Jump to content

Norbert Kleijn

Junior
  • Content Count

    13
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen

Company info

  1. De stap van gratis naar betaald is enorm. Denk daar niet te makkelijk over. Ben je realistisch over het percentage klanten dat afhaakt zodra er betaald moet worden?
  2. Hi Oscar en Dennis, Naast alle feedback die je al hebt gekregen het volgende. Ik heb ervaren dat vastgoed aanbieders het over het algemeen geen probleem vinden om voor online exposure of leads te betalen, maar dat ze er wel moeite mee hebben om er tijd in te steken. Dat gaat vrij ver, een formuliertje invullen om een pand toe te voegen is soms al te veel gevraagd. Voor zover ik zie kan je je aanbod bij jullie alleen online aanmelden. Dat lijkt een logische weg, maar een groot deel van de vastgoed-wereld pakt bijvoorbeeld liever de telefoon. Heb je er al over nagedacht hoe je het aanbrengen van aanbod op verschillende manieren kan faciliteren? Dat gezegd hebbende, ik denk dat jullie een interessante insteek hebben gevonden in de (ver)huur markt. Veel succes met de lancering en ik zal jullie zeker volgen!
  3. Dat veranderd nog wel eens, maar op dit moment vind ik dit een heerlijk nummer om de dag mee af te sluiten:
  4. Een aantal opmerkingen [*] Cruciale info staat hier en daar verstopt in de tekst. Bijvoorbeeld de BOB-service, ik moest zoeken hoe lang van te voren je moet boeken. Dit zou tussen de bullets kunnen staan [*] Nog zo'n voorbeeld: ik moest (te) lang zoeken om er achter te komen dat je door heel NL levert. Dat mag duidelijker naar voren komen [*] "Boek nu" staat te prominent op de homepage. Ik wil net als in een fysieke winkel eerst even in de etalage kijken, voordat ik tot aankoop overga. Dit formulier is dus overbodig op de homepage, maar neemt wel een groot en zichtbaar deel van de pagina in. Deze ruimte kan je veel beter gebruiken [*] Sluit me aan bij de opmerkingen over de stock foto's. Foto's van je eigen team geven me meer vertrouwen Verder komt een 06 nummer op mij minder betrouwbaar over. Ik zou daar een vast nummer van maken (die je met een simpel VOIP abo naar je mobiel door kan schakelen). Maar misschien ben ik hierin wel te ouderwets ;-) Aan de positieve kant, ook al gaat het niet over de site: 17,50 per uur is goedkoper dan ik had verwacht. Komt op mij over als een mooi en eerlijk bedrag.
  5. De uitleg is geen lijst met zaken waar ze op moeten letten. De training is er op gericht om de voorbeeldklanten zoveel mogelijk te laten vertellen. Ik motiveer ze om te delen wat ze ervaring qua uitstraling van de website, de informatie die ze te zien krijgen, het gemakt waarmee iets werkt, etc. Een voorbeeld. Bij het testen van een vastgoed website bleek dat de voorbeeldklanten zonder uitzondering de gehele website beoordeelden op de eerste listing die ze bekeken. Voldoet de foto niet aan hun eisen? Dan zullen alle foto's onduidelijk zijn. Is de tekst te kort? Dan zal er overal te weinig informatie staan. We hebben hier van geleerd dat je alle listings voldoende aan moet kleden, je kan het je niet permitteren om een paar onvolledige listings te plaatsen. Ik zal snel een paar video's online zetten als voorbeeld.
  6. Dank voor je feedback! Dit is mijn eerste ervaring met het maken van een uitlegvideo, dus daar zal ongetwijfeld nog veel op aan te merken zijn. Ik probeer hem stap voor stap te verbeteren. De kosten per video zijn €59,-. Ik ga er vanuit dat je per case minimaal drie nodig hebt om een indruk te krijgen, ofterwijl een minimumprijs van €177,- voor een test. Wat is je indruk van die prijs?
  7. Omschrijving van je concept: Als ondernemer en marketeer zocht ik naar een snellere manier om klant ervaring op websites te testen. Data verzamelen voor analyse duurt meestal lang, en het opzetten van een traditioneel usability onderzoek kost veel tijd. Daarnaast mis ik vaak directe input van klanten. Veel wijzigingen worden bedacht vanuit de visie van de ondernemer of marketeer, waarbij weinig of geen klanten betrokken zijn. Om in die behoefte te voorzien ben ik onder de naam My Name Is C klantvideo's gaan maken. Ik vraag klanten met hun eigen computer een bepaalde website te bezoeken. Ze voeren daar vervolgens een taak uit, waarbij er opnames worden gemaakt van hun stem en het computerscherm. De voorbeeldklanten zijn er op getraind om in heldere woorden uit te leggen hoe ze een bepaalde pagina beleven; [*] of de pagina betrouwbaar overkomt [*] de juiste informatie makkelijk te vinden is [*] wat ze als onduidelijk ervaren [*] etc Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: De afgelopen weken heb ik mijn avonduurtjes besteed aan: [*] het testen van software om mee op te nemen [*] het maken van een uitlegvideo [*] het online plaatse van een bestelformulier [*] het werven en opleiden van tien voorbeeldklanten [*] het werven van de eerste opdrachtgevers Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: Ik richt me voornamelijk op tijdswinst bij het optimaliseren van websites. Het bestellen van de video's kost slechts vijf minuten, en vervolgens ontvang je binnen 2 werkdagen de bestelde klantvideo's. Door het bekijken van de video's krijg je meer inzicht in de keuzes van je klant. Hoe hij kiest, waarom hij koopt en wanneer hij afhaakt. Verder probeer ik de stap naar web optimalisatie te verkleinen. Lage kosten en duidelijke feedback zijn toegankelijker dan complexe webanalyse. Hoe is dit anders dan bestaande concepten: Er zijn nog amper spelers in deze markt. Ik onderscheid me van het handjevol bestaande concepten door: [*] lokale focus. Door alleen in Nederland aan te bieden kan ik een breed netwerk aan voorbeeldklanten aanbieden [*] gevarieerd aanbod aan voorbeeldklanten. Van jong tot oud en met verschillende computervaardigheden [*] het opleiden van voorbeeldklanten, zodat ze in heldere bewoordingen hun ervaringen delen Wat voor feedback hoop je te krijgen: Ik ben erg benieuwd wat jullie eerste indruk is. Zou dit voor jou als ondernemer een dienst met toegevoegde waarde zijn? Zie je valkuilen? Wat vind je van de prijs? Feedback die ik NIET hoop te krijgen is op de de website. De website is op dit moment niet meer dan een veredeld bestelformulier, ofterwijl een plek waar ik voorbeeld video's kan laten zien en waar de eerste klanten hun bestelling plaatsen. Dit past wellicht niet helemaal bij het concept, maar ik richt me qua opdrachtgevers de eerste maanden op mijn bestaande netwerk. modedit links naar eigen site verwijderd
  8. Ik weet niet of je ze rechtstreeks moet benaderen, omdat het een gevoelig onderwerp kan zijn. Ik zou proberen om op zoveel mogelijk plekken een oproep te plaatsen. Via Higherlevel, LinkedIn, Twitter, ondernemers clubs en wellicht zelfs de KvK.
  9. Volgens mij is dit een interessante benadering. De succesverhalen kennen we allemaal wel. Er wordt minder gesproken over waar het mis ging. FailCon is een jaarlijkse conferentie waarbij een dag lang gepraat wordt over "gefaalde" bedrijven en projecten. Dat blijkt voor veel mensen interessant, voor zover ik weet was de laatste FainCon in Singapore uitverkocht. De bereidheid van ondernemers om hierover te schrijven zou best hoog kunnen zijn, aangezien je ze de kans biedt om uit te leggen waar het fout ging. Ik kan me voorstellen dat je als ondernemer na een faillissement behoefte hebt om je verhaal te vertellen. Bovendien verwacht ik dat ondernemers die vertellen over hun fouten minder geneigd zijn er een reclame praatje van te maken.
