Als ondernemer en marketeer zocht ik naar een snellere manier om klant ervaring op websites te testen.
Data verzamelen voor analyse duurt meestal lang, en het opzetten van een traditioneel usability onderzoek kost veel tijd. Daarnaast mis ik vaak directe input van klanten. Veel wijzigingen worden bedacht vanuit de visie van de ondernemer of marketeer, waarbij weinig of geen klanten betrokken zijn.
Om in die behoefte te voorzien ben ik onder de naam My Name Is C klantvideo's gaan maken. Ik vraag klanten met hun eigen computer een bepaalde website te bezoeken. Ze voeren daar vervolgens een taak uit, waarbij er opnames worden gemaakt van hun stem en het computerscherm. De voorbeeldklanten zijn er op getraind om in heldere woorden uit te leggen hoe ze een bepaalde pagina beleven;
[*] of de pagina betrouwbaar overkomt
[*] de juiste informatie makkelijk te vinden is
[*] wat ze als onduidelijk ervaren
[*] etc
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
De afgelopen weken heb ik mijn avonduurtjes besteed aan:
[*] het testen van software om mee op te nemen
[*] het maken van een uitlegvideo
[*] het online plaatse van een bestelformulier
[*] het werven en opleiden van tien voorbeeldklanten
[*] het werven van de eerste opdrachtgevers
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
Ik richt me voornamelijk op tijdswinst bij het optimaliseren van websites. Het bestellen van de video's kost slechts vijf minuten, en vervolgens ontvang je binnen 2 werkdagen de bestelde klantvideo's. Door het bekijken van de video's krijg je meer inzicht in de keuzes van je klant. Hoe hij kiest, waarom hij koopt en wanneer hij afhaakt.
Verder probeer ik de stap naar web optimalisatie te verkleinen. Lage kosten en duidelijke feedback zijn toegankelijker dan complexe
webanalyse.
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
Er zijn nog amper spelers in deze markt. Ik onderscheid me van het handjevol bestaande concepten door:
[*] lokale focus. Door alleen in Nederland aan te bieden kan ik een breed netwerk aan voorbeeldklanten aanbieden
[*] gevarieerd aanbod aan voorbeeldklanten. Van jong tot oud en met verschillende computervaardigheden
[*] het opleiden van voorbeeldklanten, zodat ze in heldere bewoordingen hun ervaringen delen
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
Ik ben erg benieuwd wat jullie eerste indruk is. Zou dit voor jou als ondernemer een dienst met toegevoegde waarde zijn? Zie je valkuilen? Wat vind je van de prijs?
Feedback die ik NIET hoop te krijgen is op de de website. De website is op dit moment niet meer dan een veredeld bestelformulier, ofterwijl een plek waar ik voorbeeld video's kan laten zien en waar de eerste klanten hun bestelling plaatsen. Dit past wellicht niet helemaal bij het concept, maar ik richt me qua opdrachtgevers de eerste maanden op mijn bestaande netwerk.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Norbert Kleijn
Norbert Kleijn
Omschrijving van je concept:
Als ondernemer en marketeer zocht ik naar een snellere manier om klant ervaring op websites te testen.
Data verzamelen voor analyse duurt meestal lang, en het opzetten van een traditioneel usability onderzoek kost veel tijd. Daarnaast mis ik vaak directe input van klanten. Veel wijzigingen worden bedacht vanuit de visie van de ondernemer of marketeer, waarbij weinig of geen klanten betrokken zijn.
Om in die behoefte te voorzien ben ik onder de naam My Name Is C klantvideo's gaan maken. Ik vraag klanten met hun eigen computer een bepaalde website te bezoeken. Ze voeren daar vervolgens een taak uit, waarbij er opnames worden gemaakt van hun stem en het computerscherm. De voorbeeldklanten zijn er op getraind om in heldere woorden uit te leggen hoe ze een bepaalde pagina beleven;
[*] of de pagina betrouwbaar overkomt
[*] de juiste informatie makkelijk te vinden is
[*] wat ze als onduidelijk ervaren
[*] etc
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
De afgelopen weken heb ik mijn avonduurtjes besteed aan:
[*] het testen van software om mee op te nemen
[*] het maken van een uitlegvideo
[*] het online plaatse van een bestelformulier
[*] het werven en opleiden van tien voorbeeldklanten
[*] het werven van de eerste opdrachtgevers
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
Ik richt me voornamelijk op tijdswinst bij het optimaliseren van websites. Het bestellen van de video's kost slechts vijf minuten, en vervolgens ontvang je binnen 2 werkdagen de bestelde klantvideo's. Door het bekijken van de video's krijg je meer inzicht in de keuzes van je klant. Hoe hij kiest, waarom hij koopt en wanneer hij afhaakt.
Verder probeer ik de stap naar web optimalisatie te verkleinen. Lage kosten en duidelijke feedback zijn toegankelijker dan complexe
webanalyse.
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
Er zijn nog amper spelers in deze markt. Ik onderscheid me van het handjevol bestaande concepten door:
[*] lokale focus. Door alleen in Nederland aan te bieden kan ik een breed netwerk aan voorbeeldklanten aanbieden
[*] gevarieerd aanbod aan voorbeeldklanten. Van jong tot oud en met verschillende computervaardigheden
[*] het opleiden van voorbeeldklanten, zodat ze in heldere bewoordingen hun ervaringen delen
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
Ik ben erg benieuwd wat jullie eerste indruk is. Zou dit voor jou als ondernemer een dienst met toegevoegde waarde zijn? Zie je valkuilen? Wat vind je van de prijs?
Feedback die ik NIET hoop te krijgen is op de de website. De website is op dit moment niet meer dan een veredeld bestelformulier, ofterwijl een plek waar ik voorbeeld video's kan laten zien en waar de eerste klanten hun bestelling plaatsen. Dit past wellicht niet helemaal bij het concept, maar ik richt me qua opdrachtgevers de eerste maanden op mijn bestaande netwerk.
modedit links naar eigen site verwijderd
Werkt in Nederland, woont in Singapore | Volg mij op Twitter
Bekijk het overzicht van beschikbare kantoorruimte in Nederland
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag