• 0

Goederenvervoer bedrijf

Beste ondernemers op deze forum,

 

ik ben al een poosje in de heen en weer over het feit dat ik heel graag een onderneming wil starten, maar het punt was dat ik nooit niet wist wat voor soort onderneming ik wou starten.

Nu ben ik daar uiteindelijk wel uitgekomen, alleen zitten daar nogal wat haken en ogen aan om het te kunnen realiseren.

 

Het gaat om het volgende:

We zijn met twee beginnende-ondernemers die totaal geen kaas hebben gegeten van de ondernemerschap, daar en tegen hebben we wel ontzettend veel informatie opgezocht op het internet als aftrekposten bij de belastingdienst, certificaten die behaald moeten worden om het bedrijf enigerzijds op te kunnen zetten als het ondernemerschapsplan tezamen met het financiële plan.

Wij willen een goederenvervoer bedrijf starten in Nederland die zowel nationaal als internationaal gaan vervoeren voor fabrieken als voor leveranciers.

Dat zal de main business worden, als neven-taken willen we daar bij doen het helpen verhuizen van complete bedrijven als particulieren en het opslaan van goederen van leveranciers in onze warehouse, die wij orderpicken, opslaan, inpakken en weer gaan verzenden na opdracht van de leveranciers.

Er komen uiteindelijk wel meer dingen bij kijken dan het verzenden van en het opslaan van produkten, zoals administratie en dergelijke.

 

Maar om weer terug te komen op mijn vraag is het volgende:

Wij hebben hierbij natuurlijk financiële hulp bij nodig.

Wij zijn beiden werkzaam bij ministerie van defensie onderdeel marine en hebben totaal geen eigen financiën om zo één groot bedrijf op te zetten.

Ga maar na, vrachtwagens, trailers, computers, software en uiteraard een pand is benodigd om het te vergoeden.

 

Mijn vraag is dus, na een ondernemersplan te maken tezamen met het financiële plan, waar moeten we dan terecht en waar kunnen we na een solide plan te hebben gemaakt geld vandaan trekken.

Dit is en blijft mij tot op heden erg onduidelijk.

 

Ik weet ING is een goede start, maar ik kan mij niet voorstellen dat hun zoveel financiën willen steken in een beginnend bedrijf.

Alvast bedankt.

M.v.g. H.V. Rensenbrink

Who does not dare, never wins

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Mijn tips kort en bondig zonder nog verder op alle overige antwoorden in te gaan:

 

1. Opleiding Ondernemer Goederenvervoer, bijbehorend Examen behalen

2. Chauffeursdiploma (CCV-B) en rijbewijs behalen (alleen al om te weten wat het inhoudt om vrachtwagenchauffeur te zijn)

3. NIWO Vergunning en per aangeschafte trekker (lees: trekkende gedeelte van vrachtwagen) heb je ook nog eens een vergunningsexemplaar nodig. Hierbij hoort een startkapitaal van €9000 per vergunningsbewijs

4. Een vrachtauto heeft een gemiddelde snelheid van 70 KM per uur, gebaseerd op opstoppingen onderweg, verplichte rusttijden etc. Je berekeningen zul je dan ook hierop moeten baseren en niet op de maximale toegestane snelheid.

5. V.w.b. internationale kosten heb je uiteraard je chauffeur incl. rij- en rusttijden, tolvignetten, tolkosten, tolkastjes in je voertuig, hoge dieselprijzen in sommige landen (gem. €1,50 in Frankrijk), overnachtingstoeslagen, overstaantoeslagen etc alles op basis van CAO Transport en Logistiek voor je chauffeur

6. En het belangrijkste lijkt me dat er klanten zijn, of op z'n minst prospecten (potentiele klanten) die ook hun daadwerkelijke interesse hebben uitgesproken.

 

Kortom genoeg te regelen lijkt mij, en mogelijk weet je 95% van bovenstaand ook al

Werk zelf sinds 2009 in het familie transportbedrijf van mijn ouders en weet dat het keihard bikkelen is. Enige dat op het moment nog rendabel is zijn de niche markten om je op te richten. Deelladingen vervoer, ook wel groupage genoemd, verdiend op het moment tussen de 10 en 15€ per pallet (en er passen 'r genoeg in een trailer ;-) ) dus die moet ECHt vol zitten alvorens naar een internationale bestemming te vertrekken. Nog maar niet te denken aan alle laad- en losadressen die aangegaan moeten worden.

Een trekker-opleggen combi moet minimaal €85- per uur opbrengen om break-even te zijn, maak daar dus maar €100,- van om voor jezelf een winstmarge te creeren.

 

Vind het knap en gewaagd om met een uitgebreid plan en idee als het jouwe te willen beginnen, maar heb er wel respect voor. Hoop dat het je lukt! Banken zijn niet al te meewerken, en enige vakkennis is zeker vereist!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.