  10. Aangezien je winkel groot is, kan je misschien tijdelijk een deel vrij maken voor het werk van een aantal artistiekelingen. Het is voor schilders, fotografen en beeldhouwers vaak niet eens zo moeilijk om een atelier te vinden, maar daar is vaak geen aanloop en dus geen potentiële klanten. Als zij een paar dagen met hun werk in je winkel kunnen staan kan je dat aankondigen als (mini) kunst-markt, en dat gezamenlijk in de buurt onder de aandacht brengen.
  11. Kom ik überhaupt bijna nooit tegen :-) Dank voor je snelle reactie! Het is gelukt om een linkje toe te voegen
  12. Hallo allemaal, Ik ben nieuw! Daarom een korte introductie. Ik ben Norbert, 28 jaar oud en ik woonde tot voor kort in Amsterdam. De afgelopen zeven jaar heb ik op freelance basis advies gegeven over online marketing. Begin dit jaar heb ik samen met twee anderen een nieuw bedrijf opgericht. GoedkopeKantoorruimte.nl is een vergelijkingssite voor kantoren, een idee ontstaan vanuit eigen frustratie tijdens het zoeken naar een werkplek. We geloven er in dat de markt voor kantoren transparant moet zijn, en streven er daarom naar het complete Nederlandse aanbod in kaart te brengen. Sinds augustus van dit jaar werk ik fulltime aan GoedkopeKantoorruimte.nl, en dat heeft me de vrijheid gegeven om een tijd vanuit Singapore te gaan werken. Het werken op afstand bevalt me tot nu toe erg goed, bij interesse zal ik mijn ervaringen hier met jullie delen. Ik keek al regelmatig op Higherlevel.nl voor advies, dus het werd nu wel eens tijd om me aan te melden :-) Ik hoop jullie te kunnen helpen met advies over online marketing en over ondernemen en freelancen in het algemeen. Groeten Norbert PS: alvast een vraag. Ik zie bij meerdere mensen een URL in de forum-handtekening staan. Met een traditionele HTML code is me dat niet gelukt. In de zoekfunctie vind ik het zo snel niet terug. Hoe werkt dat?
  13. Hi Abdellah, Het is mij ook nog niet helemaal duidelijk wat je handel nu precies is. Zo te zien verkoop je een goedkope oplossing voor telefonie. Dat is interessant voor zowel consument als bedrijf. Persoonlijk heb ik vooral ervaring met het werven van zakelijke klanten. In de tijd dat ik freelance werkte heb ik dat op verschillende manieren gedaan, zowel via internet als offline. Wat mij uiteindelijk het meest heeft opgeleverd, is tijd en moeite investeren in een persoonlijk netwerk. Ga op zoek naar mensen in het bedrijfsleven waarmee je een gezamenlijke interesse hebt. Probeer gesprekken aan te gaan via netwerken als Higherlevel, LinkedIn of Twitter. Probeer vooral niets te verkopen, maar ga met deze mensen eens lunchen of een borrel drinken. Houd daarna contact, dat kan zowel online als offline. Als je dit keer op keer herhaalt heb je op een gegeven moment een groep mensen om je heen waarmee je daadwerkelijk iets hebt. Grote kans dat deze personen aan je denken zodra ze zelf, of iemand in hun omgeving op zoek is naar jouw product. Groot voordeel: dit is verreweg de leukste manier om met "acquisitie" bezig te zijn. Nadeel is dat het veel tijd en moeite kost voordat het je iets zal opleveren. Uiteraard moet je je niet beperken tot deze ene manier, combineer dit met andere tips die in dit topic gegeven zijn.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept