krijgt er vanzelf een beetje gevoel voor.

 

Op dezelfde site kan je een andere proefportefuille aanmaken voor opties, ook leuk om te proberen! Maar hou het eerst maar eens bij aandelen en ga later eens kijken naar opties. Warrants, futures, etc. zou ik nog even links laten liggen.

 

Ga pas actief worden als je weet wat je doet en open dan een beleggingsrekening. Een goede online broker is www.alex.nl, onderdeel van de Rabobank en niet duur. Deze bieden ook trainingen aan, die (volgens mij) kosteloos zijn en regelmatig door Nederland gepland worden.

 

Succes!

 

Persoon (een actieve belegger)

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 146 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.