• 0

Vodka importeren

Ik ben erg benieuwd of ik een op de juiste weg zit.

Ik wil namelijk vodka gaan importeren vanuit Luxemburg.

 

Het gaat om 37,5% vodka en liqueren van 17%.

 

De accijns bedragen €15,94 per % alcohol, per hectoliter (100 liter)

 

Voor mijn financieel plan wil ik graag een marge berekening voor ogen hebben.

Ik heb vernomen dat de marge van een slijterij 20%-30% bedraagt.

 

Ik heb gezocht op het forum maar ik ben opzoek naar een goed voorbeeld van hoe een marge berekening er ongeveer uit moet komen te zien. En wat ik precies nodig heb qua opslag. De alcohol wordt bij mijn opslag locatie afgeleverd, deze opslaglocatie moet aan bepaalde eisen voldoen neem ik aan? Ik wil het doorverkopen aan slijterijen.

 

Is het ook mogelijk om de accijns afdrage te laten regelen door een logistieke partner? Dat die het met hun logistieke partner kortsluit?

 

Bijlages mijn berekeningen

marge_pp.xls

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

De accijns zijn in Luxemburg nog niet betaald. Mijn contactpersoon heeft gezegd dat het makkelijk is om de accijns via zijn logistieke partij en mijn logistieke partij te laten lopen. Dan moet ik hier natuurlijk wel een logistieke partij voor vinden die er verstand van heeft.

 

Dus als ik het goed begrijp moet ik naast de accijns ook nog 21% btw over mijn marge betalen bij verkoop aan een slijterij?

Link naar reactie
  • 0

op dit soort producten zit en BTW en accijns dus beide moet je afdragen!

 

Wat verder jouw leverancier volgens mij voorstelt is om het transport van AGP naar AGP te laten verlopen. Op die manier wordt het betalen van de accijns opgeschort tot dat jij de wodka gaat leveren. Je zult dus op zoek moeten gaan naar een logistieke partij die een AGP heeft en waar jij gebruik van kan maken. Uiteraard kan je ook gebruik maken van de optie Vergunning geregistreerde geadresseerde zoals ik je al eerder stuurde. In dat geval betaal je de accijns gewoon direct. Daarnaast is de Wodka binnen of buiten de EU geproduceerd? en als het daarbuiten is geproduceerd is er al aangifte ten invoer gedaan of staan ze nu nog onder " douane toezicht"?

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 140 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.