• 0

Hoe weet ik wat mijn uitvinding waard is?

Hallo allemaal,

 

ik ben nieuw op deze site en ik heb een uitvinding gedaan. In verband hiermee heb ik een vraag en ik hoop dat ik die op de juist plaats stel. Als dat niet zo is, laat mij dan s.v.p. weten waar ik die wel kan stellen.

 

Ik heb een nieuw soort kruiswoordpuzzel bedacht. De soort komt nergens ter wereld voor, daartoe heb ik het nodige onderzoek gedaan. De puzzel is te combineren met andere puzzels en kan worden uitgebracht als puzzelboekje, computerconsole, tabletgame en/of als app.

 

Ik heb mijn idee digitaal uitgewerkt en getest. Het moment is daar om het resultaat ter verkoop aan te bieden. Mijn vraag is nu: hoe weet ik wat de waarde ervan is?

 

Ik kan geen bijzonderheden over de puzzel vertellen, omdat ik hem heb geregistreerd. Ook weet ik dat het concept van de puzzel is beschermd, maar iedere uitwerking ervan niet. Dit maakt het moeilijk om bijzonderheden te prijs te geven.

Desalniettemin wil ik mijn vraag wat verduidelijken door de volgende hypothese: stel je voor dat Sudoku niet bestaat en ik heb Sudoko uitgevonden. Hoe kom je dan achter de waarde ervan?

 

Ik vind dit een moeilijk onderwerp. Is een nieuwe puzzelsoort een beetje geld waard, een boel of juist heel veel? En waar moet ik dan aan denken als het gaat om de hoogte ervan? :-\

 

Ik hoop dat iemand mij een antwoord kan geven. Elk idee dat mij verder kan helpen, is welkom!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat is eigenlijk je doel?

Rijk worden? Je idee gerealiseerd zien? Een bekende spelontwikkelaar/uitvinder worden? Ontdekken hoe vermarkting van concepten in z'n werk gaat?

Zien we je hier hardop tegen een muur aanlopen of valt het mee? (In de ijskast, allerlei ingewikkelde scenario's die het allemaal net niet of helemaal niet zijn?)

 

Link naar reactie
  • 0

Wat is eigenlijk je doel?

Rijk worden? Je idee gerealiseerd zien? Een bekende spelontwikkelaar/uitvinder worden? Ontdekken hoe vermarkting van concepten in z'n werk gaat?

Zien we je hier hardop tegen een muur aanlopen of valt het mee? (In de ijskast, allerlei ingewikkelde scenario's die het allemaal net niet of helemaal niet zijn?)

 

 

Zoals ik al zei geloof ik niet in 'de klapper', maar ik zou het jammer vinden als mijn inspanningen leiden tot niets. Neem als voorbeeld de uitvinder van de binaire puzzel: die teleurstelling wil ik niet meemaken. Ja, het zou leuk zijn als mensen mijn puzzel willen spelen en ja, het zou leuk zijn als ik er zelf ook wat aan verdiende in plaats van dat alleen anderen dat doen. Is dat zo raar?

 

Wat betreft 'de muur': ik ben in mijn aanpak concreet niet veel verder dan toen ik op het forum begon te schrijven, al weet ik nu wel een stuk meer van de markt mede dankzij de ideeen die mij aan de hand zijn gedaan. Daar ben ik mee geholpen en daar ben ik blij mee. Die muur is er voor mij altijd al geweest, anders zocht ik niet naar hulp hoe ermee om te gaan.

Het kan best zijn dat ik er op deze manier niet uitkom. Dan probeer ik iets anders. Als er iets is wat ik ontbeer, is het wel een goed netwerk waarin ik verder kan. Jouw opmerking In je zoektocht naar een geïnteresseerde partij komt het vooral aan op netwerken is helemaal waar. Ook in die richting ben ik op zoek naar mogelijkheden. Maar dan moet ik wel meer weten van de markt.

 

Het kan best zijn dat er uiteindelijk niets van mijn idee overblijft. Ook daarvan ben ik me bewust, die kennis had ik al toen ik eraan begon. Ik wil wel alles eraan gedaan hebben om dat te voorkomen.

Link naar reactie
  • 0

Is je enthousiasme verminderd door alle 'ontdekkingen', mitsen en maren, opties en scenario's, mogelijkheden en onmogelijkheden?

Heb je ook een soort riskant scenario bedacht, dat misschien wat meer risico's kent maar ook van lef en onderneemlust getuigt?

Kan me zo voorstellen dat alles een beetje gaat pruttelen als er zoveel factoren meespelen.

 

Link naar reactie
  • 0

Spades, we hebben al eerder contact gehad via pm. Ik wil wel een keer met je babbelen over je idee. Ik ben er erg benieuwd naar. Ik ben zelf vooral een techneut en ben dus altijd op zoek naar mensen met (realiseerbare) ideeen. Ik zal je nog even een pm sturen als je er voor open staat.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 240 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.