• 0

Mag je een adresbestand met privé adressen doorverkopen

Stel je beschikt over een bestand met adressen van particulieren voor een hele specifieke doelgroep (ongeveer 3500 stuks). De organisatie die deze lijst heeft opgebouwd heeft de lijst zelf verspreid per email.

Zou het veel kwaad kunnen wanneer ik deze lijst doorverkoop (relatief klein bedrag)? Dit even los van het feit dat het bedrijf aan wie ik het doorverkoop niet zomaar particulieren per mail mag benaderen.

 

Erg benieuwd naar jullie mening...

 

 

 

 

 

[modedit] titel aangepast

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Stel je beschikt over een bestand met adressen van particulieren voor een hele specifieke doelgroep (ongeveer 3500 stuks). De organisatie die deze lijst heeft opgebouwd heeft de lijst zelf verspreid per email.

 

De bekende cc/bcc vergissing?

 

Zou het veel kwaad kunnen wanneer ik deze lijst doorverkoop (relatief klein bedrag)? Dit even los van het feit dat het bedrijf aan wie ik het doorverkoop niet zomaar particulieren per mail mag benaderen. Erg benieuwd naar jullie mening...

 

Kwaad? Het mag niet. Het mag alleen als de mensen op de lijst daar expliciet toestemming voor gegeven hebben en dan alleen door degene die deze toestemming heeft. Maar volgens mij is er niemand die actief handhaaft.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 144 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.