Beleggen ??

Aanbevolen berichten

een domme vraag voor vele vaste chatters hier. Maar ik heb totaal geen verstand van beleggen. Hoe gaat het te werk en wat zijn de voordelen ervan. wat ik ongeveer begrijp is dat je geld op een bedrijf zet. en als die bedrijf winst maakt met laten we zeggen 1 procent dat je bedrag dan met 1 procent omhoog gaat. Maar dat is dan ook alles wat ik weet, en mischien ook niet juist. ik heb abnamro internet bankieren en zag daar ook een optie hiervoor. Wie van kan mij hiermee helpen. :-[ :-[

Link naar reactie

Ten eerste: dit heeft niks met ondernemen te maken en past daarom dus niet echt op dit forum thuis.

 

Beleggen:

Je hebt verschillende soorten beleggingsproducten: aandelen, opties, warrants, obligaties etc. Aandelen zijn het makkelijkst en deze ga ik je dan ook uitleggen.

 

Als je een aandeel koopt, koop je alsware een stukje van een bedrijf. Stel ik verwacht dat KPN binnen 4 maanden goed stijgt, dan koop ik nu 300 aandelen KPN, voor laten we zeggen 10 euro per stuk. Ik investeerd dus 3000 euro. Over 5 maanden kost een aandeel KPN 15 euro, en verkoop ik. Dan krijg ik dus 15x300 = 4500 euro. Winst dus.

 

Maar verlies lukt natuurlijk ook heel makkelijk :)

 

Zo iets duidelijker?

 

Jelmer.

Link naar reactie

Het is me duidelijk aandelen kopen is makkelijker .is er ook informatie over de stijging van verschillende bedrijfen zodat je ongeveer een beeld kan krijgen over de toekomst van die bedrijf kwa winst maken. En is het ook mogelijk aandelen van een bedrijf buiten nederland te kopen?

Link naar reactie

Gewoon even kijken...teletekst, krant.....internet..?!! ???