Ik ben al een tijdje op zoek naar het antwoord op mijn vraag, maar kon nergens een gedetailleerd antwoord vinden.
Ik ben werkzaam (als werknemer) in een schoenmakerij. De afgelopen weken hebben wij antiglij-ijzers verkocht. Nu de dooi voorbij is en de straten niet meer glad zijn, komen diverse klanten hun antiglij-ijzers terugbrengen omdat ze (zogenaamd) tóch ontevreden zijn over hun product. Te groot, toch te duur... noem het maar op.
Als zij geen bon bij zich hebben, geven wij nooit geld terug, maar ik heb bij een paar klanten (die wél in het bezit waren van een geldige kassabon en binnen 10 dagen) hun aankoopbedrag terug moeten geven.
Wie weet op welk recht of artikel ik mij kan beroepen om klanten hun product te weigeren om zodoende niet hun geld terug te geven?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
rutgerjack
rutgerjack
Hallo,
Ik ben al een tijdje op zoek naar het antwoord op mijn vraag, maar kon nergens een gedetailleerd antwoord vinden.
Ik ben werkzaam (als werknemer) in een schoenmakerij. De afgelopen weken hebben wij antiglij-ijzers verkocht. Nu de dooi voorbij is en de straten niet meer glad zijn, komen diverse klanten hun antiglij-ijzers terugbrengen omdat ze (zogenaamd) tóch ontevreden zijn over hun product. Te groot, toch te duur... noem het maar op.
Als zij geen bon bij zich hebben, geven wij nooit geld terug, maar ik heb bij een paar klanten (die wél in het bezit waren van een geldige kassabon en binnen 10 dagen) hun aankoopbedrag terug moeten geven.
Wie weet op welk recht of artikel ik mij kan beroepen om klanten hun product te weigeren om zodoende niet hun geld terug te geven?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag