• 0

Hulp bij start kleine schoonmaakbedrijfje

Beste leden,

 

Ik ben sinds een half jaar een schoonmaakbedrijfje gestart in Amsterdam.

Ik heb geen enkele ondernemerservaring, de eerste klanten werden me in de schoot geworpen.

 

Wie kan me helpen bij het vinden van de juiste literatuur (over ondernemerschap en alles wat daarbij hoort)?

En ik ben ook benieuwd naar de manier van het vinden van telefoonnummers van andere bedrijven.

Van netwerken weet ik ook niets, waar begin je met netwerken? Via vrienden heb ik al mezelf bekend gemaakt en visitekaartjes achtergelaten. En ik loop soms kantoortjes gewoon binnen en vraag of ze mogelijk geintresseerd zouden zijn, maar dat lijkt me zo brutaal en weet niet of dat gebruikelijk is in deze branche.

 

En als laatste iedereen die me als connectie wil aanvinken graag :)

Ik ben heel leergierig en neem adviezen serieus

 

Alvast bedankt,

 

Mira

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

En ik ben ook benieuwd naar de manier van het vinden van telefoonnummers van andere bedrijven.

 

 

Mira

 

Google?

 

 

En ik loop soms kantoortjes gewoon binnen en vraag of ze mogelijk geintresseerd zouden zijn, maar dat lijkt me zo brutaal en weet niet of dat gebruikelijk is in deze branche.

 

 

 

Brutale mensen hebben de halve wereld!

Link naar reactie
  • 0

 

En ik loop soms kantoortjes gewoon binnen en vraag of ze mogelijk geintresseerd zouden zijn, maar dat lijkt me zo brutaal en weet niet of dat gebruikelijk is in deze branche.

 

 

 

Brutale mensen hebben de halve wereld!

 

Maar is dit gebruikelijk? Ik wil niet wanhopig overkomen of als iemand die niet weet wat ie doet.

Link naar reactie
  • 0
Maar is dit gebruikelijk? Ik wil niet wanhopig overkomen of als iemand die niet weet wat ie doet.

 

Tuurlijk niet, vragen staat vrij ;D En als ze een receptie hebben gewoon vragen naar de verantwoordelijke voor de facilitaire zaken. Vraag of je een afspraak kunt maken en zo niet geef dan in ieder geval je visitekaartje af. ;)

Link naar reactie
  • 0

Hoi Mira,

 

Telefoonnummers vind ik het makkelijkst te vinden via www.telefoongids.nl

 

Je kan daar gewoon ingeven wat voor bedrijf je zoekt en waar (ook per provincie), ik maak er dan een excel bestandje van zodat als ik ga bellen ik in één keer door kan pakken en eventuele opmerkingen erbij kan zetten.

 

Gewoon ergens binnen lopen vind ik ook helemaal niet raar overkomen, trouwens!

 

 

www.imdesigned.nl

Link naar reactie
  • 0

En als laatste iedereen die me als connectie wil aanvinken graag

Ik ben heel leergierig en neem adviezen serieus

 

Ik wil best een keertje met je sparren. Ben sinds 1984 zelfstandig ondernemer en heb ook een jaar of vijf ervaring in de schoonmaakbranche.

 

 

Graag ;D

Link naar reactie
  • 0

Hoi Mira,

 

Telefoonnummers vind ik het makkelijkst te vinden via www.telefoongids.nl

 

Je kan daar gewoon ingeven wat voor bedrijf je zoekt en waar (ook per provincie), ik maak er dan een excel bestandje van zodat als ik ga bellen ik in één keer door kan pakken en eventuele opmerkingen erbij kan zetten.

 

Gewoon ergens binnen lopen vind ik ook helemaal niet raar overkomen, trouwens!

 

 

Dank voor de tip, maar wat zou ik invullen bij de telefoongids?

Want ik ben natuurlijk dan op zoek naar kantoorpanden in Amsterdam of omstreken.

Heb geen speciale categorie waar ik in kan zoeken

 

 

Link naar reactie
  • 0

Tja, das even spelen.

Ik heb totaal geen ervaring in de schoonmaakbranche, maar weet wel dat er een paar prachtige grote advocaten-kantoren zitten op de grachten.

 

Daar zou ik eens mee beginnen is ook vrij vooraan in het alfabet ;D.

 

Gewoon opbellen en vragen of je een offerte mag sturen of wat gangbaar is in je branche.

Daarna kan je overstappen naar Boekhouders, dat is wat verder in het alfabet.

 

Goed nadenken over je doelgroep en op basis daarvan gaan zoeken.

Maak je alleen bij bedrijven schoon of ook bij particulieren?

 

Misschien een idee om te vragen of je een flyer op mag hangen bij kinderdagverblijven?

 

Gr Iris

 

www.imdesigned.nl

Link naar reactie
  • 0
Wie kan me helpen bij het vinden van de juiste literatuur (over ondernemerschap en alles wat daarbij hoort)?

 

handboek ondernemen is een prima startpunt om mee te beginnen

 

Voor de schoonmaakbranche zijn diverse opleidingsinstituten waarvan SVS en Carling de bekendste zijn.

 

En op internet is uiteraard ook een hoop te vinden met Google Gewoon eens met wat verschillende vaktermen uit de schoonmaak zoeken levert heel veel info op. En op de websites van de brancheorganisaties de linkpagina doorlopen en aanklikken :)

 

En uiteraard de zoekfunctie van HL eens proberen. Gaat er een hele wereld open. ;D

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 279 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.